Romet retro 7 zwiększanie mocy ciąg dalszy

Witam wszystkich. Zgodnie z tym co mówił Pan Wombat okazało się że mój skuter Romet retro 125 nie jest zablokowany i jego słabe osiągi to norma…

Ale nie poddałem się i teraz kupiłem kompletny cylinder wraz z tłokiem firmy Airsal 163cc
Zobaczymy co to da. Jeszcze nie wiem czy oryginalna głowica będzie pasowała. Dowiem się w poniedziałek.

Teraz pytanie. Czy miał ktoś z Was do czynienia z taką modyfikacją, aby mógł mi podpowiedzieć dalsze kroki? Oraz co polecacie wymienić aby z tego cylindra wycisnąć jak najwiecej? Wariator, pas,wałek a może sprzęgło?

Liczę na waszą pomoc i dam znać o efektach.
Pozdrawiam

A i najważniejsze, czy muszę zmienić gaźnik???

to się okaże podczas regulacji. ja bym zmienił. do tego warto miec głowice z większymi zaworami - lepsze napełnianie cylindra 160cm

Jestem po wymianie cylindra z seryjnego 125 na Airsal 163. Co najważniejsze do zmiany nie była potrzebna nowa głowica, stara pasowała idealnie. Mechanik stwierdził iż seryjny gaźnik po regulacji w zupełności wystarcza. Przejechałem dopiero 80km więc wciąż go docieram.

Co najważniejsze efekt jest wprost piorunujący. Na razie nie przekraczałem 60km/h ale sam start jest super. Ewidentnie zwiekszenie mocy posłużyło.

Zastanawiam się co dalej można zmienic w celu poprawy osiągów. Zastanawiam się co w następnej kolejności, sprzęgło wariator a może wydech?

Co polecacie? Pozdrawiam

wariator

Ma Pan na myśli rolki w środku czy cały wariator?

Co myślicie o WARIATORZE SPORTOWYM NARAKU [MAXI-SPEED] - GY6 125/150/180? Dobra częśc czy raczej coś innego wybra?

malossi mutivar 2000 albo J.Costa

Dzięki. Taki właśnie kupię. Wiecie może coś o czerwonym kabelku? jakaś blokada CDI? Dziś szukałem go bardzo intensywnie i niestety żaden nie jest różowy?

nie w 125

malossi mutivar 2000 albo J.Costa. Mam problem. Oba polecone wariatory wg producenta nie będą pasowały.
Pytanie czy mimio to kupi jeden z nich i stara się zamontować?

nie istnieją w wersji do dużego GY6? prawie niemożliwe

a to ?:
https://sklep.mieloch.pl/produkt/wariator-malossi-multivar-gy6-4t-139qmb-139qma.html
i 2000
http://www.scooter-center.com/product/M5112133/Variator+Kit+MALOSSI+Multivar+2000+GY6+125+cc+152QMI+GY6+150+cc+157QMJ?lang=en

Masz prawo jazdy A ?, czy tylko B?, powiem że nie jest to do końca legalne, taka zmiana cylka, pomijam to , bierzesz na siebie odpowiedzialność, jesteś dorosły i wiesz co robisz. Jak masz kat.A nie lepiej jest kupić mocniejsze moto?, a tego zrobić i jeździć ze 125? Moc zwiększają w motorowerach 50cc żeby lecieć 80-90 a potem silniki do złomu bo te silniczki nie nadają się wytrzymałościowo. Przy motocyklu zwiększysz osiąg nieznacznie , lepiej jest kupić za nieduże pieniadzę to znaczy kilka tysięcy zł nie tłuczony motocykl np 250 i śmiało po autostradach 170 polecisz. 125 -piatki to są mocniejsze motorowery :slight_smile: , ale jak uważasz, pozdrawiam

Mój silnik to 152qmi. I jak sam szukałem to nie mogłem znaleść. Dziękuje Wombat.

Co do prawa jazdy. Mam obie kategorie od 2008 roku i od 2010 również C. Napiszę szczerze i mam nadzieje ze nie zostanę wyśmiany. Czemu nie kupię motocykla? Odpowiedz bardzo prosta. Bo moja żona do spółki z rodzicami by mnie zabiła. Moim marzeniem zawsze był CBR, chociaż teraz codziennie oglądam zdjęcia H2R oczywiście realnie można kupić tylko H2. Czemu wiec skuter? Bo kupiłem Retro 50cc jako bezpieczną i ładną zabawkę do jazdy po mieście. Rodzina zaakceptowała to, ale i tak nie było łatwo. Oczywiście dość szybko sprzedałem 50cc i kupiłem identyczny 125 nikt się zczaił. Skoro dobrze idzie, to staram się iść dalej. Dlatego tak panicznie poszukuje mocy w moim skuterze. O koszty się aż tak nie martwię bo mam fajną prace i mogę sobie pozwolić na średnie inwestycje w moją zabawkę.

Mam nadzieje, że mimo iż jest to śmieszne tłumaczenie to ktoś postawi się w mojej sytuacji i chociaż po części postara się zrozumieć i pomóc.

No to znalazłem zalecany i w poniedziałek zamawiam
https://www.scooterkingz.com.pl/wariator-j-costa-16 drogi ale mam nadzieje że warto.

Tymczasem Zaraz biorę się za mój oryginalny Wariator. Zobaczymy czy faktycznie nie ma tam blokady dystansowej czy innego syfu :slight_smile:

Przejechałem 380 na nowym cylindrze. W poniedziałek zmiana oleju. Z tego co wiem to jeszcze 120 km i można latac :slight_smile:

sugerował bym ci raczej multivara - rolki są tańsze a trzeba go wyregulować. możesz kupic tanie rolki do regulacji i dobre np. naraku HD na stałe.
W J.Costa odwazniki kosztują od groma. Chyba że pościągasz od chińczyka z aliexpress podróby odwazników do JCosta ale wtedy je trzeba wazyć przed włożeniem i niekoniecznie bedą pracowac tak samo jak oryginalne na gotowo (inny materiał - inne tracie)

No i szukając blokad w swoim skuterze narobiłem bigosu. Rozkręciłem Wariator w poszukiwaniu pierścienia dystansowego, nie dość że nic nie znalazłem to złamałem jedną łopatkę od wiatraka i wysypały mi się na ziemię wszystkie ciężarki. Nie mam pojęcia jak je powkładać czy losowo czy jak. Żeby tego było mało to odkręcając pokrywę silnika odkręciłem jaką śrubę tuż przy tylnym kole i wylał mi się zielony smar… W poniedziałek wołam mechanika.

Przesłanie do wszystkich brzmi skutery 125cc NIE MAJĄ BLOKAD. Nie mają i koniec. Szkoda czasu i kasy na ich szukanie.
Pozdrawiam :frowning:

ale od tego wniosku zacząłeś poprzednią strone :).

No wiem… Ale tak to jest ja się człowiek naogląda głupot na YT. Teraz tylko problemy…

Szybkie pytanie:
https://www.scooterkingz.com.pl/wal-korbowy-naraku-racing-7

to coś polepszy, czy piszą bajki o wiekszym skoku?