Witam. Otworzyłem pokrywę napędu (żeby zobaczyć w jakim ogólnie jest stanie napęd) i uwagę przykuły podane wymiary na pasku: 17,7 x 749. Przeglądałem paski w sprzedaży i nie widzę tego rozmiaru. Kie licho? Nietypowy przy typowym silniku?
Szukałem wymiarowo podobnych i znalazłem takie: 17,5 x 747 16,5 x 747 17,7 x 746 Czy zastosowanie któregoś z nich zmieni znacząco (na niekorzyść) osiągi? Najbliższy oryginałowi jest 17,7 x 746 by DAYCO ale jest 3 mm krótszy w obwodzie. A może lepszy by był 17,5 x 747? A może w ogóle nie zawracać sobie głowy tak małymi różnicami? Dodam, że sprzedawcy dla tego modelu skutera podają - jako pasujący - pasek 17,7 x 729 ---> 20 mm krótszy od mojego! Dziwne...
To jak.... nikt nic nie doradzi początkującemu? Strach trochę jeździć bez zapasowego paska w bagażniku. Nie chcę wywalać kasy na pasek który będę mógł wyrzucić bo się nie nada. Aha, silnik ma pokrywę 43cm więc jak w innych Rometach/Routerach.
Zmierzyłem. Pasek ma dokładnie 748,5 mm a szerokość 17,1mm. Więc obwód zgadza się z tym co nadrukowane, a szerokość jest o 0,6mm mniejsza (wytarcie?). Byłem dzisiaj u dealera Rometa, przeglądał masę pasków w katalogach i mówił, że 749x17,7 to nietypowy pas ale bywa w sprzedaży. Wie o tym, że pewna grupa 139QMB była z takim pasem, ale zakładają potem do nich 729x17,7. Przyznał też, że spadnie moc i szybkość. No nie dziwię się - 20mm różnicy (!) wpłynie na osiągi. Ale jak dobrze pójdzie, to we wtorek może będę już mieć właśnie 749x17,7 DAYCO za kilkadziesiąt zł, bo na pasek o tym wymiarze za 19zł się nie zdecyduję :D . Wolę pozostać na tym co jest wymiarze niż kombinować z krótszymi i wściekać się, że skuterowi siadły osiągi (dziś wycisnąłem z niego 67km/h). Na darmo chyba nie wstawili tam 749 do tak dużego skutera.