tak jak w tytule mam problem, gdyż jak zapalam po kolei światła, najpierw pozycyjne (ładnie się zapala), potem włączam mijania i tu jest problem, gdyż wskazuje mi, że mam długie, a żarówka mi nie świeci (dalej tylko pozycyjna), próbuje przełączyć na drogowa, to dalej mi żarówka nie działa dalej swieci pozycyjny.
nie wiem w czym tkwi problem, gdyż rozebrałem lampę i tak wszystko jest ok.
pozycyjny działa, mijania i drogowe ani rusz, a kontrolka pokazuje że mam drogowe. co robić?
a przeczytałeś że wszystko jest ok? co ma żarówka do ciągłego wskazywania świateł drogowych? jeżeli żarówka jest ok pod względem “wszystko jest ok” to w czym tkwi problem?
skoro wszystko jest ok to nie masz żadnego problemu.
a jeżeli pali ci się kontrolka długich kiedy nie są włączone długie to sprawdź instalacje do lampy. Masz gdzieś zwarcie.
Mam ci to jeszcze proście napisać czy jednak pojedziesz z intelektu i dasz rade?
rozmawiasz z elektromechanikiem samochodowym, który od niedawna pracuje w swoim zawodzie i nie każdy jest alfą i omegą a w szczególności jeżeli ktoś ma motorower który ma dopiero przejechane 3300km i nie miał w ogóle wcześniej styczności z jednośladami (oprócz roweru miejskiego)
no to jak jesteś elektromechanikiem i nie jesteś w stanie wymyślić dlaczego ci się pali kontrolka od długich mimo to że nie włączyłeś długich - i to w instalacji bez elektroniki zrobionej z czterech drutów to miej panie w opiece twoich klientów.
mówiłem, zero styczności z motorowerami, nie porównuj to do samochodu, jakoś robie 4 miesiące w zawodzie i nikt mi jeszcze (nawet wśród sąsiadów i rodziny kobiety) nie powiedział że coś jest nie tak.
chłopaku nie opowiadaj bzdur.
żarówka jest żarówka a przełącznik to przełącznik. Instalacja prosta jak cep i bez znaczenia czy w kombajnie, skuterze, samochodzie czy latarce gdzie sobie możesz wybrać czy ci świeci białe z przodu czy pomarańczowe z tyłu. Każdy selektor świateł w każdym pojeździe wygląda tak samo i działa tak samo bo to wymuszają warunki homologacyjne.
Masz zwarcie wiec je znajdź. Najpierw sobie panie elektromechaniku zobacz czy w odpowiednich pozycjach przełącznika masz prąd TYLKO na odpowiednich kablach ZA PRZEŁĄCZNIKIEM a potem szukaj zwarcia lub zamienionych przewodów.