Romet Pony 50 2018 (skrzynia biegów + blokady)

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motorowery Romet Pony 50 2018 (skrzynia biegów + blokady)

Ten temat zawiera 78 odpowiedzi, ma 8 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Freeb Freeb 3 dni, 21 godzin temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 79 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #660186
    Zdjęcie profilowe Maciekk1992
    Maciekk1992
    Użytkownik
    • Postów: 32

    Witam,

    Zakupiłem takiego „kuca” jak w tytule. Do dojazdu do biura w mieście – idealny, mały, zwrotny, mało pali.

    Ma około miesiąca i 690km na liczniku, po pierwszym przeglądzie już.

    1. Biegi głośno wchodzą (jakbym wbijał młotkiem) i to nie zawszę, często wypada z 2ki.
    Najpierw w serwisie mówili „ten typ tak ma”, później jak powiedziałem że zgłoszę na gwarancję bezpośrednio do Rometa to się dowiedziałem, że dobrze bo oni nie będą naprawiać skrzyni biegów. Później faktycznie przejechali się na nim i stwierdzili tu cytuję „No faktycznie 2 wypada czasem, jakiś dźwięk na wyższych obrotach słychać jakby powietrze uciekało. Jeździć jak się bardziej zepsuje to będziemy robić”. I tu zwątpiłem w tym momencie. Jakieś pomysły co z tym zrobić?

    Dodatkowo zdarza mu się po prostu na biegu jałowym zgasnąć od tak (stoję na światłach, pracuje idealnie, a nagle gaśnie „bo tak”), obroty na jałowym potrafią mu „skakać” <- sporadycznie. Np. ma 1,2 a nagle skacze do 2,5 i wraca na 1,2. Dodatkowo przy mocniejszym zahamowaniu też potrafi zgasnąć.

    2. Ktoś może wie jakie to ma blokady? To już jest wersja Euro 4 na wtrysku. Magicy z tego samego serwisu co powyżej (UWAGA jedyny autoryzowany serwis Romet Motors we Wrocławiu :o) próbowali go odblokować od razu po sprzedaży – okazało się, że tuleja którą mieli nie pasuje (w gaźniku włożona jest i ogranicza ruch manetki) nie wiem czy przekręca się nawet do połowy ta manetka.

    Ale oprócz tego, wie ktoś może na czym jeszcze mogą być blokady? Domyślam się, że króciec ssący trzeba zmienić. Tam jest podobno „komputer”, a nie moduł „CDI” i on steruje obrotami i podażą czegoś tam do gaźnika.

    Normalnie bym to olał bo uważam, że te 45km/h w mieście wystarcza. Tylko, że on ma wielki problem żeby dobić do 40km/h – długo mu to zajmuje, a później jak muł rozpędza się do 45km/h czasem w porywach do 47km/h. Do tego dziwnym objawem jest np to, że 1, 2 (jak nie wypadnie 😉 ) zbiera się ładnie do około 19-20km/h, po czym wbicie 3 i ewidentnie zwalnia, zmula całkowicie, rozpędza się do około 28km/h i nagle zaczyna rozpędzać się już do 33km/h bez problemu z pełną mocą jakby dostawał nagłego przyśpieszenia (przy 33km/h na 3 ma już odcięcie), później 4 i ta sama historia. Summa summarum zanim odjadę spod świateł mijają wieki 🙂

    (P.S biegi zmieniam dobrze, znajomi którzy mają moto 600 i nim przejechali się stwierdzili dokładnie to samo co odczuwam ja)

    Pozdrawiam, Maciej
    #660189
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 092

    pakuj go w pudełko i odsyłaj do rometa z PISEMNĄ listą usterek. Nie marnuj czasu na udowadnianie „czegośtam” serwisowi który nawet nie ma ochoty sie za to zabrać bo zapewne nie mają kompetencji i części.
    co do blokad. To nie ma gaźnika tylko wtrysk. I zapewne blokada jest w oprogramowaniu komputerka sterującego wtryskiem – bo przy wtrysku tak najprościej.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Pokochaj całą rodzinę Suzuki GSX-S

    Sezon w Suzuki trwa przez cały rok. Dlatego już teraz skorzystaj z wyjątkowej oferty na zakup dowolnego motocykla z rodziny GSX-S z rabatem do 5000 zł!Przyjmij zaproszenie do naszego grona dzięki GSX-S 125 na prawo jazdy B. Polub inspirowanego sportowymi emocjami GSX-S 750. Pokochaj bezkompromisowego GSX-S 1000.Advertisement
    #660318
    Zdjęcie profilowe Freeb
    Freeb
    Użytkownik
    • Postów: 91

    Maciek- śmigam na takim samym Poniaku z 2018 od września zeszłego roku. (1100km na liczniku)

    Kilka info- po wiersze to nie jest motorower na wtrysku- tylko gaźniku sterowanym elektrycznie. Pierwsza wizyta w serwisie była własnie związaną z falującymi obrotami na biegu jałowym i gaśnięciu jak u Ciebie. Problem został rozwiązany wymiana gaźnika oraz ponowna regulacja.

    Ciekawy jest fakt, ze mój lokalny serwis w zeszłym roku miał problem co by go wyregulować a po zimie wszystko poszło od reki. Ponoc Romet organizował dodatkowe szkolenia bo ten model nieco jednak rożni się od poprzednich roczników.

    Kucyk ma ponoć tylko 2 blokady. Skrócony gaz( niemożna odkręcić w pełni manetki) oraz włożony króciec zwężający przepływ paliwa. Prześwit jest 1 cm a powinno być 2. I w zeszłym roku brakowało im części by go odblokować. Teraz szykuje się po malu do drugiego przeglądu gdzie maja z niego te blokady zdjąć bo silnik powinien być już dotarty.

    „Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world.”
    #660348
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 092

    a możesz rozwinąć to że to jest „gaźnik sterowany elektrycznie”?
    Ja znam jedną taką konstrukcje podobną – „gaźnik sterowany elektronicznie” z hondy np: Concerto. Nazywało się to PGM-FI-Carb i z gaźnikiem miało tyle wspólnego że wyglądało podobnie do gaźnika a wtryskiwacze były dwa i umieszczone własnie w nim a nie w kolektorze dolotowym.
    Natomiast jeżeli chodzi o regulacje, dawkowanie paliwa, układ wolnych obrotów to jest to układ wtryskowy a nie gaźnik (komora z pływakiem, dysze i kręcenie iglicami)

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #660351
    Zdjęcie profilowe Kiler
    Kiler
    Użytkownik
    • Postów: 237

    Te serwisy romet w Polsce to jakaś patologia.Raz gdy byłem u nich na przeglądzie na 300km (i już więcej u nich nie byłem) to gość spytał się mnie czy skuter był dzisiaj odpalany, a ja mu odpowiedziałem, że nie to go odpalił i pałował na zimnym silniku, żeby „rozgrzać olej”-no faktycznie świetny sposób na dogrzanie oleju.Od tamtej pory próbuje coś robić sam czasami się udaje czasami nie ale wiadomo kto nie próbuje ten nie popełnia błędów.W twoim przypadku tak jak mówisz jest coś poważniejszego i ten cały wtrysk może trochę kosztować to tak jak kolega Wombat napisał „pakuj go w pudełko i odsyłaj do rometa z PISEMNĄ listą usterek.”

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

    Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.
    #660354
    Zdjęcie profilowe Maciekk1992
    Maciekk1992
    Użytkownik
    • Postów: 32

    Cześć Wszystkim,

    Na wstępie dzięki za informację!

    Co do sprawy – zrobiłem „raban” w Romecie niezły i uzyskałem numer komórkowy prywatny bezpośrednio do dyrektora serwisu Romet 😀

    Nie można wysłać do nich samemu bo nie zgadzają się na to, tylko przez serwis. Jak wyjaśniłem, że serwis nie chce go przyjąć to zadzwonili do serwisu i nagle już serwis go przyjmie i wyśle do Rometa bezpośrednio 😀

    Freeb – zgadzam się, jak tylko robi się cieplej od razu inaczej jeździ. Co do samego „gaźnika” znajomy go jakoś wyregulował, to powiedział, że ćwierć obrotu można ruszyć i tyle jest zakres regulacji.

    Co do blokad faktycznie dostałem potwierdzenie już telefonicznie od samego Dyrektora z Rometa, że jest na manetce gazu i króćcu ssącym.

    Killer – fakt serwisy jakoś z tym rozgrzewaniem na pałę mają… Mój robił tak samo to go zjechałem z góry na dół. Zawszę włączam go przed jazdą na te 3min, a że gaśnie teraz to po prostu trzymam delikatnie manetkę gazu, żeby trzymać go na tych 1,5-2 tyś/min i tak rozgrzewam póki co. I np. od początku po 1szym przeglądzie już strzelały plastiki wokół baku… serwis mówił, że ten typ tak ma, wziąłem klucz nasadowy i śrubokręt, rozkręciłem okazało się, że krzywo poskręcali i to tak, że te plastiki porysowały całą tą czerwoną metalową kratownicę. W każdym razie w niecałe 40min skręciłem na nowo – w tym zakresie cisza i spokój.

    Mają go dzisiaj zabrać, dam znać jak wróci co i jak 🙂

    Pozdrawiam, Maciej
    #660355
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 092

    ehh… takie przegody miałem w 2013 roku – niekumaty serwis na modlińskiej, 3 miesiące w serwisie, awantura, serwis centralny almot-u odbiera sprzet i odstawia mi pod dom.
    Cytując „Freda” z „Chłopaki nie płaczą”: świat poszedł do przodu, mamy samoloty, komputery i ich żyły pompuja tą samą krew gościa który na własnej ziemi dał sie złapać w siatkę…

    i tutaj tak samo. Mija 6 lat a tu wciąż partyzantka, awantury, niekompetentni „składacze” z łapanki po serwisach….

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #660357
    Zdjęcie profilowe Freeb
    Freeb
    Użytkownik
    • Postów: 91

    Wombat- szczegółów nie znam bo jestem średnio techniczny… raczej muszę polegać na serwisie. Z tego co zrozumialem tłumaczenie serwisu mowimi o czymś takim:
    https://www.knfilters.com/eci

    Dodatkowo zerknij na stronę producenta:
    http://www.ygmotor.com/en/lm.html

    Model w50 e4 ma wpisany w specu e-carburetor.

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 10 miesiące, 2 tygodnie temu przez Zdjęcie profilowe Freeb Freeb.
    „Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world.”
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 10 miesiące, 2 tygodnie temu przez Zdjęcie profilowe Freeb Freeb.
    #660359
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 092

    to wtrysk zasadniczo tylko z wtryskiem w gardziel przy przepustnicy a nie w kolektor lub w komore spalania. Kiedyś Polonezy tym modernizowali i nazywali monowtryskiem.
    Zaletą (bo taniej) jest to że nie trzeba modyfikowac głowic, króćców, dolotów… tylko wymienić osprzet i zamiast gaźnika dać przepustnice z zabudowanym wtryskiwaczem.
    To jak dołożenie LPG do silnika

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #660366
    Zdjęcie profilowe Maciekk1992
    Maciekk1992
    Użytkownik
    • Postów: 32

    Z książeczki serwisowej tak jest opisany ten magiczny układ zapłonowy:

    „1.ECU Jego zadaniem jest uzyskanie informacji od każdego czujnika, ustalenia aktualnego stanu silnika, emisje sygnału wtrysku paliwa i zapłonu
    […]
    4. Czujnik temperatury powietrza, ECU według prędkości obrotowej silnika, otwarcia przepustnicy, temperatury otoczenia i tak dalej oblicza ilość dostarczanego powietrza do silnika […]
    6. Gaźnik elektryczny, gaźnik pobiera informację z ECU, dzięki temu gaźnik może zapewnić lepsze spalanie mieszanki oraz poprawić osiągi
    7. TPS – Czujnik położenia przepustnicy jest elementem silnika ,którego wskazania mają wpływ na dobór ilości paliwa wtryskiwanego do cylindrów. Zamknięcie przepustnicy powoduje uruchomienie układu wolnych obrotów lub wyzwala procedurę hamowania silnika. Zależy to od prędkości obrotowej silnika oraz tego, jak szybko kierowca zwalnia manetkę przyśpieszenia. Przy wysokich obrotach będzie odbywać się hamowanie silnikiem. Zostanie odcięty dopływ paliwa, a układ wolnych obrotów nie dopuści do jego zatrzymania. Przy niskich obrotach ten sam ujład zapewni równomierną pracę jednostki napędowej.
    8. Króciec dolotowy powietrza – króciec wlotu powietrza jest połączony z głowicą oraz przepustnicą.
    […]
    10. Czujnik temperatury jest zamontowany na cylindrze silnika, Jego działaniem jest informowanie ECU o temperaturze jaką ma silnik w danym momencie. Prawidłowa praca czujnika temperatury ma wpływ na rozruch silnika, fazę nagrzewania oraz prawidłowe dawkowanie paliwa podczas normalnej pracy silnika. Błędne wskazania mogą być powodem trudnego uruchamiania silnika, oraz dużego zużycia paliwa”

    Tyle, może to trochę rozjaśni co „autor” miał na myśli pod pojęciem „Gaźnik elektryczny” 🙂

    EDIT:

    Jeszcze jest jedno „fajne” info w książce serwisowej:

    ” W tym modelu, prędkość biegu jałowego jest sterowana przez ECU. Ponieważ przepływ wlotowy na biegu jałowy został prawidłowo ustawiony w momencie dostawy, NIE regulować prędkości obrotowej biegu jałowego śrubą regulacyjną zgodnie z zapotrzebowaniem. W przypadku, gdy prędkość obrotowa biegu jałowego jest niestabilna, niska lub zbyt wysoka, zgłoś się do Autoryzowanego Serwisu”

    I z ciekawostek – autoryzowany serwis w/w śrubą go regulował 😀

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 10 miesiące, 2 tygodnie temu przez Zdjęcie profilowe Maciekk1992 Maciekk1992.
    Pozdrawiam, Maciej
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 10 miesiące, 2 tygodnie temu przez Zdjęcie profilowe Maciekk1992 Maciekk1992.
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 79 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie