Router City Line - nie odpala.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #54920 Reply
    Yox
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 30
    • Postów: 33

    Witam Was

    Otóż jestem zielony w mechanice itp. Jest to moja pierwsza styczność z jednośladem. Posiadam Router City Line [4T]<zablokowany>.Wolne obroty wyregulowane, nie kręci się koło na wolnych i cicho chodzi Przebieg: 160km. Właściwa jazda, docieranie, bez katowania itp. Trochę się czytało poradników m.in na tejże stronie. Otóż ostatnio brat wjechał w ostający mały słupek [wysokość ok 5cm] był mały huk i zerwał stopkę centralną, szorowała o ziemię (sprężynka zeskoczyła) dojechał i chodził na wolnych obrotach, po czym zgasiliśmy go. Założył sprężynkę i centralna działa jak przedtem. Nie wiem czy mogło się stać coś jeszcze. Kiedy chciałem go odpalić – nie chciał. Rozrusznikiem elektrycznym, chodzi lecz nie załapuje. Kopniakiem to samo, pojawia się światełko z przodu i z tyłu (przy kręceniu kopniakiem) lecz nie załapuje. Zostawiłem go, na drugi dzień rozrusznikiem to samo. Lecz przy odpalaniu kopniakiem, słychać leciutki rozruch, ale światła przy tym nie palą. Paliwo jest , 3/4 baku. Licznik działa,klakson, kierunkowskazy, pozycyjna, światła długie, działają bardzo dobrze, czyli akumulator sprawny. Znajomy powiedział, że filtr paliwa dobry, paliwo leciało. Świece sprawdzałem, była lekko mokra, wytarłem, wysuszyłem, wyczyściłem, dałem i znowu nic. Nie wiem jak sprawdzić iskrę czy ma itp. Może wina świecy, ale przy takim przebiegu to wątpię, zalany gaźnik ? nie wiem jak wyczyścić itp. Nie mam kompletnego pojęcia, na razie meczę się sam przy tym.

    Dorzucam zdjęcie, bo nie wiem do czego służy ta rurka, przerwana czy się odczepiła?

    http://w867.wrzuta.pl/obraz/2i31WeE65mb/zdjecie0225

    Proszę o napisanie co może być tego powodem i opisaniem co mam sprawdzić, jak i jak to wygląda. Chwile mnie nie będzie, lecz napisze potem.

    PS: Przepraszam za długi post, ale lepiej to opisać szczegółowo niż tak ogólnie.

    #54943 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • Postów: 718
    • Postów: 795

    Pokaż drugi koniec tego wężyka. Obstawiam że to pokrywy zaworów on ma być podłączony.
    Iskrę sprawdzasz tak: 1.Ściągasz fajkę ze świecy
    2.Wykręcasz świece
    3.Wkładasz świece do fajki(nie wkręcając jej do silnika)
    4. przykładasz gwintami świecy do masy (kawałka ramy lub silnika)
    5.Kopiesz lub elektr starterem kręcisz (Nie zdziw się że lekko się kopie – nie ma kompresji bez świcy)
    6.Jeśli podczas tego rozruchu pojawiła się iskra na świecy która trzymasz cały czas dołożoną to masy – TO ISKRĘ MASZ.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #54958 Reply
    Yox
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 30
    • Postów: 33

    Świece wyjąłem, ale była mokra, to ją suszę. Świeca moim zdaniem po takim małym przebiegu nie powinna się uszkodzić itp. Jest ładna, nawet sadzy itp nie ma.

    Wrzucam jej zdjęcie: (przepraszam za jakość)

    http://w827.wrzuta.pl/obraz/0o6WgfS9bnx/swieca

    Drugi koniec tego wężyka, znajduje się pod tym, hmm.. nie wiem jak to nazwać, na kolejnych będzie lepiej widoczne.

    http://w827.wrzuta.pl/obraz/6aWh8PAmpx5/4

    Znalazłem jeszcze jakiś drugi wężyk, leżał luźno nie wiem do czego służy, nie powinien być połączony z tym pierwszym?

    http://w827.wrzuta.pl/obraz/7LHZ0w7GTHN/1

    http://w827.wrzuta.pl/obraz/0H3BSC9UtaD/3

    Świece czyszczę, susze i powiem czy jest iskra.

    PS: To do czego służy? przy filtrze powietrza?

    http://w827.wrzuta.pl/obraz/7q9v8HyN1dR/2

    #54964 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • Postów: 718
    • Postów: 795

    Świecy nie trzeba suszyć. Pewnie nie ma iskry i zalewa.
    Zdjęcia rób bardziej ogólne(z dalsza), bo jak ktoś nie ma tego modelu skutera co Ty, to jest problem. Rozpoznałem jeden gdzie ma być: http://iv.pl/images/56315567741867346946.jpg

    Zrób te zdjęcia jeszcze raz z dalsza i wtedy stwierdzę.

    #54966 Reply
    Yox
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 30
    • Postów: 33

    Zdjęcia zrobiłem, proszę:

    http://w618.wrzuta.pl/obraz/9AJdpdsflKx/1a

    http://w618.wrzuta.pl/obraz/34iGUefUUb7/1b

    Tu dalej ten pierwszy wężyk:
    http://w618.wrzuta.pl/obraz/3IrIZC1lZFT/zdjecie0233

    Świeca nie ma iskry, dałem ją tym sposobem co pisałeś i nie widziałem żadnej, dziwie się tak krótki przebieg i do wymiany.

    Ten drugi wężyk to jak do filtra go dać do tego „uchwytu”?

    http://w827.wrzuta.pl/obraz/7q9v8HyN1dR/2

    #54967 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • Postów: 718
    • Postów: 795

    Drugi wężyk do filtra.
    Co co tego 1 wężyka to pokaż jeszcze zdj podłączenia przy gaźniku go.
    A co do świecy to najlepiej dołoż do silnika bo na ramie masz farbę i nie łapie masy.
    Poprawka
    Co do tego 1 wężyka to wypuść go za silnik skierowany w doł, to jest taki jakby odpowietrznik.

    Jak ten przewód od pokrywy zaworów miałeś cały czas tak odpięty, to nie jest dobrze, bo mógł naciągnąć dziadostwa. Spuść ilej i popatrz czy nie ma piasku lub innego dziadostwa.
    Świeca nie powinna się zepsuć, sprawdź czy dochodzi napięcie do cwki WN(to ta od której wychodzi przewód fajki)

    #54973 Reply
    Yox
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 30
    • Postów: 33

    Dobrze, podłączyłem ten 2 wężyk, pierwszy dam tak jak mówiłeś, włożę świece i sprawdzę czy odpala i napiszę.

    #54974 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • Postów: 718
    • Postów: 795

    Jak nie ma iskry to nie odpali. Dołóż wiece do pokrywy przekładni i wtedy próbuj

    #54978 Reply
    Yox
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 30
    • Postów: 33

    Tak świece dałem na początku do środka tam, zakręciłem i dałem tą fajkę, drugi wężyk podłączyłem do tego uchwytu od filtra , pierwszy wężyk dałem w dół od silnika, ten odpowietrznik. Z kopniaka nic nie idzie. Z rozrusznika, słychać jak kręci się, ale nie zapala, jak przekręcę manetką(dodam gazu) To takie ssanie słyszę . Nie odpala nie wiem co jest, można ta świeca kupie jutro i zobaczę.

    Dodaje zdjęcie drugiego wężyka czy dobrze podłączyłem do filtru powietrza:

    http://w878.wrzuta.pl/obraz/5FjqwePzCO6/zdjecie0235

    #54979 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • Postów: 718
    • Postów: 795

    tak dobrze. Świece masz dobrą, to coś z zasilaniem cewki WN. Skąd jesteś ?

    #54980 Reply
    Yox
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 30
    • Postów: 33

    Warmińsko-mazurskie, nie daleko Gdańska. Nie wiem co jest. Możliwe, że coś z tym zasilaniem, ale jak to sprawdzić czy jest w porządku itp. Czyli świece mam wykluczyć, też myślę, że dobra, ale włożę nową jak kupie i wtedy się upewnię, że jest okej.

    EDIT: Daje iskrę z fajką do masy silnika, iskry żadnej nie widzę. może dobra nie wiem. Są jak na razie dwie przyczyny: świeca i te zasilanie co mówisz. Dam nową świece i jak nie zadziała to te zasilanie sprawdzić trzeba.Kopniakiem słyszałem jakiś rozruch jak dawałem, ale teraz słyszę go słabo, przy kopniaku widziałem jak światła przednie i tylne lekko świeciły (tak migając)ale teraz tego nie widziałem.Lecz przy hamulcu działa tylna, długie działają. Sprawdzę nową świece ale to jutro.

    #54984 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • Postów: 718
    • Postów: 795

    Coś masz nie tak z tą elektroniką, światła jeśli masz dobry aku nie powinny migać przy rozruchu. Weź żarówkę 12V, odepnij kabel od cewki WN i podłącz do żarówki i wtedy próbuj odpalać, jeśli się żarówką będzie świecić/migać zasilanie masz dobre.

    #54993 Reply
    Yox
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 30
    • Postów: 33

    Zasilanie mam pewnie dobre. Jak przy rozruchu kopniakiem, to widocznie zapalał i gasł od razu, na początku to widać były światła (zapalały się przy zapaleniu i gasły wraz z silnikiem. Mniej więcej oto chodziło ;). Ale jak sprawdzałem akumulator to wszystko gra. Kierunkowskazy, klakson, rozrusznik, światła działają i to nawet mocno.

    AraS sprawdzę jutro świece nową, bo tak reszta na pierwszy rzut oka gra. Jak świeca nie spełni swojej roli to wina chyba będzie w zasilaniu. Sprawdzę to jutro i napiszę.

    Jeżeli przy rozruchu starterem elektrycznym i dodaniu gazu, słychać te zassysanie to o czym to świadczy? Myślę, że jak opisaniu tam wyżej. Przy zahaczeniu stopką centralną tak, że opadła i trzeba było sprężynkę założyć i teraz gra, to nic po za tym uszkodzić by nie mogło?

    [u]Plany:[/u] Jutro sprawdzę nową świece. Bo nie widziałem by iskrę dawała. Później zasilanie. Jeżeli nic by nie pomogło oddam do mechanika jakiegoś i podam przyczynę tego.

    Daleko mieszkasz od Gdańska? Jaką masz maszynę?

    #55006 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • Postów: 718
    • Postów: 795

    Ja jestem z malopolskiego. Ty a Ty czasem nie masz czujnika blokady zapłonu w podnóżce ?

    #55007 Reply
    Yox
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 30
    • Postów: 33

    To daleko, szkoda.Pewnie tak i to mnie coś interesowało. Chodzi o to. Jak miałem na wolnych obrotach (chwilowy postój) jak przyjechałem np z przejażdżki. To zszedłem i dałem stopkę boczną, skuter zgasł, wyłączyło zapłon. Na centralnej nie wiem czy tak jest, tego jeszcze nie sprawdzałem. Ale tego nie wiem czy jest, wiem, że w bocznej tak, gasi skuter. Te uderzenie w centralną mogło by zerwać np ten czujnik blokady? Jeżeli by tak to jaka konsekwencja idzie?

    Napiszę tak: Jak wjechał w ten słupek to szorował centralną o ziemię ale skuter jechał, dojechał do mnie. Zgasiliśmy go, nałożyliśmy sprężynę i centralna działa. Nie patrzałem dalej. Później chciałem pojechać gdzieś i już nie chciał odpalić do tej pory.

    Nauczką między innymi jest by nie dawać osobom nie ostrożnym. Teraz trzeba naprawiać i co mu jest.

    #55008 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • Postów: 718
    • Postów: 795

    To pewnie czujnik lub kabel od tego czujnika poszedł. Popatrz jak idzie jakiś kabel do nóżki to rozetnij i spróbuj palić, jeśli nie pali złącz te rozcięte kable i powinien odpalić

    #55009 Reply
    Yox
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 30
    • Postów: 33

    Czyli jeżeli jakiś kabel idzie do centralnej? To tylko może być ten czujnik blokady zapłonu? To mam rozciąć go jakąś, chodzi przeciąć go? i spróbować odpalić skuter? Jeżeli są tam jakieś kable już zerwane (np po tym uderzeniu w centralną stopkę) to mam je złączyć? Wytłumaczyłeś to jak najprościej możesz, ale próbuje sobie to objaśnić ;). Pewnie będę musiał jakieś plastiki odkręcić i dostać się tam i sprawdzić.

    EDIT:Myślę, że tylko na bocznej mam w centralnej nie. Ale czy nawet taki czujnik przynosi jakieś konsekwencje? Zalewa się przez niego, jak się go odepnie to skuter działa jak należy? słyszałem, że kostka jakaś tam jest, ale muszę to sprawdzić jak to przy bocznej i centralnej, bo po tym uderzeniu mogło coś się stać, niż wypaść sprężynka.

    #55016 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • Postów: 718
    • Postów: 795

    Mogło po prostu szarpnąć przy uderzeniu za kable. Odłącz ten czujnik od bocznej. Zalewa Ci bo nie ma iskry i paliwo się leje a nie wypala.

    #55020 Reply
    Yox
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 30
    • Postów: 33

    AraS :

    Dobrze, sprawdzę jutro nową świece, odepnę ten czujnik blokady zapłony z bocznej stopki i zobaczę czy wokół centralnej nic podejrzanego nie ma. Napisze jak spostrzeżenia.

    #55021 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • Postów: 718
    • Postów: 795

    na centralnej raczej nie będzie.

    #55090 Reply
    krzynek91
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 34
    • Postów: 34

    Pierwsze Twoje zdjęcie co wstawiłeś (Zdjęcie0225) – co do tej rurki, to ma być odłączona, to jest po to, żeby po z gaźnika zeszło paliwo przy rozkładaniu go, rurka powinna być podłączona do spodu gaźnika (koło komory z pływakiem).

    Otwórz tą pokrywkę czarną widoczną na zdjęciu – pokrywę gaźnika. Uważaj, jak będziesz to odpinał bo może wyskoczyć sprężynka, także delikatnie. Jak już wyciągniesz sprężynkę, to zdejmij całą membranę, po prostu ją delikatnie podwadź czymś albo nawet palcem – i wyciągnij ją. Wraz z nią powinien wyjść taki czarny plastik, i u dołu powinna zwisać igła (iglica). Wypchnij do góry powoli tą igłę i powiedz mi czy jest u góry dopięta na niej blaszka taka malutka i na tym wszystkim jest jeszcze biały plastik mały.

    W sumie powinien odpalać skuter pomimo że iglica spadła w dół, ale może lepiej wykluczyć ten problem. Postaraj się złożyć wszystko tak jak było xD jak nie będziesz wiedział jak, to pisz. Wyglądać to powinno następująco:

    http://dl.dropbox.com/u/70322876/ga%C5%BAnik.png

    #55091 Reply
    Yox
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 30
    • Postów: 33

    Odświeżam i witam ponownie.

    Przebieg dnia

    Otóż świecy nie mogłem kupić, wszystko zamknięte. Postanowiłem i jak również Aras, że jest ona dobra. Przeczyściłem, mimo, że iskry nie widziałem(może źle przykładałem).

    Tak dziś, sprawdziłem jeszcze raz nic, zassysanie tylko po dodaniu gazu, sprawdzam cewkę zapłonową (tą fajkę) i nie widzę też tam jakiegoś prądu itp. Stawiam wymiana cewki lub coś z modułem. Sprawdzam moduł, elegancko na miejscu, po za tym mały przebieg, nie katuje nic, dbam o skuter. To cewka, ale szukałem innej przyczyny. Włożyłem świece z powrotem dałem na to faję i próbuje odpalić, dalej nic. „Myślę, nie wiem co jest oddaje do mechanika itp.” Cóż, ale dalej sprawdzam. Następna myśl, coś z elektryką, sprawdzam kable koło centralnej, do cewki, żeby tam się dostać musiałem dużo plastików rozkręcać, ale stwierdziłem elektryka dobrze. Bo światła działają itp.

    Wziąłem się za ten czujnik blokady zapłonu przy podnóże bocznej. Odczepiłem go. Daje starterem elektrycznym słyszę rozruch coś łapie, daje kilka razy z odstępem czasowym. (Silnik zimny) Postanowiłem kopniakiem słyszę również rozruch, daje kilka krotnie (mniej więcej z 7 razy) zapalił! Dałem mu się rozgrzać, postał na wolnych obrotach, światła wyłączyłem, dałem naładować się akumulatorowi, bo trochę chyba się rozładował. Głośno chodził na wolnych obrotach, wyregulowałem i chodził w miarę. Mała przejażdżka, gasł mi na wolnych i znowu były problemy z odpaleniem. Odpalił i dałem na takich, że na wolnych obrotach nie gasł po dłuższym czasie. Słychać było jak rozgrzewa zimne części. Dłuższa przejażdżka,nie gasł mi, jeździł bardzo dobrze i przyśpieszał też w miarę ,nie zamulał. Światła działały jak należy. Teraz go zgasiłem i jest w spoczynku

    Jedynym powodem tutaj były, to ten drugi wężyk od filtra, był odłączony no i ta blokada czujnika zapłonu. Jutro jadę w jedną stronę 13km i zobaczę jak się sprawdzi, oby już chodził jak należy.

    Mam jeszcze pytania: Czy jak stoi na centralnej, na wolnych obrotach, daje później gazu, tak trochę więcej to trochę trzęsie to normalne? I jak jest ciepła pokrywa od przekładni to też normalne? Czy mam jeszcze wyregulować zawory? Wolne obroty?

    @krzynek91: To o czym piszesz to sprawdzałem wszystko porządku z tym( ta iglica itp) ona jest odpowiedzialna za co?, resztę poskładałem 😉

    PS: Dziękuje serdecznie AraS”owi za pomoc 🙂 i Tobie krzynek91 za dobre chęci

    #55095 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • Postów: 718
    • Postów: 795

    Cieszę się, że pomogłem 🙂 Iglica ma za zadanie otwierać dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej(4t) w zależnośći ile dasz na manetce.
    To normalne, że wibruje na wyższych obrotach.
    Pokrywa przy każdym skuterze po jeździ się nagrzewa.

    #55097 Reply
    Yox
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 30
    • Postów: 33

    Dziękuje za informacje, przy podkręcaniu wolnych obrotów, regulowaniu to jest taka śrubka ze sprężynką, obok tego z tą czarną pokrywą , przy tym też blokuje manetka jak daję. Bo jak przekręcałem tą śrubkę to słyszałem różnicę i między innymi chcę się upewnić. Ja też tam rozkręcałem i sprawdzałem, po czym dałem z powrotem.

    Jutro jadę na dłuższy dystans, teraz stoi pod pokrowcem w zadaszeniu na dworze, zobaczę jak jutro się spisał i napiszę edytując posta lub pisząc następnego. Dzisiaj go też mniej więcej wyczyściłem z kurzu itp. (ogólnie) 🙂

    Jeżeli np przy lekkim deszczu w czasie jazdy to nic się nie stanie, nie chodzi mi o poślizg, szlif itp, czy coś zalać się może? O! I te stwierdzenie, że na wolnych obrotach akumulator się ładuje?

    #55099 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • Postów: 718
    • Postów: 795

    W czasie deszczu nic się nie stanie, no chyba że wyleje Ci ktoś wiadro na kierownice to owszem, ale nie koniecznie ;P
    Aku się ładuje na wolnych obrotach, jak i przy włączonych światłach, jednak wiadomo, że trochę słabiej niż na wyższych obrotach i bez świateł.
    A wolne obroty Ci mogły falować, bo był zalany cylek paliwem i się musiało wypalić.
    Co do 1 pytania to sory ale nie wiem o co Ci chodzi.

    #55101 Reply
    Yox
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 30
    • Postów: 33

    Mniejsza o te pierwsze pytanie 😉

    Tak słychać falowanie na wolnych obrotach.

    #55102 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • Postów: 718
    • Postów: 795

    To zostaw chwilę, wypali się paliwo to powinno być lepiej.
    Ale jeśli to nie pomoże, to reguluj gaźnik, bo teraz dostaje mniej powietrza, bo jak wiadomo przed tem zasysał lewe powietrze.

    #55103 Reply
    Yox
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 30
    • Postów: 33

    Oczywiście, czekałem aż to się poprawi i były pozytywne spostrzeżenia. A co tego regulowania gaźnika, to w tym pierwszym zdjęciu :http://w867.wrzuta.pl/obraz/2i31WeE65mb/zdjecie0225 , to chodzi o tą śrubkę na samym dole, an takiej złotej obudowie? Ta śrubka znajduje się mniej więcej nad napisałem „Kliknij aby powiększyć”

    #55104 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • Postów: 718
    • Postów: 795

    Ta śrubka jest od obrotów NIE OD MIESZANKI. Od mieszanki masz po drugiej stronie.

    #55109 Reply
    Yox
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 30
    • Postów: 33

    To dobrze, przy zmianie obrotów dobrą kręciłem 😉 A tak druga, w jakiej zależności nią kręcisz? Chodzi przekręcać z wyczuciem, wsłuchiwać się w odgłos na wolnych obrotach?

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Router City Line - nie odpala.
Twoje informacje:




Back to top button