Router Metro City - ściągnięcie blokad

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #56832 Reply
    padgex
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 16
    • Postów: 19

    Witam,
    jestem posiadaczem skutera Router Metro City (silnik 4 suwowy, rocznik 2012 – http://www.moto.bidoncs.pl/skuter-router-metro-city-4t.html). Mam pytanie odnośnie blokad – czytałem już sporo na ten temat i raczej zdecyduje się je ściągnąć (wjeżdżanie pod byle jaką górkę 15 km/h jest dość żenujące…). Czy ktoś może mi w tym pomóc, tj. ile jest blokad, jak je ściągnąć, etc. Dodam, że jestem stosunkowo „świeżym” kierowcą. Skuter ma obecnie przejechane ok. 150 km. Będę wdzięczny za pomoc.

    #56840 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    Skąd jesteś?Jak Warszawa i okolice, to służę pomocą 😀

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #56848 Reply
    padgex
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 16
    • Postów: 19

    Kurczę, jeszcze miesiąc temu WWA, a teraz już rodzinny Kraków :/ Ogólnie chodzi mi o to, czy w tym konkretnym modelu jest kilka blokad czy jedna? Sławna śrubka na przepustnicy w tym modelu nie występuje. Zauważyłem również że kilka razy moduł (?!?) zwalniał/wstrzymywał pracę silnika jak za szybko z górki jechałem (całe 50km/h), więc pewnie tak łatwo z tymi blokadami mi nie pójdzie. Dodam że jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o „grzebanie we wnętrznościach” skutera 🙁

    Tutaj krótki filmik jak skuter wygląda od środka:

    http://youtu.be/VkN81lNjy1g

    A tutaj kilka fotek:

    http://db.tt/41UboNYD
    http://db.tt/2OskiEf7

    #56860 Reply
    Bonzo
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 132
    • Postów: 135

    Coś mało wychyla się przepustnica. Tak jakby ten „półksiężyc” był za długi???

    Muszę luknać czy u mnie jest tak samo.

    #56868 Reply
    padgex
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 16
    • Postów: 19

    Nic przy tym nie majstrowałem (jeszcze). Da się coś z tym zrobić, czy raczej kombinować z modułem i szukać na allegro odblokowanego ?

    #56876 Reply
    DeelBeat
    Użytkownik
    • 15
    • Postów: 325
    • Postów: 340

    Padgex – mam tak samo „zblokowane” jak ty i także mnie to interesuje, czy to w ogóle jest blokada, czy może koniec możliwości?

    #56905 Reply
    padgex
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 16
    • Postów: 19

    Ok, ściągnąłem pokrywę pod nogami i dostałem się do akumulatora i modułu.
    U mnie moduł wygląda tak:

    http://db.tt/0xd33aC6

    http://db.tt/U9d2bYKi

    http://db.tt/YZAZZ7K2

    Znalazłem i kupiłem taki moduł na allegro:

    http://allegro.pl/show_item.php?item=2292433811

    Tylko pytanie czy będzie działać i czy zwiększy choć trochę moc skutera?

    #56924 Reply
    Jackobson
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 20
    • Postów: 21

    chłopaki, spadliście mi z nieba … tak sie składa że mam 2 takie Metro City Rometa z przebiegiem niecałe 200 km. też jeszcze nie odblokowane ale własnie dłuższą chwile już sie zastanawiam jak własnie w tym modelu wygląda sprawa blokad. Też zauważyłem że coś musi być na temacie bo nie wierze w to że są aż tak toporne i słabiutkie a da sie zauważyć że byle wzniesienie i chwilami lepiej byłoby iść niż jechać. Chwilami może to zabawnie wyglądać ale ciesze się że w końcu trafiłem na kogoś kto ma ten sam sprzęt i być może uda się wspólnymi siłami dojść do sedna sprawy i coś temu zaradzić.
    Proszę o dalsze porady co do blokad gdyż też jestem laikiem jeśli chodzi o sprawy mechaniczne w skuterach. Pewnie z czasem bede się śmiał z tej prostoty ale póki co proszę o pomoc.

    #56939 Reply
    mermi
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 49
    • Postów: 50

    padgex napisał:

    Znalazłem i kupiłem taki moduł na allegro:
    http://allegro.pl/show_item.php?item=2292433811
    Tylko pytanie czy będzie działać i czy zwiększy choć trochę moc skutera?

    Też kupiłem moduł od tego samego sprzedawcy i nie było żadnej różnicy w osiągach. Jedyna różnica to wyższe wolne obroty.

    #56948 Reply
    padgex
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 16
    • Postów: 19

    Hmmm, no to już sam nie wiem ?!? Nie chciałbym ingerować zbyt mocno w samą mechanikę tego skutera. Czy da się w prosty sposób choć trochę poprawić jego osiągi ? Mnie w sumie w zupełności wystarczyłoby te 45 km/h ale cały czas a nie tylko na prostej czy z górki.

    @mermi – a czy Ty pozbyłeś się jakiś blokad ?

    #56994 Reply
    mermi
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 49
    • Postów: 50

    padgex napisał:

    @mermi – a czy Ty pozbyłeś się jakiś blokad ?

    Tak – śrubki pod deklem gaźnika.

    #57014 Reply
    padgex
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 16
    • Postów: 19

    mermi napisał:

    padgex napisał:
    @mermi – a czy Ty pozbyłeś się jakiś blokad ?

    Tak – śrubki pod deklem gaźnika.

    Wybacz moje kolejne pytanie, ale jestem jeszcze laikiem w tych sprawach. Czy zdjąłeś śrubkę w taki sposób?

    http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-zdjac-blokade-z-gaznika-w-skuterze

    #57039 Reply
    padgex
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 16
    • Postów: 19

    Ok, dostałem się do gaźnika i u mnie śrubka wygląda trochę inaczej niż na tym filmie. Nie było żadnych podkładek tylko nakrętka. Tak więc zrobiłem trochę coś innego, a mianowicie, podkręciłem nakrędkę i wkręciłem śrubę głębiej:

    http://dl.dropbox.com/u/3074090/_temp/skuter/photo6.jpg

    Po tym zabiegu oczywiście były krótkie testy. Szczerze mogę stwierdzić, że skuter przyspiesza zdecydowanie szybciej. Osiągnięcie 45 km/h to teraz tylko chwilka. Pojechałem na moje ulubione strome ulice, tak aby sprawdzić jak sobie teraz poradzi. Na górce pod którą wcześniej wyjeżdżałem 20 km/h teraz udało mi się wjechać z prędkością ok. 35 km/h. Na prostej udało mi się nawet rozpędzić go maksymalnie do ok. 55 km/h. Widać zdecydowaną poprawę. Na więcej nie pozwalał już zdaje się moduł bo czułem opór i jakby redukcję.

    #57059 Reply
    Jackobson
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 20
    • Postów: 21

    jestes w stanie określić ile wkręciłes tą nakrętke ?

    #57060 Reply
    padgex
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 16
    • Postów: 19

    Nakrętka nie ma tutaj znaczenia – dokręciłem poprostu śrubę do końca i przyblokowałem nakrętką.

    #57088 Reply
    Jackobson
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 20
    • Postów: 21

    tylko tą blokadą sie zajmowałeś czy może coś jeszcze udało Ci sie zmienić na plus … ? i czy zauważyłeś zmiany w spalaniu , oby nie na gorsze …

    #57090 Reply
    DeelBeat
    Użytkownik
    • 15
    • Postów: 325
    • Postów: 340

    Ja także dzisiaj wkręciłem tę nakrętkę do końca i… Zamiast 40 jedzie mi prawie 60, a pod górkę daje radę do nawet do 50 km/h jechać ;d

    A trak trochę z innej beczki… Nie mam jeszcze zarejestrowanego skutera i czy podczas rejestrowania będą sprawdzali blokady itd.?
    Bo nie wiem czy wkręcać ;d

    A tak poza tym… Skuter ciągle docieram, ale czytałem, że lepiej jest go docierać bez blokad, ponieważ się nie grzeje szybko jak się jeździ tak jak z blokadami…

    Czy to prawda?

    #57091 Reply
    padgex
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 16
    • Postów: 19

    Panowie, odpowiadając na Wasze pytania:

    @Jackobson – spalanie na pewno będzie większe. Większa moc / szybsza prędkość = wyższe spalanie. Coś za coś 🙁 Nic innego jeszcze nie zmieniałem. Zamówiłem moduł na allegro za 9 zł. Jak dojdzie to podmienię i dam znać, czy coś się zmieniło. Chociaż już teraz mogę powiedzieć, że skuter jeździ tak jak tego chciałem, czyli nie zamula i jest zrywny – o to chodziło 🙂

    @DeelBeat – rejestracja nowego skutera (masz nowy?) wygląda tak, że idzie się do urzędu z papierami, wpłaca opłatę skarbową odbiera tymczasowe tablice i tymczasowy dowód – to wszystko. Później ubezpieczenie i koniec. Nikt nie ogląda skutera. Podobnie jak Ty docieram jeszcze skuter, ale podziwiam tych którzy na normalnych drogach docierają skuter z prędkością 25km/h – przecież to dość niebezpieczne dla siebie i innych. Ja staram się jeździć ze zmienną prędkością, a jak np. zjeżdżam z górki, to w ogóle puszczam manetkę.

    Ja planuję pierwszy przegląd zrobić normalnie, więc przed przeglądem wykręcę śrubkę do pierwotnego położenia.

    #57092 Reply
    Jackobson
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 20
    • Postów: 21

    nigdzie nie zaglądają podczas rejestracji … nie każą wnosić do urzędu bzyka ani nie wysyłają fachmana do oceny sprzętu przed zarejestrowaniem … spokojnie … ja już to mam za sobą …

    #57104 Reply
    DeelBeat
    Użytkownik
    • 15
    • Postów: 325
    • Postów: 340

    A no to spoko… Dzięki chłopaki 🙂

    Akurat ciesze się, a podczas przeglądy zaglądają do środka?

    #57107 Reply
    Jackobson
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 20
    • Postów: 21

    z tego co czytałem to zważywszy że chodzi im tylko o zaliczenie wizytki i oczywiscie o nieprzepracowanie sie to raczej nie zwracają na to uwagi … poudają że coś sprawdzają , ruszą jedną śrubką (nie licz na to że zrobią przegląd tego samego dnia ). Jeśli sie nie wychylisz że coś nie tak z silnikiem to napewno sami sie nie wysilą żeby wnikać w drobiazgi.
    Gdzieś czytałem niedawno czyjś wątek własnie w sprawie przeglądów … zerknij w kilka tematów …

    #57108 Reply
    DeelBeat
    Użytkownik
    • 15
    • Postów: 325
    • Postów: 340

    Ok. Rozumiem o co Ci chodzi, ale matka się uparła i pierwszy przegląd musi być…

    Czyli, że jeżeli im nie powiem, żeby np. wyregulowali zawory, gaźnik, zmienili oleje, przeczyścili filtry, to tego nie zrobią ;d

    Już wiem, że muszę ze starszym jechać i im to powiedzieć 🙂

    A ten wątek także czytałem, ale no… Pierwszy przegląd musi być.

    #57120 Reply
    padgex
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 16
    • Postów: 19

    Kurier dostarczył mi dzisiaj zamówiony moduł. Jak go założę, to oczywiście dam znać, czy to coś pomogło.

    #57146 Reply
    Jackobson
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 20
    • Postów: 21

    Padgex: zaszalałem z tą wkrętką i …. nie ten bzyk , idzie jak ta lala. troszke jakby głośniej chodził ale jeszcze pomanewruje. Ciekawi mnie własnie teraz ten moduł.

    #57149 Reply
    padgex
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 16
    • Postów: 19

    @Jackobson – musisz uzbroić się w cierpliwość. Miałem dzisiaj zabieg chirurgiczny i na razie na skuter wsiadać nie mogę, więc pewnie dopiero w weekend lub po weekendzie będę testował ten moduł 🙁

    #57190 Reply
    DeelBeat
    Użytkownik
    • 15
    • Postów: 325
    • Postów: 340

    A co Ci się stało?

    Ja dzisiaj chyba wezmę od kolegi moduł (zablokowany) z Rometa 727 Premium 12 i wtedy zobaczę, czy to coś da, bo mój moduł zablokował mi przyspieszanie przy licznikowym 70 km/h, podczas gdy sprawdzałem jak już jeździ ;d

    #57205 Reply
    padgex
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 16
    • Postów: 19

    @DeelBeat – usuwanie trzech znamion na ciele i przez to jestem trochę pozszywany :/ Coś czuję jednak że dzisiaj lub jutro nie wytrzymam i założę ten moduł żeby sprawdzić 😀

    #57214 Reply
    DeelBeat
    Użytkownik
    • 15
    • Postów: 325
    • Postów: 340

    Heheh… Jak każdy… Mój brat cioteczny jak złamał nogę to nadal jeździł, ale rowerem… Nie wiem, jak to robił, ale gratki dla niego ;d

    #57279 Reply
    padgex
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 16
    • Postów: 19

    Nie wytrzymałem i podmieniłem moduł 😀 Na pierwszy rzut oka większych zmian nie widzę. Miałem wrażenie że nawet zaczął trochę bardziej zamulać. Potestuję jeszcze przez weekend na dłuższej trasie to dam znać.

    Przy okazji – zauważyłem, że piszczą i obcierają mi hamulce z tyłu. Czy ktoś wie czy coś z tym można zrobić? Mam z przodu i z tyłu bębny.

    #57329 Reply
    DeelBeat
    Użytkownik
    • 15
    • Postów: 325
    • Postów: 340

    Nwm, może Ci lekko trą o koła?

    Też mam bębny z przodu i z tyłu, ale te tynie muszę wyregulować, bo słabo hamują ;dd

    Dociskam klamkę do końca, a one jeszcze nie hamują jak należy…
    Za to przednie działają tak, że lekko wcisnę i już strach, że się do przodu poleci 🙂

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Router Metro City - ściągnięcie blokad
Twoje informacje:




Back to top button