Romet Retro 7 – jaki wariator wybrać, aby zwiększyć vmaxa?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #167165
    oloj
    Użytkownik
    • 12
    • 115Postów:

    Hej.
    Pomóżcie mi w wyborze wariatora do mojego chińczyka w 4t.
    Do tej pory oglądałem pollini speed control i malossi multivar.
    Czy bez wymiany cylindra jestem w stanie zwiększyć vmaxa samym wariatorem?
    Może macie jakieś doświadczenie ?
    Czy jest sens się wgl w coś takiego bawić?
    Pozdrawiam.

    #167169
    Kristop
    Uczestnik
    • 38
    • 1 164Postów:

    Możesz zwiększyć max, ale przyśpieche łatwo zniszczyć.

    #167178
    oloj
    Użytkownik
    • 12
    • 115Postów:

    Tzn? nie słyszałem o czymś takim..

    #167179
    Kristop
    Uczestnik
    • 38
    • 1 164Postów:

    Czyli kosztem przyspieszenia zyskasz na prędkości.

    #167182
    oloj
    Użytkownik
    • 12
    • 115Postów:

    Tyle zrozumiałem, ale dlaczego tak się stanie i czy utrata przyspieszenia bd proporcjonalna do przyrostu vmaxu?
    I skąd masz takie informacje? Wkładałeś może jeden z tych wariatorów?

    #167187
    Kristop
    Uczestnik
    • 38
    • 1 164Postów:

    Nie znam się na wariatorach, te wariatory może coś i dadzą. Ale nie dużo na seryjnym kicie cylindrowym. Inna sprawa jakie mają rolki w porównaniu do fabrycznych. Jeśli ciężkie to max coś się powiększy, ale nie zawsze. Jeśli chcesz v-max, to 72ccm i masz większe pole działania, bo z 50 wiel nie wykrzeszesz.

    #167188
    oloj
    Użytkownik
    • 12
    • 115Postów:

    Kurde ale droga taka 72cm z robocizną około 400-500zł, a wariator to umiałbym sam zmienić..

    #167190
    oloj
    Użytkownik
    • 12
    • 115Postów:

    A masz może doświadczenie, albo ktoś inny bo mam tego Rometa Retro i na razie ściągnąłem mu katalizator spalin.. I pyrka max 60 km/h, ale za to super przyspiesza..
    I nw czy są tam jeszcze jakieś blokady bo patrzyłem za różowym kabelkiem, pod dekielek gaźnika i do filtra pow. ale nic nigdzie nie ma.. Może być tak że ma tylko jedną blokadę?

    #167192
    Kristop
    Uczestnik
    • 38
    • 1 164Postów:

    Jeszcze możesz mieć pierścień pod wariatorem, albo moduł.

    #167193
    oloj
    Użytkownik
    • 12
    • 115Postów:

    No ale jak nie ma kabelka, to mimo to moduł może być zblokowany?
    Poza tym ta blokada chyba odpada, bo jak postawię na centralnej i odkręce mu to nic go nie blokuje..

    #167207
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • 9
    • 538Postów:

    Kristop napisał:

    Jeszcze możesz mieć pierścień pod wariatorem, albo moduł.

    Z pierścieniem się zgodzę, ale oloj piszę, że ma dobre przyśpieszenie, więc moduł jest nieblokowany. Choć przyznam, że to ciut dziwne, bo blokada na module to w zasadzie podstawa.
    Oloj zerknij do króćca, może mieć zwężenie ograniczające dopływ mieszanki do cylindra, tak samo w kolanku wydechu może być zwężka. W gaźniku z kolei może siedzieć za mała dysza, ale póki nie wymienisz cylindra, to jej lepiej nie ruszaj bo możesz mieć problem z regulacją gaźnika.

    #167251
    oloj
    Użytkownik
    • 12
    • 115Postów:

    Okej dzięki wielkie 😀 Jak bd trochę czasu to popatrzę.. A jak to zwężenie wygląda i jak to zdjąć?

    #167282
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • 9
    • 538Postów:

    Zwężka w gaźniku może być w postaci podkładki. Wtedy ją wyjmujemy. Jeżeli jest na stałe, to albo trzeba kupić nowy, odblokowany króciec, albo spiłować czymś, tylko dokładnie. W przypadku zwężki w wydechu można tylko spiłować.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button