Router Grande – wolny i baardzo słaby
- This topic has 7 odpowiedzi, 3 głosy, and was last updated 5 years, 11 months temu by
Cahir09.
-
AutorWpisy
-
2 kwietnia 2017 dnia 17:15 #618775
Witam.
Posiadam od kilku lat skuter Router Grande 4t. Od początku były z nim problemy – wolny (wina blokad), schodził z obrotów, gasł, itp. Od 1,5-2 lat prawie w ogóle nie był używany.
Z tego co wiem, to brat regulował mu zawory (oba na 0,05mm).
Ostatnio kupiłem nowy akumulator Yuasa i pasek Bando 729-17,5-30. Poskładaliśmy to do kupy, musiałem jeszcze spuścić stare paliwo z gaźnika, trochę go pokręcić i … chodzi. Równo, na nie za niskich ani za wysokich obrotach, nie gaśnie.Z szybkością szału nie ma. Jak się rozpędzi po równym to dochodzi do 50km/h. To jeszcze był zbolał, ale przyspieszenie to tragedia.
Wystarczy zaprzeć się nogami a skuter nie ruszy. Wystarczy lekkie wzniesienie ~10-15° i nie ruszy. Po prostu nie wchodzi na obroty (po postawieniu na stopce wchodzi na max obroty, a przynajmniej tak mi się wydaje:)).Podczas zmiany paska zważyłem rolki – ważyły średnio ~5,6g.
Zastanawiam się, czy wymiana wariatora na jakiś markowy pomogłaby. Macie jakieś pomysły?PS. Wyczyściłem filtr powietrza i jedyna różnica to taka, że trzeba się nieco mocniej zaprzeć nogami, żeby nie ruszył:)
2 kwietnia 2017 dnia 17:29 #618777zmierz mu jeszcze kompresje bo może gar jest w stanie tragicznym i stąd brak mocy, zobacz czy nie bedzie lepiej z kompresją jak zawory beda na 0.6-0.9. Przegląd napędu, rolek, kondycji wariatora i jego tulei, kondycji korektora, spręzyn sprzęgła (a jak już jedzie to normalnie reaguje?) wolne na pewno masz 1700? itd
Jednym słowem nie zgadywanka a solidny przegląd bo tu się nic mądrego zdalnie nie wymyśli2 kwietnia 2017 dnia 18:16 #618780Ok, to zacznę od pomiaru ciśnienia. Miernik mam (od kompresora), ale niestety bez odpowiedniego gwintu. Także coś trzeba wykombinować:)
2 kwietnia 2017 dnia 19:25 #618781stożek z gumy
2 kwietnia 2017 dnia 20:31 #618783Grande to nie rakieta i nie spodziewaj się super osiągów przy tej masie i tak słabym silniczku. Mam taki sam i dopiero po porządnej regulacji nieźle się zbiera.
Faktycznie, rolki siedzą tam 5,6 g co daje rozpędzanie przy 6700…7000 obr. Żeby zwiększyć obroty w czasie jazdy (najmocniejszy jest przy 7500) musisz wymienić rolki na ~5,2…5,0 g. Wówczas ciągnie lepiej. Lżejszych nie zakładaj bo będzie wyć w czasie ruszania i jazdy.
Czy pas na pewno miałeś 729 a nie czasem 749? Z uwagi na wagę skutera, dłuższy pasek (nietypowy ale osiągalny w sprzedaży) wchodzi wyżej na korektorze co daje większe przełożenie przy ruszaniu i lepszy start.
Sprężynki sprzęgła – standardowe powodują łapanie sprzęgła przy 3500…3800 a nie ma tu jeszcze mocy. Wymiana sprężynek sprzęgła na +1500…+2000 da niezłego „kopa” na starcie.
Dzwon sprzęgła – sprawdź czy powierzchnia wewnętrzna dzwonu jest równo wyślizgana (u mnie nie była). Powodem była krzywa powierzchnia tarcia sprzęgła i nijakie zasprzęglanie. Po wymianie dzwonu (tu skusiłem się na porządny) – nie ten sam silnik 🙂 . Od razu rwie do przodu.Po majstrowaniu bez problemu leci ponad 70 km/h przy zużyciu paliwa w granicach 2,6…2,9 (w zależności czy trasa czy miasto, delikatnie czy ostro). Ale roboty będziesz trochę miał.
3 lipca 2017 dnia 18:34 #626463Trochę zapomniałem o sprawie ale dzięki za odpowiedzi.
Pasek 729, przynajmniej z tego co patrzyłem w historii na All…, choć raczej sprawdziłem też na samym pasku czy się zgadza. W pierwszym poście się pomyliłem z szerokością. Nie 17,5, tylko 17,7.W międzyczasie zaopatrzyłem się w ten miernik sprężania i jest kiepsko – około 6.5 – 7 barów, czyli właściwie nie powinien się uruchamiać.
W takim razie co będzie lepszym rozwiązaniem w pierwszej kolejności:
1. Zastosować się do rad Berga.
2. Kupić zestaw naprawczy i sprawdzić/wymienić pierścienie, uszczelki, cylinder i zawory?3 lipca 2017 dnia 19:04 #626464cylinder masz do wymiany. rady berga to potem – jak ogarniesz gar.
3 lipca 2017 dnia 19:10 #626465Czy takie części są czegoś warte, czy szrot? Na częściach dla pasjonatów i tunerów mi nie zależy:):
https://gmoto.pl/cylinder-kpl4t-50cc-39mm,56888.html
https://gmoto.pl/glowica-kompletna-50cm3-4t,86810.html -
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.