Romet 777 Nowy cylinder, docieranie i dalszy tuning

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #106573 Reply
    szaikan
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 2
    • Postów: 3

    Witam mam pytanie dużo czytałem i mam troche mętlik w głowie bo w jednym artykule piszą coś a na forum zupełnie coś innego. A więc tak:
    Mam rometa 777 zatarł mi się cylinder i postanowiłem dać już większy a dokładnie 80, Problem w tym ze wyczytałem że normalnie jeździć przy docieraniu tylko uważać na temperaturę a dzisiaj przeczytałem że pierwsze 30km najważniejsze i chodzi o to że już mam 40km zrobione i nie jeździłem „delikatnie” tzn: max może 3 razy jechałem 60 tak to 50 – 55 czy to nie za dużo jak na początek? I czasami full gaz później puszczałem manetkę do 40 .
    2 sprawa jaki olej wlać? jedni mówią że mineralny inni ze syntetyczny itp. i jaka klasa lepkości
    3. Czy mogę filtr stożkowy zmienić od razu czy poczekać aż silnik będzie dotarty?
    Mam w nim jeszcze wymienione sportowe rolki i sportowy moduł
    Mam nadzieję ze nie zagmatwałem tego wszystkiego xD

    #106616 Reply
    romet727p10
    Użytkownik
    • 51
    • Postów: 420
    • Postów: 471

    Jaki cylinder kupiłeś? no name za 80 zl czy jakiś porządny? 🙂 olej mineralny 10w40 jest dobry. szybciej się silnik dotrze 🙂 Po dotarciu czyli jakies 500km wlej już syntetyk motula 🙂 Filtr stożkowy hmm.. jak już to gąbkowy bo te siatki za 30 zł tylko ci zatrą cylinder 😉 Docieraj go tak rozpędź się do 50 km/h i puść manetkę niech wyhamuje silnikiem. I potem znow go rozpędź dodawając gazu po trochu 🙂

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #106668 Reply
    szaikan
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 2
    • Postów: 3

    Cylinder pewnie noname ( robił to mechanik) chociaż za cały cylinder tłok itp z tym modułem i rolkami 400zł wziął . Olej mam teraz pół syntetyk 10w40 zmieniać na mineralny i później na syntetyk? Stożkowy już mam gąbkowy tylko niestety bez ochronki ;/ czy mogę się bać że jeśli pojadę w deszczu to coś się może stać? co do docierania właśnie tak tobie 50 – 55km i puszczam manetkę do 35-40 i znowu. A i mechanik nie wymienił dyszy czy jeśli założę stożek to nie będzie za dużo powietrza i się nie będzie grzał? Skuter chodzi normalnie nie przerywa wiec zdaje mi się że mieszanka jest na razie prawidłowa

    #106695 Reply
    romet727p10
    Użytkownik
    • 51
    • Postów: 420
    • Postów: 471

    To już zostaw taki jaki masz. Potem zmień na jakiś dobry syntetyk. Z tym filtrem to może być lekki problem w deszczu. Może ci zwilgnąć gąbka i będzie nie ciekawie. Ale spokojnie możesz osłonke sobie zrobić sam z kawałku jakiegoś 'szpeja’ 😉 jak dotrzesz założ stozek, przejedź się i zobacz jak się będzie zachowywał ze stożkiem. Potem można pogadać o jakiś korektach

    #106700 Reply
    szaikan
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 2
    • Postów: 3

    Chodzi o to ze na nowym cylindrze mam tylko 60 km a przy 100km powinno się zmienić nie? to od razu zmienić na syntetyk czy jeździć na takim samym co mam (oczywiście wymiana na nowy)aż do dotarcia i później zmiana

    #106711 Reply
    romet727p10
    Użytkownik
    • 51
    • Postów: 420
    • Postów: 471

    Zmień na półsyntetyk a potem już syntetyk 🙂

    #106733 Reply
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 1 180
    • Postów: 1 187

    olej ma być to jest najważniejsze 😀 a tak bardziej serio to nie ma co panikować na punkcie tego oleju. kiedyś jak docierałem swój pierwszy skuter to wymieniłem dopiero po 400km ,potem co 2-3000km, wszystko działało prawidłowo

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Romet 777 Nowy cylinder, docieranie i dalszy tuning
Twoje informacje:




Back to top button