Romet Retro 7 125 152 QMI traci moc / nie przyśpiesza po zgaszeniu i zapaleniu

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery 125 Romet Retro 7 125 152 QMI traci moc / nie przyśpiesza po zgaszeniu i zapaleniu

Ten temat zawiera 5 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe ZOW ZOW 3 tygodnie, 1 dni temu.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #668763
    Zdjęcie profilowe klauzero
    klauzero
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Drodzy Forumowicze,
    pytam bez wróżenia z fusów po 3 wizytach u mechanika, który rozłożył ręce. Pacjent to Retro 7 125, silnik 152QMI 4T, 2015 rok, przebieg 2200 (potwierdzony). Skuter odpala, jeździ bez problemu jednak po 1, czasem 3 km zaczyna wydawać metaliczny dźwięk jakby coś się ślizgało/syczało – trudny do ustalenia dźwięk. Jeśli jedzie się w granicach v-max 70-80 km/h to zwalnia o 10 km, a po przyhamowaniu i próbie ponownego rozpędzenia v-max to 30-40 km/h z tym charakterystycznym syczeniem, ale… uwaga, zgaszenie i zapalenie rozwiązuje problem do kolejnych 1-3 km i to samo.
    Zostało wymienione:
    olej na Motul 7100 10w40
    olej w przekładni RAVENOL SLG SAE 80W90 1L
    akumulator – naładowany
    pompa paliwa
    pasek napędowy GATES – jeszcze był oryginał raczej ze starości, nie zużycia
    sprzęgło kompletne – stare ledwie dotarte, ale miało delikatny luz przy korektorze momentu
    świeca na NGK z Denso
    Jak widać podstawowe podejrzenia na napęd zostały wyeliminowane. Wariator jak nowy, luzu nie ma, rolki zdecydowanie nie kwadratowe. Do tego nowa uszczelka rzecz jasna.

    Testy z ruszaniem na zaciśniętym hamulcu już rzecz jasna robione. Zdarza się, że ten dźwięk i problem z przyśpieszaniem pojawia się przy maksymalnym odkręceniu roll gazu, ale mechanicznie to nie może się problem „kasować” od zgaszenia i zapalania, prawda? Znalazłem podobny temat, gdzie problemem miałby być zapchany wydech. Skuter większość życia stał…

    To filmik z testów

    Stawiam duże piwo dla kogoś kto wskaże przyczynę… mechanicy rozłożyli ręce w Łodzi.

    Dziękuję

    #668769
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 232

    czy kiedy jest ten „syk” (lub tarcie – bo trudno zidentyfikować z mikrofonu) na odkręconym gazie a ty odpuścisz gaz (zdejmiesz obciążenie z silnika) to znika.
    Wg mnie to jest tarcie a nie ciśnienie. Trzeć musi coś bez ząbków bo to jednostajny dźwiek a nie zawadzanie czegoś o coś.
    Wg mnie tak może trzeć korektor lub dzwon sprzęgła o karter, może tak trzeć magneto lub wentylator o obudowe. Może tak trzeć pokrywa wariatora o coś.
    Może sie to wiązać z luzem na łożyskach wzdłuż wału lub tylnej osi że one sie przemieszczają lewo-prawo. Zataczaj ciasne koła tylko w lewo a potem tylko w prawo tak żeby siła ew. wypchnęła te elementy na którąś strone.
    Jesteś w stanie zidentyfikować rejon silnika/napędu z którego się to wydobywa?

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #668899
    Zdjęcie profilowe klauzero
    klauzero
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Tak, ten dźwięk znika wtedy. Tu drugi filmik z bliska, raczej od strony sprzęgła, ale… kompletne sprzęgło ma 10 km przebiegu (wraz z korektorem momentu obrotowego i paskiem), dopiero co zmienione, bo to miało być przyczyną.

    Karter jak na złość po zdemontowaniu sprzęgła i wariatora nie nosi żadnych śladów zużycia przez tarcie. Spróbuję jutro porobić te okręgi, ale podczas jazdy na wprost zaczyna tę moc tracić. Czy gdyby tarcie było w prądnicy byłoby na tyle mocne że spowalniałoby moto do 30 km/h a jednocześnie po zagaszeniu i zapaleniu odzyskiwałoby? Chyba, że przyczyną byłaby słaba iskra związana z tarciem magneto i jego nieprawidłową pracą.

    Raczej od strony napędu, ale nie jestem absolutnie pewien.
    Karter

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 tygodnie, 3 dni temu przez Zdjęcie profilowe klauzero klauzero.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 tygodnie, 3 dni temu przez Zdjęcie profilowe klauzero klauzero.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 tygodnie, 3 dni temu przez Zdjęcie profilowe klauzero klauzero.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 tygodnie, 3 dni temu przez Zdjęcie profilowe klauzero klauzero.
    #668969
    Zdjęcie profilowe ZOW
    ZOW
    Użytkownik
    • Postów: 184

    Ten silnik chwilami… ^siorbie^, jakby mu wachy brakowało. 🙂 Podam przykład: znajomek polewał wachy z brudnego baniaka (drobiny kwarcu, igliwie i kawałki młodej kory, znalazły się finalnie w zbiorniku skutera). Efekt: skuter jechał i nie jechał, miał ^humory^ (brak siatkowego filtra słupkowego w zbiorniku paliwa, a papierowy filtr paliwa był zapakowany dość daleko za kranikiem sterowanym podciśnieniem z układu dolotowego). Im mniej wachy w zbiorniku, tym częstsze incydenty z normalną jazdą (płatki kory w zbiorniku przytykały co i rusz rurkę ujścia benzyny ze zbiornika). Finał opowieści: pomogło dwukrotne odpompowanie paliwa ze zbiornika wraz z niechcianą zawartością. Znajomkowi została udzielona reprymenda za jego niechlujstwo i mój stracony czas. Pomogło. I jemu i jego skuterowi. 😉 * Jest jeszcze inna opcja: uszkodzona membrana przepustnicy iglicy gaźnika podciśnieniowego (podciśnienie nie działa właściwie na zespół membrana-iglica-dysza główna). * Koszty sprawdzenia punktów powyższych są raczej znikome, chociaż zajmuje to nieco czasu, ale skoro skuter obecnie nie działa jak należy, to co masz do stracenia?

    Ryży kłak. 😉
    #668971
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 232

    a to syczenie związane z tym spadkiem mocy?

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #668982
    Zdjęcie profilowe ZOW
    ZOW
    Użytkownik
    • Postów: 184

    Ale ty jesteś szczegółowy! 😉 https://m.youtube.com/watch?v=tpElAnXK74U

    Ryży kłak. 😉
Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie