Romet ogar 900 - Problem

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #724599 Reply
    MATSON
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 12
    • Postów: 14

    Witajcie, Romet ogar 900, problem jest taki że podczas przyśpieszania od okolo 30km/h zaczyna się dławić, czym więcej gazu tym gorzej.
    Tak samo jak chce dać szybko gazu z wolnych obrotów to motor gaśnie, na ssaniu już nie.

    Wymienione zostało: cylinder tłok pierścienie, nowy zestaw naprawczy gaźnika i wkład filtra powietrza. Przed wymianą było to samo, nic nie pomogło
    Może ktoś ma jakiś pomysł? Już się poddaje co może być, zawory ustawiałem kilka razy, gaźnik tak samo, świeca kawa z mlekiem.

    Dodam że napięcie akumulatora to ok. 14v na wolnych obrotach, jednak na wysokich już spada do jakiś 4v?

    • Ten wątek został zmodyfikowany 2 miesięcy temu przez MATSON. Powód: zapomniałemn o napieciu
    #724601 Reply
    Freeb
    Uczestnik
    • 10
    • Postów: 142
    • Postów: 152

    Jak dla mnie brzmi to troche na zla dysze glowna w gazniku. Jaki masz cylinder? Gaznik? oraz dysze glowna? Jaki dystans zrobiles by ocenic kolor swiecy?

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #724602 Reply
    MATSON
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 12
    • Postów: 14

    Dysza seryjna, dokładnie nie wiem ale wczesniej była ta sama i śmigał ładnie, cylinder moretti 49cm. Zrobiłem około 4km.

    #724604 Reply
    Freeb
    Uczestnik
    • 10
    • Postów: 142
    • Postów: 152

    Na Twoim miejscu sprawdzilbym:

    -Kompresje skoro zakladany byl nowy zestaw.
    – Czuc paliwo z wydechu?
    – Czy swieca jest mokra?
    – Kiedy gaznik byl czyszczony? Najlepsza regulacja nic nie da jeśli gaźnik jest zabrudzony/przytkany.

    Dlawienie przy dodawaniu gazu mzoe oznaczac zbyt malo lub duzo paliwa. Kolor swiecy czarny + mokra swieca za duzo. Kolor bialy jasny za malo paliwa uboga miesznka. Ale juz kilka osob mi mowilo ze trzeba przejechac z 10-15 km by swieca miala szanse sie wypalic na kolor ktory odzwierciedli faktyczny poziom regulacji.

    Co do aku jestes pewien ze na wysokich obrotach pokazuje tylko 4v? Bo to jakos strasznie malo. Warto tez jeszcze wymienic swiece na nowa o ile nie byla zmieniana.

    #724605 Reply
    MATSON
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 12
    • Postów: 14

    – Kompresje ma ok. 8bar
    – z wydechu paliwa nie czuć
    – świeca sucha, kawa z mlekiem tak troche jaśniejsza
    – Gaźnik był czyszczony tydzień temu, wymieniłem przy okazji wszystkie dysze zestawem naprawczym

    świeca nowa
    No co do aku własnie tak, jak dodam gazu to napięcie spada a raczej nie ma opcji że źle mierzyłem

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 2 miesięcy temu przez MATSON.
    #724607 Reply
    Freeb
    Uczestnik
    • 10
    • Postów: 142
    • Postów: 152

    8 bar to trochę mało? Standard to 11 po remoncie lub więcej. Zastanawia mnie czy całość została prawidłowo zmontowana.

    #724609 Reply
    MATSON
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 12
    • Postów: 14

    Tak, całość prawidłowo zmontowałem, przed montażem też tak było.

    #724610 Reply
    Freeb
    Uczestnik
    • 10
    • Postów: 142
    • Postów: 152

    To jest silnik 139 fmb prawda? Jesli tak to troche malo…

    No ale zrob na nim tak z 10 km na strzal by sie silnik rozgrzal i wypalil swiece i zobaczysz jej kolor. Bo cos czuje ze cierpi na lekki brak paliwa.

    #724611 Reply
    MATSON
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 12
    • Postów: 14

    Tak 139 fmb, spróbuje dziś zrobić te 10km i dam znać jak wygląda świeca, bo po tych 4 km to jasna kawa z mlekiem.
    A jakiś inny pomysł jeszcze?

    #724612 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 285
    • Postów: 21 340

    4V ładowania na pełnym gazie? to on może nie miec prądu na zapłon. Regulator napięcia i prądnica do przeglądu

    #724613 Reply
    MATSON
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 12
    • Postów: 14

    A jak można sprawdzić czy sa ok?

    #724617 Reply
    MATSON
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 12
    • Postów: 14

    Ładowanie jednak jest 14v, możliwe że osuneły mi się kabelki miernika wtedy.
    Motor po 10km ma świece jasną, leciutko kawy ale bardziej jest biała. Na pol ssaniu mniej sie dławi

    #724618 Reply
    Freeb
    Uczestnik
    • 10
    • Postów: 142
    • Postów: 152

    Czyli za malo paliwa. Sprawdz jaka masz dyszę główna i staw jeden rozmiar wiekszy. I wtedy znoqu 10km warto zrobic. Powinno być git.

    #724619 Reply
    MATSON
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 12
    • Postów: 14

    Jak sprawdzić rozmiar dyszy? Tylko wcześniej na tej samej dysie śmigał jak wariat

    #724622 Reply
    Freeb
    Uczestnik
    • 10
    • Postów: 142
    • Postów: 152

    Ale masz nowy zestaw każdy niby taki sam ale jednak inny. 🙂 + może cos zmieniałeś z filtrem powietrza?

    Rozmiar dyszy powinien być wybity na samej dyszy. Odkręć komorę pływaka i sprawdź co na niej jest i jaki masz rozmiar gwintu.

    #724660 Reply
    MATSON
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 12
    • Postów: 14

    Okej, znaczy miałem przez chwile założony stożek ale wywaliłem to, musiałem na seryjny filtr nową gumowe przerobić bo tamta pękła, ale to nic nie dało (przed pęknieciem było to samo) i jeszcze mi się przypomniało że stało to się po tym jak pierwszy raz ustawiłem zawory i na pewno źle je ustawiłem, jednak po jakimś czasie ustawiłem je już dokładniejszym szczelinomierzem z yato i problem został.

    #724662 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 285
    • Postów: 21 340

    masz zajechany i przegrzany cylinder lub głowice i do tego masz źle wyregulowany lub uszkodzony gaźnik.
    Cylinder (komplet) wymienić i poprawnie wyregulowac gaźnik, prawidłowo docierać.

    #724663 Reply
    MATSON
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 12
    • Postów: 14

    Pisałem że cylinder jest nowy, gaźnik zestaw naprawczy kupiony.

    #724674 Reply
    MATSON
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 12
    • Postów: 14

    Po ustawieniu iglicy wyżej i ustawieniu zaworów jest lepiej, ale jeszcze czasem zatnie go

    #724675 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 285
    • Postów: 21 340

    No i co z tego że pisałes ze jest nowy. Nowy nie znaczy że dobry i nowy nie znaczy że poprawnie zamontowany. Masz 8 bar spręzania a powinno być minimum 11 na nowym i sprawnym a ty masz wartość która w zasadzie wg każdej serwisówki kwalifikuje cylinder do wymiany/naprawy.
    Wiec coś nie jest tak. To że wydałes pieniadze na cylinder czy zestaw naprawczy nie znaczy że naprawiłes i masz wszystko dobrze.
    Do tego jeździsz jakiś czas przegrzewając go bo na ubogiej mieszance- co sie odbija i na zaworach i na pierścieniach. A do tego jeszcze na źle wyregulowanych zaworach.
    Szkody termiczne raz zrobione w silniku (cylindrze) są nieodwracalne – następuja zmiany w strukturze materiałów.

    Masz przed naprawą niewyregulowany gaźnik – co pewnie spowodowało lub wydatnie sie przyczyniło do zabicia cylindra, potem powimieniałes kupe rzeczy ale WCIĄŻ masz źle wyregulowany gaźnik i własnie zabijasz kolejny cylinder. A gaźnik możesz mieć tez po prostu uszkodzony. Uszkodzony tez działa czasem tylko wbrew pozorom poprawności nie daje sie poprawnie wyregulować

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Romet ogar 900 - Problem
Twoje informacje:




Back to top button