Router bassa euro 4 brak jakiejkolwiek reakcji na kluczyk

Witam mam problem przed wczoraj po południu postawiłem skuter na dworze i wieczorem chcąc wrócić do domu wsadzam kluczyk przekręcam a tu zonk nawet kontrolką nie chciał mrugnąć ale no nic dzisiaj wziąłem wykręciłem stacyjkę ze starego skuterka no i zaczynam wymieniać ściągam plastiki a tu regulator napięcia spalony aż się tylko pył z niego sypał jak go ruszyłem :sweat:
Moje pytanko co się mogło stać dodatkowo gdyż regulator podłączyłem inny ale nadal nie chce nawet mrugnąć :thinking::thinking:

Jeżeli regulator napięcia jest zjarany to to samo masz z akumulatorem, zwarcie go rozładowało do zera, mogło dojść do zwarcia między celami. Dodatkowo, jeżeli to zapłon DC uwalona może być prądnica, ECU itd. Multimetr w dłoń, zakres prądu DC i pomiar na zaciskach akumulatora. Jak napięcie będzie w granicach 9V to śmietnik, jak w okolicach 10-11V to może da się go odratować. Do zbadania cała instalacja gdy jeżeli z regulatora wysypał się “pył” to prąd, który tam przepływał musiał być ogromny a co za tym idzie możesz się liczyć z wydatkami.

A co mogło być przyczyną przepływu takiego prądu że aż go zjaralo i w sumie przewody podłączone do niego posklejały

Uszkodził się regulator i prądnica dawała tyle ile fabryka pozwoliła czasem i 140V, regulator zaczął bardzo grzać i topić. Pomierz akumulator

Jutro po pracy po sprawdzam i odrazu będę dawał znać

Witam dzisiaj po pracy odrazu zabrałem się za rozebranie plastików i sprawdzanie multimetrem okazało się że przy akumulatorze pokazywało ponad 12,50 przy stacyjce pokazywało jak kluczyk wyjęty też pokazuje 12.57 a jak włożę kluczyk i włączę zapłon to prąd przy stacyjce znika.
Ale wracając do tematu sprawdziłem też bezpiecznik i zauważyłem że obudowa bezpiecznikowa jest przytopiona, wymieniłem go i skuter odpalił.
Ale teraz też chce się dowiedzieć przez co ten bezpiecznik aż tak przytopilo i jak podłączyć regulator bo patrzyłem różne schematy i nie wiem czy do każdego skutera jest inny i czy jednak napewno dobry wybrałem

Regulator miał zwarcie i przytopił bezpiecznik. Kup dedykowany regulator i podłącz, musisz znaleźć opis jego pinów w necie