Romet ZXT 50 na 72ccm Po zmianie kompletu nic się nie poprawiło

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motorowery Romet ZXT 50 na 72ccm Po zmianie kompletu nic się nie poprawiło

Ten temat zawiera 11 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 2 tygodnie, 2 dni temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 12 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #663175

    Wirszak
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Witam

    Kupiłem nowy motorower Romet zxt50, życie zmusiło do chwilowej przesiadki. Przy mojej masie (100kg) ledwo jechał pod górę. 20-25 km/h
    Po zmianie całego kompletu, cylinder głowica itd, osiągi prawie się nie poprawiły
    Co się zmieniło:
    maksymalne obroty wcześniej wyciągał do 9k(na zegarach wskazówka do 11) teraz nie chce iść dalej niż 7k.
    tempo jazdy pod tą samą górkę to 30 nie więcej

    Co się nie zmieniło:
    Prędkość maks na prostym terenie 50km/h
    Nie zmieniła się moc w jeździe pod górę, przy czym nawet z górki jedyne na co pozwala to 55km/h

    Gaźnik, z czujnikiem, tylko śruba regulacji obrotów. Na wydechu czujnik, rok produkcji 2019

    Sprawdzałem wiele teorii odnośnie blokad które znajdowałem na forach,
    -nie ma recyrkulacji spalin
    -nie ma dodatkowej „nakrętki” w gaźniku
    -nie ma możliwości przestawienia iglicy gaźnika, jest na stałe(budowy gwoździa) z blokadą plastikową przekręcaną w tulei w której jest sprężyna
    -nie ruszałem filtra powietrza ani paliwa
    czytałem o modułach CDI, jedyne co znalazłem bez rozkręcania go to czarna kość z opisem EAFR2AG-1000, niestety google milczą

    czy ktoś jest mi w stanie pomóc?

    #663179
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 524

    trzeba wymienić dysze w gazniku lub gażnik i wyregulowac

    zakładając że wszystko poprawnie złożyłeś

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #663228

    Wirszak
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Złożem w taki sam sposób, jaki był złożony, wyregulowałem zawory na 0,10 po przejechaniu 100km sprawdziłem po raz drugi.
    Co do gaźnika, czy wymieniać na w pełni manualny czy nadal z czujnikiem ale jakiś konkretny? czy to nie wpłynie na działanie na działanie całości jako że regulacja mieszanki jest automatyczna?

    Dziękuję za szybką odpowiedz

    Czy występują w tym jakieś jeszcze blokady? wczoraj znalazłem jeszcze opcje na forach o blokadzie w manetce gazu ale też nie ma to wszystko kwestia tylko gaźnika?

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Wybierasz stylowe dwa koła czy mocarne trzy? Peugeot Django 125 i Metropolis 400 na prawo jazdy B!

    Dzięki Peugeot możesz się wyróżnić. Wybierz Peugeot Django 125 lub trójkołowy skuter Metropolis 400. Do prowadzenia obu wystarcza jedynie prawo jazdy kategorii B.
    #663229
    Zdjęcie profilowe Freeb
    Freeb
    Użytkownik
    • Postów: 63

    Wirszak- z tego co rozmawiałem w naszym lokalnym serwisie to te nowe motorowery Rometa wszystkie maja teraz podobne blokady.

    -Manetka gazu
    -zwężony króciec dolotowy
    – moduł CDI blokujący obroty

    Sam śmigam na Romecie Pony z 2018 i wlasnie takie blokady miał on zamontowane.

    Patrząc w necie do Twojego smigacza pasuje ten sam moduł który był montowany u mnie wiec jest spora szansa ze tak własnie jest:

    https://gmoto.pl/modul-odblokowany,76968::romet-arkus-zxt-50-4t-m25374.html
    (musisz recznie skopiwac caly link)

    Po zdjęciu blokad bez wymiany cylindra. Max prędkość jaka widziałem na GPS to 63km/h. Przyznaje ja troszkę mniej ważne bo 85kg- ale przy 72 i tak powinieneś jechać szybciej niż ja swoim 50cc.

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 miesięcy temu przez Zdjęcie profilowe Freeb Freeb.
    „Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world.”
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 miesięcy temu przez Zdjęcie profilowe Freeb Freeb.
    #663232

    Wirszak
    Użytkownik
    • Postów: 5

    dzięki, manetkę muszę dokładnie sprawdzić, króciec też moduł zamówi.

    #663234
    Zdjęcie profilowe Freeb
    Freeb
    Użytkownik
    • Postów: 63

    Jedna mała uwaga- jako ze romet notorycznie nie miał na stanie nowych króćców- serwis w moim wypadku wymienił cały gaźnik by moc zastosować części niekoniecznie od rometa.

    „Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world.”
    #664251

    Wirszak
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Witam
    Wymieniłem moduł na odblokowany, i ok jestem w stanie rozwinąć na prostej te 60 km/h, gadałem z gościem z okolicznego serwisu odnośnie gaźnika założony jest jakiś nowy model montowany od tego roku. Nie był w stanie nawet określić czy wymiana na zwykły starego typu nic nie popsuje(obecny ma przy boku coś co wygląda jak stary magnes od głośnika z dwoma odchodzącymi przewodami) Dodatkowo rzucił że po przejechaniu 1000km jest sens kombinować dopiero bo może sam z siebie nabierze mocy(przejechałem już 600 i szału ni ma)

    W skrócie nadal nie ma mocy i rozpędza się jak żółw tyle że więcej może

    #664319

    Wirszak
    Użytkownik
    • Postów: 5

    I kolejna rzecz której nie mogę nigdzie w sieci znaleźć… spotkaliście się kiedyś z przewodami wpiętymi w rurę wydechową?
    Montują tam jakieś czujniki? nic nie znalazłem w sieci

    #664321
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 524

    sonda lambda jest wpięta w wydech

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #664395
    Zdjęcie profilowe Freeb
    Freeb
    Użytkownik
    • Postów: 63

    Ja w moim Poniaku mam cylinder 50 i na prostej udało mi się złapać 70km/h według GPS. Moze to faktycznie kwestia gaźnika?

    Inna sprawa, ze jak licznik przekoczyl 1200km motorek znacznie lepiej zaczął się zbierać.

    „Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world.”
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 12 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie