Romet Router grande (RLX) -porady

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #190940
    Leonardo
    Uczestnik
    • 17
    • 147Postów:

    Witam Posiadam router grande mam pare pytań oraz watpliwosci.

    Pytanie : czy przy zmianie pojemności na 90cc (tłok 50mm wiec prawdziwe jakies 82-85cc) jest koniecznie wymagana zmiana dyszy lub gażnika na wiekszy?
    – czy bez zmiany gaźnika lub dyszy moze byc cos negatywnego dla silnika?
    – bez zmiany gaznika ale na dobrze wyregulowanym gaźniku (standardowym) nie wykorzystuje sie pełnej mocy?
    – jaki standardowo maja gaznik skutery rometa – zipa itd bo podejrzewam ze wszystkie sa takie same
    – czy dysze w gaznikach w różnych modelach moga byc inne?
    -czy polecacie zmiane gaznika na wiekszy? jak tak to jaki pod zestaw 90cc (82-85 prawdziwe)
    – czy to prawda ze nie trzeba zmeinaic gaznika (2 mechanikow mi mowilo ze nie trzeba bo cytuje one sa elastyczne)

    – czy firma Moretti jest naprawde tajwanska czy kolejny chinczyk.

    i teraz inne pytania

    skuter standardowo zamulał pod górkę do 45/h na prostej robił 65 z górki 70
    po zmianie cylindra przyspiesza pod górke na prostej robi 70 po chwili 75 czytałem gdzies ze tyle robi 50tka … no ale ja waze 113kg i mam 30 lat a nie jak 14 latek 50kg.

    wina wariatora sprzegla itd – czyli przeniesienia napedu prawda?

    dodam ze skuter jest 2 miejscowy i wazy 108kg ja 113kg

    #190956
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • 9
    • 538Postów:

    1. Zależy jaką masz dyszę fabryczną. W niektórych przypadkach jest na tyle duża, że nie trzeba jej zamieniać.
    2. Nie, po prostu nie będziesz mógł korzystać z pełni mocy większego cylindra.
    3. Jak wyżej. Z większym cylindrem i dobrze wyregulowanym gaźnikiem poczujesz różnicę, ale nie taką jak z większym gaźnikiem. Pamiętaj, że zwiększasz wielkość komory spalania zostawiając taki sam dopływ powietrza, nawet przy większej dyszy a co za tym idzie większej dawce paliwa zostawisz taki sam poziom dopływu powietrza.
    4. Generalnie, to dzielą się tylko na gaźniki do 2T i 4T. Poza tym, to wszystko jest klepaną masówka.
    5. Tak mogą.
    6. & 7. Ja przy 80cc nie zmieniałem i nie narzekałem, ale jak chcesz poczuć pełnie możliwości, to zmień gaźnik i wariator (przeniesienie napędu też jest ważnym aspektem)
    8. Jest to to typowa chińszczyzna z ładnym logo.
    9. I tak i nie. Przeniesienie napędu, to bardzo istotny element zmieniający dynamikę oraz osiągi pojazdu. Tak samo jak waga samego pojazdu oraz kierowcy. Inaczej pójdzie powiedzmy 80kg skuterek z 60 kilowym nastolatkiem a inaczej Ty ze swoją ponad 100kg bestią i własnym ciężarem. W przypadku tak małych silników, każdy kilogram robi różnicę. Kolejna kwestia, to ustawienie gaźnika. Jest to bardzo czuły element, który będąc źle ustawionym spieprzy całą dynamikę jednostki napędowej. Na końcu zostaje połączenie przekłamującego licznika prędkości połączonego z wybujałą fantazją właściciela pojazdu, który zapomniał, że to tylko skuter a nie ścigacz.

    #190964
    Berg
    Uczestnik
    • 46
    • 818Postów:

    W R-Grande dysza główna ma wymiar 88 (w każdym razie fabrycznie u mnie). Nawet zmiana na 85 pogarszała mi pracę przy 50ccm, więc nie zmniejszaj jej jeśli masz większy gar.
    To że pod górkę Ci zwalnia to normalne. Zależy jeszcze jaka górka (ile % wzniesienia). Ja czasami się pod górę rozpędzam, a czasami spada mi do 40km/h i za ChRL nie chce więcej póki nie wjedzie na mniej strome albo płaskie. Pojazd ten sam, moja waga to 74kg więc motorek ma lżej niż Twój a i tak czasami ciężko mu się wspinać.

    #190967
    Leonardo
    Uczestnik
    • 17
    • 147Postów:

    Wlasnie teraz jest super przyspieszenie jak 125tka skuter kolegi (7,6km) predkosc to 70 nawt jak mi wiatr dmucha w twarz . Pod gorke juz nie zamula wrecz potrafi przyspieszac , zastanawialem sie czy gaznik zmieniac mechanik mowil ze noe ma potrzeby , ale na logike fak dalem glowice z wiekszymi zaworami a mieszanka paliwowa leci taka sama to zmiana dala by mi wiecej mocy oraz spalanie bylo by wieksze , gaznik mam dobrze wyregulowany

    #190968
    Leonardo
    Uczestnik
    • 17
    • 147Postów:

    Sory za literowki pisze z tel.

    #190992
    Spider
    Uczestnik
    • 0
    • 150Postów:

    Gaźnik z króćcem i z całą puchą oryginalnego filtra powietrza od chińskiej 125-tki (a nawet i pomarańczowym modułem CDI z Wilmatu, tym dla małych GY6, albo tym dla GY6 125) to koszt w okolicach 150 zł, więc możesz się na to szarpnąć i z tych swoich prawdziwych 82 cm3 coś sobie jeszcze wycisnąć, przynajmniej na jeszcze lepszym odejściu. 🙂

    I jeszcze lektura do poduchy…

    http://bux-baner.cba.pl/wp-content/plugins/downloads-manager/upload/osiagi_vol8.pdf

    #191024
    Leonardo
    Uczestnik
    • 17
    • 147Postów:

    link nie dziala

    #191025
    Leonardo
    Uczestnik
    • 17
    • 147Postów:

    ok znalazłem nvm.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button