Romet ZXT 50 na 72ccm Po zmianie kompletu nic się nie poprawiło

  • This topic is empty.
Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #663175
    Wirszak
    Uczestnik
    • Postów: 5

    Witam

    Kupiłem nowy motorower Romet zxt50, życie zmusiło do chwilowej przesiadki. Przy mojej masie (100kg) ledwo jechał pod górę. 20-25 km/h
    Po zmianie całego kompletu, cylinder głowica itd, osiągi prawie się nie poprawiły
    Co się zmieniło:
    maksymalne obroty wcześniej wyciągał do 9k(na zegarach wskazówka do 11) teraz nie chce iść dalej niż 7k.
    tempo jazdy pod tą samą górkę to 30 nie więcej

    Co się nie zmieniło:
    Prędkość maks na prostym terenie 50km/h
    Nie zmieniła się moc w jeździe pod górę, przy czym nawet z górki jedyne na co pozwala to 55km/h

    Gaźnik, z czujnikiem, tylko śruba regulacji obrotów. Na wydechu czujnik, rok produkcji 2019

    Sprawdzałem wiele teorii odnośnie blokad które znajdowałem na forach,
    -nie ma recyrkulacji spalin
    -nie ma dodatkowej „nakrętki” w gaźniku
    -nie ma możliwości przestawienia iglicy gaźnika, jest na stałe(budowy gwoździa) z blokadą plastikową przekręcaną w tulei w której jest sprężyna
    -nie ruszałem filtra powietrza ani paliwa
    czytałem o modułach CDI, jedyne co znalazłem bez rozkręcania go to czarna kość z opisem EAFR2AG-1000, niestety google milczą

    czy ktoś jest mi w stanie pomóc?

    #663179
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 942

    trzeba wymienić dysze w gazniku lub gażnik i wyregulowac

    zakładając że wszystko poprawnie złożyłeś

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #663228
    Wirszak
    Uczestnik
    • Postów: 5

    Złożem w taki sam sposób, jaki był złożony, wyregulowałem zawory na 0,10 po przejechaniu 100km sprawdziłem po raz drugi.
    Co do gaźnika, czy wymieniać na w pełni manualny czy nadal z czujnikiem ale jakiś konkretny? czy to nie wpłynie na działanie na działanie całości jako że regulacja mieszanki jest automatyczna?

    Dziękuję za szybką odpowiedz

    Czy występują w tym jakieś jeszcze blokady? wczoraj znalazłem jeszcze opcje na forach o blokadzie w manetce gazu ale też nie ma to wszystko kwestia tylko gaźnika?

    #663229
    Freeb
    Uczestnik
    • Postów: 127

    Wirszak- z tego co rozmawiałem w naszym lokalnym serwisie to te nowe motorowery Rometa wszystkie maja teraz podobne blokady.

    -Manetka gazu
    -zwężony króciec dolotowy
    – moduł CDI blokujący obroty

    Sam śmigam na Romecie Pony z 2018 i wlasnie takie blokady miał on zamontowane.

    Patrząc w necie do Twojego smigacza pasuje ten sam moduł który był montowany u mnie wiec jest spora szansa ze tak własnie jest:

    https://gmoto.pl/modul-odblokowany,76968::romet-arkus-zxt-50-4t-m25374.html
    (musisz recznie skopiwac caly link)

    Po zdjęciu blokad bez wymiany cylindra. Max prędkość jaka widziałem na GPS to 63km/h. Przyznaje ja troszkę mniej ważne bo 85kg- ale przy 72 i tak powinieneś jechać szybciej niż ja swoim 50cc.

    #663232
    Wirszak
    Uczestnik
    • Postów: 5

    dzięki, manetkę muszę dokładnie sprawdzić, króciec też moduł zamówi.

    #663234
    Freeb
    Uczestnik
    • Postów: 127

    Jedna mała uwaga- jako ze romet notorycznie nie miał na stanie nowych króćców- serwis w moim wypadku wymienił cały gaźnik by moc zastosować części niekoniecznie od rometa.

    #664251
    Wirszak
    Uczestnik
    • Postów: 5

    Witam
    Wymieniłem moduł na odblokowany, i ok jestem w stanie rozwinąć na prostej te 60 km/h, gadałem z gościem z okolicznego serwisu odnośnie gaźnika założony jest jakiś nowy model montowany od tego roku. Nie był w stanie nawet określić czy wymiana na zwykły starego typu nic nie popsuje(obecny ma przy boku coś co wygląda jak stary magnes od głośnika z dwoma odchodzącymi przewodami) Dodatkowo rzucił że po przejechaniu 1000km jest sens kombinować dopiero bo może sam z siebie nabierze mocy(przejechałem już 600 i szału ni ma)

    W skrócie nadal nie ma mocy i rozpędza się jak żółw tyle że więcej może

    #664319
    Wirszak
    Uczestnik
    • Postów: 5

    I kolejna rzecz której nie mogę nigdzie w sieci znaleźć… spotkaliście się kiedyś z przewodami wpiętymi w rurę wydechową?
    Montują tam jakieś czujniki? nic nie znalazłem w sieci

    #664321
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 942

    sonda lambda jest wpięta w wydech

    #664395
    Freeb
    Uczestnik
    • Postów: 127

    Ja w moim Poniaku mam cylinder 50 i na prostej udało mi się złapać 70km/h według GPS. Moze to faktycznie kwestia gaźnika?

    Inna sprawa, ze jak licznik przekoczyl 1200km motorek znacznie lepiej zaczął się zbierać.

    #664551
    Kiler
    Uczestnik
    • Postów: 252

    Podepne się.Czy po zmianie głowicy z standardowymi zaworami na głowicę z powiększonymi zaworami jest możliwość podniesienia mocy ?

    #664564
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 942

    w zasadzie prawie nie

    #714217
    Mateusz
    Gość
    • Postów: 89 724

    Ja mam też zxt i jego v max to 80km/h.
    Może masz blokadę na iglicy w gaźniku.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button