Romet Retro 7 - jaki wariator wybrać, aby zwiększyć vmaxa?

Hej.
Pomóżcie mi w wyborze wariatora do mojego chińczyka w 4t.
Do tej pory oglądałem pollini speed control i malossi multivar.
Czy bez wymiany cylindra jestem w stanie zwiększyć vmaxa samym wariatorem?
Może macie jakieś doświadczenie ?
Czy jest sens się wgl w coś takiego bawić?
Pozdrawiam.

Możesz zwiększyć max, ale przyśpieche łatwo zniszczyć.

Tzn? nie słyszałem o czymś takim..

Czyli kosztem przyspieszenia zyskasz na prędkości.

Tyle zrozumiałem, ale dlaczego tak się stanie i czy utrata przyspieszenia bd proporcjonalna do przyrostu vmaxu?
I skąd masz takie informacje? Wkładałeś może jeden z tych wariatorów?

Nie znam się na wariatorach, te wariatory może coś i dadzą. Ale nie dużo na seryjnym kicie cylindrowym. Inna sprawa jakie mają rolki w porównaniu do fabrycznych. Jeśli ciężkie to max coś się powiększy, ale nie zawsze. Jeśli chcesz v-max, to 72ccm i masz większe pole działania, bo z 50 wiel nie wykrzeszesz.

Kurde ale droga taka 72cm z robocizną około 400-500zł, a wariator to umiałbym sam zmienić..

A masz może doświadczenie, albo ktoś inny bo mam tego Rometa Retro i na razie ściągnąłem mu katalizator spalin.. I pyrka max 60 km/h, ale za to super przyspiesza..
I nw czy są tam jeszcze jakieś blokady bo patrzyłem za różowym kabelkiem, pod dekielek gaźnika i do filtra pow. ale nic nigdzie nie ma.. Może być tak że ma tylko jedną blokadę?

Jeszcze możesz mieć pierścień pod wariatorem, albo moduł.

No ale jak nie ma kabelka, to mimo to moduł może być zblokowany?
Poza tym ta blokada chyba odpada, bo jak postawię na centralnej i odkręce mu to nic go nie blokuje..

Kristop napisał:

Jeszcze możesz mieć pierścień pod wariatorem, albo moduł.

Z pierścieniem się zgodzę, ale oloj piszę, że ma dobre przyśpieszenie, więc moduł jest nieblokowany. Choć przyznam, że to ciut dziwne, bo blokada na module to w zasadzie podstawa.
Oloj zerknij do króćca, może mieć zwężenie ograniczające dopływ mieszanki do cylindra, tak samo w kolanku wydechu może być zwężka. W gaźniku z kolei może siedzieć za mała dysza, ale póki nie wymienisz cylindra, to jej lepiej nie ruszaj bo możesz mieć problem z regulacją gaźnika.

Okej dzięki wielkie :D Jak bd trochę czasu to popatrzę.. A jak to zwężenie wygląda i jak to zdjąć?

Zwężka w gaźniku może być w postaci podkładki. Wtedy ją wyjmujemy. Jeżeli jest na stałe, to albo trzeba kupić nowy, odblokowany króciec, albo spiłować czymś, tylko dokładnie. W przypadku zwężki w wydechu można tylko spiłować.