Romet Retro 7 – klejenie plastików

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Romet Retro 7 – klejenie plastików

Ten temat zawiera 4 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe  Anonimowy 5 lata, 1 miesięcy temu.

Oglądasz 5 postów - 1 przez 5 (z 5 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #171172
    Zdjęcie profilowe Retro7
    Retro7
    Użytkownik
    • Postów: 14

    czym można skleić plastik? – chodzi mi o mocowanie jednej śrubki do zegara – dokładnie to taka kolumienka (cokolik), który odłamał się od wewnętrznej strony obudowy zegarów a w którą to kolumienkę (cokolik) wkręcana jest śruba trzymająca te zegary.

    ponieważ powierzchnia styku tej ułamanej części jest ok 1,5cm2 więc niewiele a i naprężenia są spore bo to element obudowy kierownicy…

    nowy ten cały element (z dwiema kolumienkami do przykręcenia zegarów) to koszt ok 100PLN więc pomyślałem, że taniej będzie dobrze to skleić… ponieważ to wszystko jest wewnątrz obudowy to estetyka klejenia nie jest ważna – ważniejsza jest trwałość połączenia..

    co polecacie?

    #171173
    Zdjęcie profilowe H2O
    H2O
    Użytkownik
    • Postów: 269

    Musisz się wykazać pomysłowością w naprawie tego, ale w sposób… mechaniczny. 😉
    *
    Klejenie tego czymkolwiek nic tutaj nie pomoże i zbyt długo się nie utrzyma. Można próbować (kleje dwuskładnikowe), ale jednak szkoda na to czasu i kapuchy z kieszonki.
    Jeżeli już koniecznie chcesz to jakoś połączyć, to szukaj gościa w swojej okolicy, co spawa… plastikowe zderzaki samochodowe. Można go też cokolwiek podpytać o temat… metod reparacji plastiku (czytaj. koniec języka za naszego najlepszego przewodnika).
    *
    Ja jednak mam inną metodę. Biorę kilka nitów, nitownicę, wiertarkę i kawał blaszki i robię takie mocowanie alternatywnie (w formie zastępczej). Jest bardziej trwałe, a aluminiowe nity nie szpecą danego naprawianego elementu, a nawet dodają swoistego sznytu.
    Kilka *porospindalanych* plastików w ten sposób odratowałem i sobie i znajomym. Wszystko da się naprawić, albo trzeba już kupić nowe.
    *
    Musisz być kreatywny, zarówno z plastikami, jak i z pełną diagnozą tego *charczenia* na postoju… w hamulcu przednim swojego popylacza. 🙂

    Nie będę naprawiał twojego świata, bo mam zajęcie z naprawianiem swojego.
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Przetestuj wymarzony motocykl na TRIUMPH MOTORCYCLES FESTIVAL 2019

    Atrakcje Triumph Motorcycle Festival 2019:

    • 19 i 20.09.2019 – Motowycieczki (cena: 299 zł)
    • 21.09.2019 – Triumph Motorcycle Festival:
      • jazdy testowe Triumph
      • grill
      • 20% rabatu na odzież
    #171177
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 927

    Wszystko zależy od tego na ile można wzmocnić element. Powierzchnia 1,5 cm2 to wcale nie tak mało dla dobrego kleju dwuskładnikowego. Proponowałbym jednak skleić, a następnie zewnętrzną stronę styku (na pęknięciu) obkleić np płótnem szklanym nasączonym tymże klejem.
    Można tez przed oklejeniem zrobić dodatkowe „zbrojenie” przez wtopienie w element ( w obie części) cienkich metalowych pręcików (np gwoździ) tak aby mechanicznie wzmocniły miejsce pęknięcia.

    #171299
    Zdjęcie profilowe Retro7
    Retro7
    Użytkownik
    • Postów: 14

    dzięki Wam za rady.. wszystko to sprowadza się jednak do tego czy te naprawy będą jednak efektywne w stosunku do kosztów poniesionych przy ich realizacji.. spróbuję więc podjechać do spawacza plastików (jest takowy magik w Warszawie na Radzymińskiej) a jeśli tam będzie to niewykonalne to spróbuję tego patentu z klejem dwuskładnikowym + wzmocnienie matą szklaną… po powrocie z krótkich wakacji zajmę się tym tematem 🙂

    #171302
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 2 986

    Pozostaje kwestia koszt spawania tego plastiku. Zestaw naprawczy dostaniesz za kilkanaście złotych, np. taki:
    .
    http://allegro.pl/novol-zestaw-reperacyjny-0-25kg-mata-zywica-i4369075795.html
    .
    Jest tego mnóstwo na allegro, w stacjonarnych sklepach też jest do dostania. Nie powinieneś mieć problemów z własnoręczną naprawą.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
Oglądasz 5 postów - 1 przez 5 (z 5 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie