Router city line sporo pali wolno jeżdzi

Witam wszystkich. Jestem tu nowy a i moja przygoda ze skuterami też jest krótka.
Posiadam router city line 2012 i sprawa jest nastepujaca jest zamontowany cylinder z tłokiem 72cc 47mm z głowica do 72cc ale nie powiększonymi zaworami.
Skuter ma pościągane blokady i do jakichś 40km/h nawet ładnie się zbiera a dalej powolutku się rozpędza do 55-60km/h na prostej.
Z górki większej rozpędza się do 65-70km/h ale czuć tak jak by przerywanie w pracy silnika ( przykładowo dwie sekundy ciągnie i tak jak by na pół sekundy przerywa pracę jak by się odpuściło manetkę).
Teraz spalanie wydaje mi się że za wysokie do tych osiągów od 3.7 do 4.5 litra na 100km a skuter robi tylko trasy do pracy 20km. Nie idzie wyregulować gaźnika tak aby świeca miała kolor “kawy z mlekiem” zawsze jest okopcona na czarno ale sucha. Na chwile obecną po wymianie cylindra jest lekko ponad 900km zrobione a cały skuter ma przejechane lekko ponad 7000km. Wariator jakaś chińszczyzna non name rolki 7 gram były też 6 gram i 5 gram ale było jeszcze gorzej bo tylko na obroty się wkręcał i wył a efektów brak. pasek ma przejechane około 500km. Nowa cewka zapłonowa i świeca. 2 różne moduły zapłonowe efekt zawsze identyczny. Na chwilę obecną obrotomierza brak powinien przyjść zamówiony z neta w tym tygodniu. Gdzie szukać problemu sporego spalania i niskiej mocy silnika? Pozdrawiam.

słaba kompresja

Szczerze liczyłem na bardziej wylewną i pomocną odpowiedź zwłaszcza od członka moderacji ( mnie na forach i grupach gdzie jestem administratorem/moderatorem) za takie skrajnie szczątkowe odpowiedzi besztali by mnie z błotem (może terrarystyka jest bardziej spójnym gronem ludzi niż “dawcy organów”)

Jest ktoś jeszcze z zacnych forumowiczów dorzucić coś jeszcze dlaczego moja czerwona strzała śmiga wolniej od mojego roweru a żłopie paliwa więcej niż ja piwa?
Pozdrawiam.

Ja niestety mogę tylko potwierdzić smutną tezę Wombata. Na 95% to słaba kompresja. Czeka Cię pomiar drogi kolego :expressionless:

Szczerze liczyłem na bardziej wylewną i pomocną odpowiedź

Musisz kupic przyrząd do pimiaru kompresji i zmierzyc kompresje. Poniewż nik nie napisze na twoje życzenie książki o wszelkich potencjalnych usterkach - bo o tym jest całe to forum. Objawy wskazują jednak na słaby cylinder.
Wiec megawysiłkiem intelektualnym dokonałem skrótu z tego wszystkiego ZA CIEBIE i dostałes 100% sentecji. ZMierz więc kompresje, napisz co wyszło a POTEM bedziemy sie bawić w zgadywanki dalej.
Dość wylewnie?

Zainwestowanie kilku PLN w nowy cylinder tłok i głowice dam rade tylko chce dojść gdzie zostal popelniony błąd. Jak to faktycznie spadek kompresji to na pierscieniach czy zaworach i czym spowodowane?
Szczeze ciezko mi sie wdrozyc w Wasze forum i tok rozumowania i odpowiedzi szczątkowe.

“wombat” moze i lepiej. Podałem wszelkie dostepne mi informacje i liczylem na cos lepszego. Zle dotarles silnik ( szkol tego procederu jest wiele wybralem jedna z jednych) zawory moga miec nieszczelnosc bo przegrzane skoro sa mniejszej srednicy niz dedykowane do 72cc. Gaznik wypie… Bo nie pociagnie Ci tej pojemnosci.
To glowne powody nie trzymania kompresji z tego co poamietam. Ja sie na tym nie znam po za jak by to ujac moim zamilowaniem i silnikami czo czesto pracuja na mazucie.
Zestaw do sprawdzania kompresji zamowiony z allegro juz nie tak jak obrotomiez z aliexpers bo czas goni. To ma jezdzic a nie byc 87kg mieszanki stali, aluminium i plastiku warte po srednio 50gr/kg na najblizszym skupie zlomu.

nie jestem wróżózka i nie wiem czy źle dotarłeś czy wyeksploatowałęs i jakie były powody.
Podajesz objaw. ja możliwą przyczyne.
Możesz to sprawdzić albo drazyc dalej

Rozbiore silnik w weekend wstawie fotki i dam znac jak to wyglada.

nie rozbieraj silnika tyko sprawdz podstawowe rzeczy. potem ocenisz czy trzeba regulacji czy napraw/wymian

Przyszedl obrotomierz wiec cos wiecej wiadomo.
Silnik po zachamowaniu np ma swiatlach utrzymuje obroty na pozionie 3000-3160rpm.
Droga uznajmy ze prosta 53-55 km/h obroty na poziomie 8100-8240 i to jest max. Z gorki poleci 60km/h przy 8400rpm.
Na stopce rozkreca sie do 8800rpm na dwoch roznych modulach zaplonowych.
Przy jezdzi jak osiagnie 8240rpm zaczyna przerywac jak pisalem wczesniej.
Kompresja nie sprawdzona jeszcze bo dopiero w weekend znajde czas na to chyba najszybciej.
Na dystansie 807km skuter spalil 36.94 litra bezyny. Caly czas prawie trasa (taka fajna droga do pracy) to i wiec manetka 100%
Oczywiscie swiecza czarna jak wegiel na slasku nie idzie tego wyregolowac. W obecnej chwili iglica na ostatnim rowku czyli najglebiej wchodzi w dysze 0.85 i sruba od mieszanki odkrecona na 1/10 obrotu.

Kompresja jest 11-11.3 bar.
Sprawa wczoraj zostala rozwiazana - uszkodzone ssanie, czaly czas podawalo dodatkowa ilosc paliwa.

Zmienilem tez odrazu wariator i sprzeglo i czuc roznice, poczekamy na przeliczenia ile pali.

Teraz jest problem z wolnymi obrotami a mianowicie ich wyregulowaniem.
Dysza wolnych obrotow wykrecona na 2.5 obrotu i wolne obroty plywaja pomiedzy 2400-3200rpm po wkreceniu jej chodzby o troszke obroty spadaja do 1200-1500 i wkoncu silnik gasnie.

Silnik przy jezdzie rozkreca sie do 9000-9200 co nam daje 75-77 km/h na prostej czy da rade nie zbyt ciezkim i drogim sposobem sprawic aby sie wkrecal jeszcze wyzej?

Pozdrawiam.

Polecam zmienic filtr pow. Na stozkowy oraz dac większy filtr paliwa :+1: