Romet RCR - jakiś pomysł na sakwe?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #308691 Reply
    Paweł Mendyk
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 36
    • Postów: 39

    Witajcie. W ostatnim czasie szukam sposobu na założenie sakwy do rcra. Generalnie ogólny dizajn motocykla jak i profil tylnego błotnika, osadzenie przy tym amortyzatorów itp, moim zdaniem dyskwalifikują go z założenia małych uniwersalnych sakw bocznych, po prostu by to nie wyglądało.. Kombinuje więc ze znaleziemiem odpowiedniego miejsca dla sakwy, jak i samej sakwy typu one side bag, czyli po prostu sakwy na wahacz. Nie zależy mi na pojemności, frustruje mnie to ,że nie mam ze soba jak zabrać napoju czy kanapek jadąc do pracy/trip.

    Widze nadzieje w pozbyciu się podnóżków dla pasażera i montażu niedużej sakwy w ich miejsce (fotka poniżej). Są też wyroby sako, dedykowane dla h-d, jednak tu znów pojawia się problem wymiarów, brak możliwości złapania się ramy (zdaje sobie sprawę ,że przeróbki były by konieczne).

    Może jakiś użytkownik rcra założył coś i się tym podzieli? albo Wy macie lepszy pomysł?

    Daje fotkę z moją koncepcja, oczywiście full profeska paint 🙂

    http://www.fotosik.pl/zdjecie/df54f14e7fa04d11

    #308692 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 093
    • Postów: 21 148

    to bardzo złe miejsce na sakwę. Dla ciebie nieergonomiczne (będziesz kopał piętami ruszając lub przetaczając) a dla skórzanej sakwy wybitnie słabe

    #308700 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4 665
    • Postów: 4 666

    A jakiś fajny motocyklowy plecak cię brzydzi…? Bo RCR ma tak ładną linię na golasa, że aż szkoda mu coś doklejać…

    #308708 Reply
    Paweł Mendyk
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 36
    • Postów: 39

    Problem jest tego typu ,że lubie jeździć ubrany typowo „chopperowo” wiadomo, w cieplejsze dni kamizela, rekawiczki bez palców :P, jeansy / spodnie skórzane, buty militarne, plecak do tego wszystkiego wyglądał by jeszcze gorzej niż te dwie boczne sakwy …

    #308709 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 093
    • Postów: 21 148

    chyba się trochę nie da jednocześnie i dołożyć sakwy i nie popsuć (subiektywnie) linii. Tutaj niestey jest tak że jest abo pięknie albo praktycznie

    #308718 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4 665
    • Postów: 4 666

    To oczywiście zależy od gustu, a tu już dyskusja nie jest konieczna. Dla mnie twoje moto ma tak piękną linię, że bym się bał doklejać.
    Jak dużo tych kanapek potrzebujesz? Może kajzerki by wchodziły w coś podwieszonego pod przednia lampą…?

    #308721 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 093
    • Postów: 21 148

    Piórniczek?
    Kumpel ma Hyo GV 125. Najpierw robił gimnastykę i dokupił stelaż na sakwy.
    Ale się okazało że czasem bywa potrzeba zabrać więcej. Zaczęła się jazda na stelaż pod kufer tylny ale w postaci sakwy/torby za oparciem.
    Jak już znalazł to się okazało że to jest inny stelaż (do innego oparcia)

    Jak już znalazł taki z właściwym oparciem i zawieszką na kufry to też sobie wymyślił że ma fantastyczną linie tyłu i bagażnik musi być zdejmowalny.
    No i tu się okazało że ten ruszt pod sakwę jest montowany w pałąki oparcia. Z kolei pałąki oparcia jako customowa podróba oryginału jakiegoś jest tak pospawana że w zasadzie nie idzie tam zamontować odpowiednich śrub… jakiś luz na żyletkę tam jest.
    Na razie więc walczy z tym rusztem pod sakwę żeby go zamocować i zastanawia się jak to zrobić żeby to nie wymagało za każdym razem 40 minut przeklinania na śrubkę co się gubi 30 razy..
    A jeszcze nie doszedł do dalszej części planu – czyli że sakwa ma być wymoszczona płytą stalową w środku (najpierw chciał 4 wkręty dać – ale powiedziałem że sobie je wyrwie z tej sakwy) i przez tą płyte przykręcić podłogę sakwy do rusztowania. Taki topcase tylko skórzany.
    Teraz go przekonuje że w sakwie ma nie być płyta stalowa tylko 3mm płyta aluminiowa – bo robi to samo ale nic nie waży.
    Wiec tego typu pomysły to zawsze problem.

    #308723 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4 665
    • Postów: 4 666

    A piórniczek właśnie. Niektóre całkiem są spore 😉

    #308725 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 093
    • Postów: 21 148

    kombinował bym jakieś sakwy

    do tych śrub na błotniku za siedzeniem sięga rama? Można ten element jakoś obciążyć?

    #308743 Reply
    Paweł Mendyk
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 36
    • Postów: 39

    Element jak najbardziej można obciążyć tylko sprawę komplikuje fakt że sama wstawka na śrubach jest pod skosem i dosyc krótka 😛 co do piornika, z tym znów jest taki problem, że na kierownicy zbytnio nie ma na niego miejsca..

    #308744 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 093
    • Postów: 21 148

    pozostaje jakiś http://www.lidor.pl albo tokart.eu lub inna firma zajmująca się customowymi akcesoriami
    pewnie kosztuje to jak za zboże ale chyba inaczej się nie da

    #308848 Reply
    Paweł Mendyk
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 36
    • Postów: 39

    Okej, przestałem kombinować, robiłem sobie szablony najmniejszych sakiew na allegro i po przymierzeniu do rcra nie wyglądało to dobrze, poza tym tak jak już pisalem, nawet uniwersalne sakwy były by dosyć problematyczne do stabilnego utrzymania na tyle.

    Zdecydowałem się na chwile obecną na piórnik, chociaż mam wrażenie ,że i ten zwyczajnych rozmiarów )(30cmx12śr) psuje dosyć sylwetke motocykla :P. Na jakiś napój i fajki wystarczy. Bonusowo zakupiłem… zegarek, jako ,że nie noszę na ręce a ciągle zatrzymywanie i wyciąganie smartfona by sprawdzić godzinę było dosyć problematyczne. Fotki:

    http://images75.fotosik.pl/765/7382c9005988b202.jpg

    http://images75.fotosik.pl/765/d00f42e17ebf4d3d.jpg

    http://images75.fotosik.pl/765/cd6e9b5fd7d129ee.jpg

    #308849 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 093
    • Postów: 21 148

    nie bedzie ci walić w ten piórnik pracujące przednie zawieszenie?

    #308856 Reply
    Paweł Mendyk
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 36
    • Postów: 39

    mam nadzieje ,że nie, jest jakieś 2 cm prześwitu, amorki podczas normalnej pracy aż tak bardzo uginać się nie będa.. zrobie najwyżej dodatkowe podwieszenie o wspornik amorków, to piórnik pojdzie jeszcze do góry i powinno być ok

    #308859 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4 665
    • Postów: 4 666

    Ależ o jest ładna cholera… 🙂
    A na czym stanęło z usterkami i serwisem gwarancyjnym. Zrobili wreszcie ten napęd?

    #308862 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 093
    • Postów: 21 148

    ładne to jest. tylko nieustawne jak widać 🙂
    ty sobie takim podróżujesz a za tobą jedzie ktoś i wiezie twoje graty – układ idealny

    #308865 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4 665
    • Postów: 4 666

    Easy Rider :-)))
    *
    Może i on nie jest praktyczny, ale nadal cholernie mi się podoba.

    #308991 Reply
    Paweł Mendyk
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 36
    • Postów: 39

    Zulus, tak po 1.5 ms się w końcu doczekałem. Nie ukrywam ,że po drodze wystąpiło jeszcze kilka innych usterek, jednak uporałem się z nimi sam i póki co (odpukać) jakoś jeździ. Swoją drogą nagrywałem raz na yt historie z moimi przygodami, teraz mam zamiar nakręcić kolejną opinię po 2.5 tys km, i tak mnie naszło na głupawe intro w „amełykańskim” stylu, oczywiście biorąc pod uwagę ,że to romet to zajeżdzą kiczem na kilometr 😀 – https://drive.google.com/file/d/0B3b0hJ9TjjcVY1VUNE11QjFWRU0/view

    #308993 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4 665
    • Postów: 4 666

    E, fajne. Statyw tylko by Ci się przydał, bo łapka lata :-)))
    Tak, oglądałem w międzyczasie YTbową ocenę po 1000km.
    No przykre to jest bardzo, taki fajny sprzęt i tak dają D. na samym początku. Jeszcze by można zrozumieć jakieś nietypowe usterki, ale napęd i tarcze hamulcowe?! To podstawa po olejach, filtrach, świecach. Klocków też nie będą mieli…? Żałość…

    #309009 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 093
    • Postów: 21 148

    Klasyka. Ale myśl o tym że za dwa lata części będzie masa to pieśń pobożnych życzeń. Weszło dużo modeli, są żadkie, nikt nie bedzie trzymał stocków. O przeszkolonych mechanikach nie wspomnę nawet.
    Niestety autoryzowane serwisy (może oprócz centralnego serwisu w siedzibie importera i jakichś bardzo nielicznych poza nim) to głównie naprawiacze chińskich skuterów z CVT. Trafia taki RCR i jest brak części, wiedzy ^szkoleniowej^, wiedzy ^praktycznej^ nabytej po serwisie całej czapki takich maszyn.
    Gubi ich to że każdy model to inny podwykonawca.. inny cykl zamówień.. itd

    #309083 Reply
    Paweł Mendyk
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 36
    • Postów: 39

    Jeżeli stan rzeczy rzeczywiście się nie zmieni to będzie oznaczać tylko tyle ,żę rcr stanie się motocyklem jednorazowego użytku a bardzo wiele rodaków zostanie z kupą złomu 🙂 W sumie raven lux jest już 3? rok na rynku, a zamienników brak. Swoją drogą ładne kuriozum – chińskie zamienniki chińskich części 😀

    Panowie, a jeszcze odnośnie wrażeń stylistycznych, wg was pas na zbiornik dla tego modelu to dobry pomysł?

    #309086 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4 665
    • Postów: 4 666

    Ja w przypadku linii RCRa jestem ortodoksem, nic bym mu nie dodawał 🙂 Do tego niespecjalnie lubię kowbojskie klimaty… te wszystkie skóry i ćwieki kręcą mnie tylko… czasem mnie kręcą :-)))

    #309087 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 093
    • Postów: 21 148

    jest i skuter w tym klimacie – suzuki gemma

    #309090 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4 665
    • Postów: 4 666

    Wow… Łał, znaczy… :-0
    Przecież to batmobil… batskuter, o ile Batman by jeździł skuterem 🙂
    Kozacki…

    #309100 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 093
    • Postów: 21 148

    ale też ma fashion over function. jedyny schowek to ten w przekroku.. może kask tam wciśniesz.

    #309101 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4 665
    • Postów: 4 666

    PCX w wersji przegubowej, jamnior 🙂

    #618319 Reply
    Paweł Mendyk
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 36
    • Postów: 39

    Odświeżam temat , wiosna przyszła a temat sakwy powrócił jak bumerang 😛

    Przyszedł mi do głowy pewien sam nie wiem czy najlepszy pomysł. Jestem ciekaw co o tym myślicie.

    Sakwa typowa w stylu dla bobbera na wahacz taka jak tu -> http://allegro.pl/sakwa-hd-mlot-thora-producent-sako-i6732747281.html

    Wymiarowo przy kole prezentująca się przy kole mniej więcej tak – > https://goo.gl/photos/UmdWSJWGQe9prSib8

    By nie spawać nic bo jak wiadomo każdy spaw to potencjalnie nowe ognisko korozji, obejma wahacza z dwóch kątowników (nie ma na foto) ściśnięte dwoma płaskownikami (zakres ruchu góra doł blokowały by śruby które skręcają płaskowniki, ciasno przylegające do obejmy z kątowników), w sakwie na tylnej ściance blacha i to przykręcone do zewnętrznego płaskownika. Całośc oczywiście była by odpowiednio docięta i ładnie pomalowana. -> https://goo.gl/photos/fAtT7WpTbDV39kUx8

    Zastanawia mnie tylko czy ze względu na bardzo małą odległośc do zębatki taki pomysł nie jest zbyt niebezpieczny…

    #618321 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 093
    • Postów: 21 148

    Za nisko wg mnie. Przewrocisz sie przez to. Bedziesz mial jak goldwing ktorego nie zlamiesz w ciasny zakret bo trze kuframi. Tyle ze on ma tam plastiki ze stalowymi slizgaczami wiec syf z jezdni i przycierki mu nie robia.

    #618326 Reply
    Paweł Mendyk
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 36
    • Postów: 39

    Kartke przyłożyłem pogladowo, dla zobaczenia proporcji, aż tak nisko bym tego nie wieszał, tematu nie odpuszcze musze jakiś praktyczny sposób wymyślić 😛

    #618327 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 093
    • Postów: 21 148

    customowy stelaż i customowe sakwy. proste. ale najkosztowniejsze.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Romet RCR - jakiś pomysł na sakwe?
Twoje informacje:




Back to top button