Romet Ogar 900 Racing - zimny ciężko odpala

Witajcie,

Potrzebuję jakiejś podpowiedzi odnośnie motorowera Romet Ogar 900 Racing. Przejechane około 30 tysięcy kilometrów na fabrycznym cylindrze, 49 ccm. Z racji przebiegu i niskiego ciśnienia sprężania silnik przeszedł remont generalny. Silnik został rozpołowiony, umyty i krok po kroku wszystko było pomiarowane, sprawdzane i w razie potrzeby wymieniane na nowe. Klient dostarczył własny nowy zestaw cylinder 72 ccm i głowica Moretti oraz nowy gaźnik. Nie pamiętam dokładnie marki gaźnika, aczkolwiek jest to chińczyk przeznaczony do pojemności silnika 72 ccm. Po remoncie pomiar ciśnienia sprężania na poziomie 11 bar, czyli wynik dobry biorąc pod uwagę zastosowanie chińskich podzespołów.

Gdy motorower postoi kilka dni to zaczyna się problem z rozruchem zimnego silnika. Rozrusznik mechaniczny - odpala po kilkunastu kopnięciach. Rozrusznik elektryczny - w ogólne nie odpala. Gdy już silnik odpali i chwilę pochodzi - pali od strzała zarówno przy pomocy rozrusznika mechanicznego, jak i elektrycznego.

Gaźnik ustawiony prawidłowo, kolor świecy bez zastrzeżeń. Sama praca silnika jak już odpali - bez zastrzeżeń. Brak efektu zalewania, po odkręceniu manetki ładnie się zbiera, silnik nie dławi się.

Biorąc pod uwagę ciśnienie sprężania wykluczam jakikolwiek problem z cylindrem, czy głowicą. Gaźnik - nawet chiński i źle ustawiony powinien dać jakąś oznakę życia silnika - tym bardziej, że jak już odpali to pracuje bez zastrzeżeń i pozwala na kolejne bezproblemowe rozruchy silnika. Jedyny element, który budzi moje wątpliwości to cewka zapłonowa. Ktoś wymienił oryginalną cewkę zapłonową na “stuningowaną” chińską cewkę koloru pomarańczowego, producent nieznany. Iskra co prawda jest, aczkolwiek nie mam testera iskry, żeby sprawdzić ją pod względem jakościowym.

Podpowiedzcie coś - czy zamawiać nową cewkę i podmieniać, czy może szukać rozwiązania gdzie indziej? Z opowieści klienta wynika, że od kilku tysięcy kilometrów przed remontem również był ten sam problem z rozruchem.

Witam. Chciałbym odświeżyć temat. Mam ten sam problem z zimnym silnikiem tylko z małym wyjątkiem nie jest po remoncie ma przejechane niecałe 9000km i została wymieniona cewka na nową oryginalną bo dawała za słaba iskrę bo strzelał z wydechu i nie wkręcał się na obroty. Wiec zna może ktoś rozwiązanie?