Romet Router 50s

Witam, posiadam skuterek Router 50s sport. Dodam że skuter ma śmieszny przebieg 160km a jest z roku 2012.
Wczoraj wybrałem się na przejażdżkę i po przejechaniu 4km skuterek zgasł i już nie chciał odpalić (Tak jakby nie dostawał iskry) pchałem go z kilometr i myślę że jeszcze raz spróbuje odpalić. Nie pomyliłem się odpalił na dotyk. Po przejechaniu 3km znowu to samo. Dziwna sprawa, może to cewka albo moduł. Może taka sytuacja się już komuś przytrafiła.

przytrafiła się wielu osobom ale przyczyn też może być wiele.
od puchnącego tłoka przez problem z dostarczaniem paliwa do gaźnika lub podciśnieniami aż do cewki lub modułu/świecy

Mimo wieku Twojego skuterka jest z małym przebiegiem, a to świadczy że nie był serwisowany po przebiegach odpowiedniej ilości km. Stawiam na zawory do regulacji (o ile masz silnik 4T) i wymianę płynów eksploatacyjnych. Jeśli nie były wymieniane przez ten czas to się zestarzały. LWG

tylko że to i tak nie pownno powodować gaśnięcia silnika co 3 minuty

Czytaj uważnie “Po przejechaniu 3km znowu to samo” to nie 3minuty.

no dobrze. co 1 minute i 36 sekund. co to zmienia? naprawde myślisz że wymiana oleju i płynu w zbiorniczku hamulcowym pomoże?

Czytaj uważnie “skuter ma śmieszny przebieg 160km a jest z roku 2012” , pewnie stał więcej niż jeździł, a zaleca się przy rzadkim używaniu przynajmniej raz na sezon wymienić płyny eksploatacyjne.

Parę razy poprzedni właściciel się przywiózł i to wszystko. Później skuter stał i był tylko przepalany. Silnik to 4t. W lutym jak go kupiłem od razu wymieniłem olej i płyn przekladniowy.

widzisz “Mechanik”. To jednak twoja diagnoza jest nie ten teges.

Jako mechanik z jeszcze starszej School powiem ci jako ciekawostkę że 6 letni olej w silniku który stał spokojnie nadaje się do jazdy. Może nie do wyczynu ale do jazdy tak. Osobiście odpalałem moje własne Polo z 2007r. które od 2009 do 2016 stało w garażu a obok bańka castrola którym był zalany. Zarówno w bańce i w silniku olej miał się dobrze. Gorzej z paliwem było. A moi koledzy wyszukują po europie ciekawe rodzynki na placach, często wywlekają takie “wrosty” z krzaków po kilku latach i odpalają ich silniki które potem jeszcze długo są eksploatowane.

Tutaj raczej pada zaworek/kranik podciśnienieniowy lub jego rurka sparciała i się rozszczelniła co powoduje że benzyna nie spływa. Albo po paliwie w gaźniku został osad i blokuje się pływak lub zawór iglicowy.
Aczkolwiek powódów może być dużo i jedyna sensowna odpowiedź to druga z kolei w tym wątku. Reszta jest do sprawdzenia a nie zgadywania

Witam, teraz już jestem pewny że coś nie tak jest z paliwem. Gdy skuter zgadnie to nie ma w ogóle paliwa w filtrze. Wygląda na to że raz paliwo jest dostarczane do filtra i dalej a raz nie. Myślicie że coś że zbiornikiem?

Pozdrawiam

albo z dziurką w korku - czyli napowietrzaniem zbiornika. albo z pływakiem i zaworkiem iglicowym w gaźniku