Romet rr czy Zetka?

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #89548
    Matrrrix
    Użytkownik
    • 1
    • 8Postów:

    Zastanawiam się nad dwoma modelami rometa mianowicie rr i zetka(obie 50). Co sądzicie o ich wyglądzie? bo osiagi mają takie same . Czy rr można jeździć np nad jezioro przez las(i inne tereny typu pola .itp)? Osobiście mam mieszane uczucia co do wyglądu rr noby przypomina ścigacza -ale oc z tego jeśli ma silnik 50zm? Jak dla mnie jest on troche dla lansu jest przerostem treści nad ego. Z kolei Zetka nie zachwyca wyglądem ale widziałem gorsze . Przy czym Zetka wydaje mi się bardziej uniwersalna niż rr.

    #89549
    DooOminO
    Użytkownik
    • 56
    • 1 610Postów:

    zetka wyglada tez fajnie. Kolega ma.

    #89552
    Matrrrix
    Użytkownik
    • 1
    • 8Postów:

    w zasadzie w zetce tylko wydech denerwuje.:P ale nie wiem czemu ciągnie mnie jakoś do rr .. leccz boje się ze zostane wysmiany na ulicy jadąc na czymś przypominającym ściagacz zlaedwie 70 km/h.

    #89564
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    Nie będę się powtarzał, ale powiem tylko to, że za mniejsze pieniądze kupisz już nowiutki motorower Kymco. Zarówno Romet RR i Zetka udają coś, czym nie są. Oba atrakcyjnie wystylizowane, kuszą swoim wyglądem. A w gruncie rzeczy otrzymujesz produkt chińskiej przeciętnej (żeby nie powiedziec marnej…) jakości. Ale najwyraźniej polityka chińskich producentów się opłaca – wyprodukować wyrób o nowoczesnym dizajnie – to zapewni im popyt na swoje wyroby. Jakość jest elementem drugorzędnym. A potem wszyscy narzekają i tłumaczą swoje nie do końca przemyślane wybory, że nie stać ich było na markowe sprzęty. Jak chcesz przepłacać za Rometa RR, to Twój problem. Jak tak bardzo chcesz jeździć ścigaczem, zrób prawo jazdy A1, A i kup ścigacza, a nie coś co go nasladuje. Ale to tylko moja subiektywna opinia.

    #89569
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • 1 187Postów:

    kymco wcale nie jest lepsze , sam wybierałem między kymco agility a chińczykiem za tą samą cenę i wybrałem chińczyka bo był ładniejszy i wg mnie wydawał się przyzwoicie zrobiony i tak też się okazało w praktyce , wszystko działa , stare chińczyki były lipne , ale obecne są o niebo lepsze niż kiedyś ( cyfrowe liczniki ,obrotomierze, zegarki , alarmy i inne duperele) a kymco odwrotnie – było dobre , teraz to już nie to co kiedyś. a co do wyboru to ja bym wziął zetkę bo rr fajnie wygląda , ale na tym zalety się kończą 😀

    #89570
    Matrrrix
    Użytkownik
    • 1
    • 8Postów:

    OK dzięki za rady, zrobie jak mówisz i wezme zetkę 😉 nie che przepłacać za to że fajnie wygląda.

    #89571
    lisu7
    Użytkownik
    • 55
    • 835Postów:

    Ale ramę rr ma z Cbr 125.

    #89572
    Matrrrix
    Użytkownik
    • 1
    • 8Postów:

    Przy czym znowu RR ma moc 4 KM a zetka 2,7

    #89576
    lisu7
    Użytkownik
    • 55
    • 835Postów:
    #89577
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • 1 187Postów:

    to są bajki uwierz 😉 zetka i tak ma mocniejszy silnik , ostatnio na forum było że rr nawet pod górkę nie podjedzie

    #89578
    Matrrrix
    Użytkownik
    • 1
    • 8Postów:
    #89579
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • 1 187Postów:

    tak jak już mówiłem , oni nawet nie wiedzą co piszą 😉

    #89580
    Matrrrix
    Użytkownik
    • 1
    • 8Postów:

    Zetke biore już jestem przekonany.
    po pierwsze głownie polnymi drogami będe jeździł po drugie zetka jest tańsza po trzecie mówicie że ma lepsze osiągi – więcnie ma sie nad czym zastanawiać Dzięki bardzo.:)

    #89581
    lisu7
    Użytkownik
    • 55
    • 835Postów:

    Też się dziwię ale 2012 ma tarczę z tyłu a z 11 ma bęben to lepiej z tarczą kupić.

    #89583
    Matrrrix
    Użytkownik
    • 1
    • 8Postów:

    nie wiem co Ty piszesz przecież obydwa mają tarcza/bęben
    model z 2012 -3639(chyba)
    model z2010/11-4233 ? o co Chodzi to nie mam pojęcia. i Czemu w metaliczny jest normalna rura wydechowa a w czarnym jakaś kijowo wygląda jakaś puszka ścięta czy cuj wie co.;l

    #89588
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    Twoja kasa, Twój wybór. Zetka ma postawiony cylinder do pionu, przez co silnik traci na mocy. Wielokrotnie już o tym pisano na forum.
    Dzieciaki, które od niedawna zaczęły przygodę ze swoimi skuterkami, kreują się na wszystkowiedzących ekspertów.
    Matrrrix – poczytaj też opinie o tych motorkach na innych forach – dobrze Ci radzę. Poczytaj i pogadaj z ludźmi na
    http://www.skutery.net/
    http://www.forum.mieloch.pl

    #89591
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • 1 187Postów:

    przecież na moc wpływają takie czynniki jak , pojemność skokowa, stopień sprężania, mieszanka paliwowo – powietrzna(współczynnik lambda),kąt wyprzedzenia zapłonu, kształt krzywek na wałku rozrządu , ale na pewno nie ustawienie cylindra

    #89592
    Matrrrix
    Użytkownik
    • 1
    • 8Postów:

    Ok dzięki za pomoc 🙂

    #89595
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    Lukario – poczytaj trochę o Zetce w internecie. 139FMB to legendarny silnik z Hondy Cub – cylinder oczywiście w poziomie. Do tej pory Honda robi te silniki, montują je np w Kymco Nexxonie. Pozostałe pojazdy owszem mają podobne silniki, ale tego samego typu co w Hondzie Cub. I tu ma znaczenie “ten sam silnik” oraz “tego samego rodzaju”, brzmi podobnie ale jednak to nie to samo. Typ silnika 139FMB używany jest w wielu chińskich pojazdach, ale ten w Romecie Zetce jest zmodyfikowany. Na wielu branżowych portalach już chyba wszystko powiedziano o tej modyfikacji silnika. No ale najwyraźniej Ty wiesz chyba lepiej 🙂
    Wielu nadużywa twierdzenia, że Zetka ma silnik typu 139FMB…
    Honda Cub, honda wave, honda bravo, honda sonic, Yamaha Crypton, Kawasaki Fury, Suzuki Raider, Kymco Nexxon, mają silniki 139FMB, pozostałe mają też silniki typu 139FMB Łoś, Texas, Ranger, KING, KNIGHT, KINROAD, Magnus Classico / Futuro, Romet Ogar 900 / Trial City / Via City, Zipp Axis/ Salmo/ Shock, ZUMICO Ronin, KINGWAY Apollo, Cub King, GB Naked Street, Yamasaki a także chopper 50, PY-5, Enduro, oraz ATV Kid 70, Alpinus, Hummer,Minitraper, Qeep,Sport i wiele, wiele innych. Wszystkie te silniki mają cylinder w poziomie? Jak myślisz dlaczego?

    #89596
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • 1 187Postów:

    wiem, że zetka ma inny silnik 😉 tylko nie wydaje mi się że jest on słabszy od 139fmb , który jest w rr , ogarze 900 albo pro 50 lub salmo bo w takim razie żeby ruszyć z miejsca trzeba byłoby odpychać się nogami 😀 bo 139fmb jest bardzo ślamazarny

    #89598
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    Producent Zetki chciał swój wyrób wystylizować na poważny motocykl. Zauważ, że motocykle mają inny układ cylindrów. Zetka miała dać posiadaczowi poczucie posiadania dużego, klasycznego motocykla…
    139FMB pierwotnie nigdy nie był produkowany w pojemności 50cm3. Tylko wymogi rynkowe, zmusiły producenta tego silnika do zmniejszenia mocy poprzez zmniejszenie cylindra. Ja w moim Kymco Nexxonie zmieniłem cylinder na większy, zmieniłem zębatkę zdawczą na większą i w ten sposób zyskałem niesamowicie dynamiczny pojazd, który w parę chwil rozpędzał się do 90km/h, tuningowane pierdzące skutery 2T zostawiał daleko w tyle.

    #89614
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • 1 187Postów:

    i tutaj muszę cię pochwalić 🙂 za to że nie zapomniałeś zmienić zębatki zdawczej, choć w sumie mogłeś dać mniejszą z tyłu i efekt był by ten sam, też miałem w planach kupić airsala 80 i przełożenia wtórne do 4T, ale w międzyczasie nabyłem chińskiego 2T , który też coś koło 90 leci, więc to już jest nieaktualne 😉 ps : jak jesteś z wawy to możemy się ścignąć 😛

    #89627
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:

    Niestety, Hindenburg SZ 🙂 Teraz pomykam na czarnej Hondzie CBF 125… idealna na miasto i krótkie dystanse… W planach na wiosnę dodatkowo Honda Shadow 600, jako drugie moto na trasę…

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button