Romet 797 V max

Szukam informacji jaki jest symbol tego motoru. podobno Minarelli Horizont- kopia . ale nie pasuje wariator ,inna średnica tulei wariatora. czy jakiś urzytkownik tego modelu może powiedzieć jak zwiększyć V-max . U mnie jedzie tylko 45Kmh wedug GPS, obroty to 6500. Brak zawirowywacza na tłumiku ,oraz pierścienia w wariatorze.Czy krótsza tuleja wariatora coś da? .mam tuleje odługości 39mm i pasek szerokości 18,1 mm .Według mojej analizy zmiana paska na węższy zmiejszy prędkość a skrócenie tulei na 37,5mm zwiększy V-max.teraz jest tak że do pewnych obrotów prędkość się zwiększa a potem obroty rosną a prędkość trzyma na 45 kmh . Jak przyspieszyć ten skuter? może macie namiary na sportowy wariator , czytałem że chińskie WM motor to słaba jakość. co założyć aby śmigał około 60 kmh dla mnie wystarczy pozdrawiam . Aha czy moduł chiński odblokowany, czy też jakiś markowy?

minarelli kopia czyli 1PE40QMB (i wariacje) to są 2T. Jeżeli masz 4T to masz 139QMB/139QMA czyli małe GY6.
Tam jest z tego co pamiętam wał 13mm (są 13 i 16mm).
Moduł to trzeb mieć głównie działający - może być i chiński jeżeli się sprawdza.
Jeżeli chcesz cokolwiek robić to od modułu musisz zaczac. Potem pościągac inne blokady jak masz. Potem wyregulować.
Czesto też w tych 4T blokadą jest sam wariator - wkładali taki o srednicy mniejszej niż sie tam da wsadzić co w sposób naturalny ograniczało przełożenie.

I nie zakładaj kilku tematów o tym samym.

wm motor to jest najgorsze gó***. moduł ja mam jakiś chinski działa tak samo jak oryginał bo obroty poprostu odblokowuje np do 10,11,12tys zależy jaki moduł. zdejmij wszędzie blokady tak jak napisał wombat dopiero potem bierz się za tuning ale 60 powinien bez wszystkich blokad i z modułem jechać na luzie.

Tak ale jakie są blokady?kupiłem z zaspawanym już wydechem (slepa kicha , czy jakoś tak).Na wariatorze nie ma tulei , ale pasek wchodzi tylko do połowy wysokości wariatora.moduł jest zaqblokowany na 45kmh i mam maksymalne obroty 6,5tyś to dwusów średnica tulei 16mm, polecacie jakiś moduł ?, bo ja znajduje takie gdzie napisali że odblokowany ale nie wiem do jakich obrotów? myśle że 8 tyś obrotów wystarczy.

jak ci pasek wchodzi tylko na połowe to faktycznie marnie.
Tylko że przyczyną może być i regulacja gaźnika i/lub napędu i zablokowany moduł ale też np zdychający lub słaby cylinder.
Może wystarczy rolki zmienić a może trzeba go naprawiać. Ale podstawa to moduł. Muszisz mieć odblokowany.

możliwe, że masz wkręconą śrubkę pod górną pokrywą gaźnika lub masz plastik do spiłowania. ona także w ten właśnie sposób ogranicza skuter, że jedziesz np. 45km/h. opcji może być o wiele więcej.

Gażnik nie ma blokady na przepustnicy. Zważe rolki, zamówiam moduł odblokowany zobacze jak z tym modułem.
jaki wybrać?
https://gmoto.pl/modul-zaplonu,98517.html
https://motor-x.pl/modul-zaplonowy-mzaskfa1fog000-5906312681966,p.html
https://motor-x.pl/modul-zaplonowy-tuning-quantum-2t-zebrowany-2,p.html

Wie ktoś jakie były rolki w romet 797 rocznik 13 . myśle o kupnie ale nie wiem z jakiego progu zacząć kupować ? kupie kilka ciężarów i będe testował. cały czas czekam na info jaki modół polecacie

z modułami to jest niestety tak że jak niby przymierzysz 4 niby do tego modelu to zapali tylko na 2 a dobrze chodzić to bedzie na jednym

znalazłes w końcu oznaczenie silnika? na bloku pod wario. Powinno być 1PE40QMB lub bardzo podobne

nie moge znależć paska napędowego.u mnie siedzi 788x18,1 a na stronie rometa są dostępne tylko 788z17 czy na pasku też może być blokada? wydajemi się że weższy pasek v-max mniejsze. skuter stał 3 lata i musze go przygotowaćdo sezonu w tej chwili ma przejechane 320 km powoli go docieram ale już zbieram części do odblokowania go do prędkości około 60-70 kmh

70km/h to zdrowe chińskie 2T pojedzie bez żadnych wymian cześci

to powiedz jak osiągnąć te 60 kmh bez wymiany części? mi wystarczy 60-70 kmh a narazie kręci do 6500 obrotów i pokazuje licznikowe 45 a wg GPS 46 kmh. jak go rozbujać do 60? pasek chce wymienić bo ma swoje lata produkcja skutera 2013r. ale paski o tym wymiarze są tylko kewlarowe , podobno szybciej scierają talerze wariatora. na oficjalnej stronie rometa jest dostępny pasek ale węższy ma 788x17 a mój ma 18,1. czy powinienem do tego paska włożyć krótszą tuleje wariatora ? mam 39mm a dostępne są 38 i 27 mm, czy jest jakiś urzytkownik takiego Rometa ?

chyba każdy ma 38mm w tych chinolach. i prawie każdy ma paski 17~

ja mam pasek szeroki na 18,1mm i tuleje długą 39mm . czyli zmienić na 38mm i kupić pasek szeroki 17mm dobrze rozumiem ?. a jakie były fabrycznie ciężarki rolek? nie wiem jaki zestaw gramatury zakupić.

fabrycznie miałem tuleje 38, kupiłem sv1 i tam jest chyba 39. nie musisz zmieniać, powinien chodzic normalnie także i na tej. zdajesz sobie sprawę, że opcji dlaczego jezdzi tylko 45 może być multum. jak nie znasz wagi rolek to na początek logiczny test możesz walnąc zamawiając np. 3 lub 4g i 8 lub 10g. to powinno cie mniej więcej nakierować jak skuter reaguje na daną wagę i łatwiej będzie ci się domyślic jaką wagę potrzebuje. a co do paska to nie mam pojęcia. obecnie jezdzę chyba na 729x17.7 lub 17.5. masz w dziwny sposób ograniczony ten skuter. mi się wręca luzno do 9-10k z górki, ze startu do 8k.
@edit. z tego co wiem to fabrycznie pakują jakos 5.5g rolki.

mam moduł 50XS2T45-HY zablokowany na 45 ,tylko nie wiem czy jest ten magiczny różowy kabelek.ślepa kicha na wydechu wycięta (ale został 1cm kikut, musze to poprawić)w tym modelu gażnika nie ma blokady otwarcia przepustnicy.testowałem położenie iglicy w gażniku, jest 5 położeń i nic to nie daje. obroty max 6500.pasek jest opisany 788x18,1 , z tego co szukałem to większość pasków ma 788x17. na wariatorze brak pierścienia ograniczającego ruch talerza.a skuter jedzie licznikowe 45kmh i obroty max 6500. fakt,że,ze świateł zbiera się świetnie ciągnie równo do 40 ,potem dobrze przyspiesza i koniec.po zdjęciu gazu obroty spadają a jedzie dalej 45. musze zdjąć rolki i zwarzyć , porobie kreski na wariatorze , zobacze jak pasek wchodzi.jakie macie doświadczenia z dozownikiem oleju ? są awaryjne czy zostawić.kiedyś w romecie pony sam robiłem mieszanke.