Romet 727 S odblokowanie elektroniczne problem

Dzień dobry, jestem nowym użytkownikiem i potrzebuje pomocy. Mam skuter Romet 727 S (2018) i zdjęto mi blokady mechaniczne, nie zdjęto zaś elektronicznej blokady. Powiedziano mi, żebym kupił odblokowany moduł i wstawił. Nie widzę jednak takowych modułów do tego modelu (przyp: skuter jest na wtrysku elektr.). Jak można odblokować elektronicznie ten skuter? Z góry dzięki za pomoc, Michał

Jeśli nie ma modułu pod ten konkretny model to albo ich jeszcze nie ma na rynku albo za mało szukałeś.
Można w teorii wgrać odpowiednie oprogramowanie na obecny moduł ale to musisz iść do kogoś kto się na tym zna i mieć jeszcze mapy wtrysku do swojego skuterka odpowiednio dobrane i ustawione. Nie taki łatwy proces i raczej kosztowny.
W samochodach to koszt raczej 200+ złotych.
W motocyklach zablokowanie poprzez moduł i mapy wtrysku to nawet kilkaset złotych.
Nie wiem ile by wzieli za taką usługę dla skutera. Może nie być problemu z samą usługą a będzie problem ze znalezieniem gotowej mapy wtrysku i konieczność jej stworzenia to już ileś godzin pracy czyjejś - koszty.

Dzięki za merytoryczną i wyczerpującą odpowiedź Felek. Może na forum jest ktoś kto umiał by zaprogramować ten moduł sterujący? Moduł szukałem na necie na wszelkie możliwe sposoby i nie znalazłem niestety

200zł lub więcej za wgranie map do ECU w samochodzie? Chyba dużo więcej - tak z 1600+ :slight_smile:

W przypadku skuterków w gre wchodzi raczej wymiana całego sterownika - i raczej jeszcze takich na rynku nie ma.

Witaj Michał. Właśnie zakupiłem Romecika 727S - możesz mi podpowiedzieć ile Ci dało zdjęcie blokad mechanicznych? Rakiety ze swojego nie chcę robić, ale stwierdziłem że 45 km/h jest niebezpieczne. Chciałbym uzyskać ok. 60. Jak skończę docierać ( na wiosnę chyba :slight_smile: ) też będę szukać rozwiązań. Z góry dzięki, pozdrawiam. Wally.

a gdzie sie doczytałes że on pozdejmował te blokady?

Tutaj:
“Mam skuter Romet 727 S (2018) i zdjęto mi blokady mechaniczne, nie zdjęto zaś elektronicznej blokady”

no słusznie. tylko mało mu to dało bo za morde ten silnik trzyma elektronika

zgadza się, skuter ma zdjęte blokady mechaniczne, ale blokuje go elektronika, także nic to nie daje a nawet powiedział bym, że wolniej się rozpędza do v max (45 km/h). Także nie polecam tego robić dopóki nie będzie opcji przeprogramowania sterownika. Trzeba czekać i tyle, pozdrawiam

Dzięki Michał, jak coś znajdę to też dam znać. Pozdrówka. Wally.

Michale, tak z ciekawości, czy masz to rozłączone ( wymontowane )
https://www.youtube.com/watch?v=i-oHzWnqzKg&t=28s
?
To będzie pierwsze co chcę zrobić tylko jeszcze nie wiem czy istnieje w 727S. Chcę przeciąć i zrobić na kostkę, ale jak mówię po dotarciu. Mam nadzieję, że to jest w naszym skuterze i coś pomoże ( filmik ma 2 misiące - świeży ). Pozdrawiam.Wally

to jest czujnik prędkości obrotów sprzęgła (czyli koła) czyli słynny “różowy kabelek”.
I on zawsze jest rozłączany w okolicach modułu. Jak masz tam kabelek pod napędem w okolice sprzęgła - to to jest to
W prostych modułach skutkuje to tym że moduł nie ma informacji o obrotach i zakłada że to jest 0 wiec nic nie odcina.
Tylko że wtryski bez tego czujnika mogą wywalić błąd.

jak rozkręciłem kanapę i wyjąłem złącze od modułu to nie mogłem doszukać się tego różowego kabla kiedyś z tego co pamiętam. tak jak napisał kolega wyżej, to wtrysk więc tutaj ja bym nie bawił się w takie rzeczy bo może wywalić błąd. Gadałem z jednym serwisem i ponoć wysłali do Rometu zapytanie i jeszcze nie dostali odp. czy i kiedy będzie można odblokować go. Myślę, że sprawa może wyglądać tak jak np. z autem na gaz. Mam BRC. Jade do gościa, podłącza się komputerem do sterownika i programuje na podstawie jazdy i zapisuje. Wówczas, gdyby taką czynność zrobić na odblokowanym mechanicznie skuterze, mogło by hulać. Ale może się mylę. Chyba lepiej 125ke kupić jeżeli chce się szybciej śmigać.
pozdrawiam wally

Wielkie dzięki za odpowiedzi Panowie, ale mina mi zrzedła. No cóż, pojeździmy trochę i wymianka 125, chyba ,że pojawią się jakieś cuda. Pozdro. Wally.

Znalazłem tyle ciekawego w temacie:

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3575166.html#18179353
http://roller123.de/Merlin/Merlin.html

1.Warsztat z przerobieniem zapłonu podliczył na 650 zł - odpada - nie chcę przeróbek, za ładnie to chodzi.
2.Romet - kicha, choć odpowiedzieli.
3.Z Niemiec ze sterownikiem Merlin, może jak by tylko odblokowac predkosć bez dodatkowych przeróbek to bym na to poszedł ( nie chcę przerabiać mapy silnika ani innych bzdur tylko odblokowac predkość ) ale bez dodatkowych części na filmikach nie zawsze odpala - wyjdzie na końcu drożej niż nowy silnik 80cc.
4.Myślałem podstawieniu sterownika Dellotro od skutera 727 Premium z kołami 10" 2,7KM, ale nie wiadomo jaki będzie efekt bo okazalo się, że ten sam sterownik wg jakiegoś sklepu montują też do Romet Valentine 50 12" 5KM więc mój laicki spokój został mocno zachwiany i wypowiedziałem parę brzdkich słów.
5.Elektroda jest ‘The best’ czysto praktyczne podejście do świata.
NAJWAŻNIEJSZE - STEROWNIK NIE ODPOWIADA ZA PRĘDKOŚĆ MAX. - zbiera tylko informacje i przetwarza na skład mieszanki paliwowej.
Ja sobie wymienię tylne kółko na jak największe ( jakiś szrot dorwę prędzej czy później - zobaczę co się zmieści ) trochę zapłacę przyśpieszeniem ale nadrobię prędkością i zobaczę potem co można rozbebeszyć wg elektrody. Jest tam właściciel Rometa RXL 50 Euro 4 - wygląda to obiecująco.
Może za rok będziemy tuningowali skutery Euro 4 z poziomu smartfona. Nie wiem po co producenci tak się silą na blokowanie. Homologacja jest i jala! To jak by mi ktoś zabronił łyżką kroić :slight_smile: . Te poszukiwania to była dobra zabawa.
Czego i Wam życzę, Uff, ale się rozpisałem. Mickiewicz.

Cały wic z tymi blokadami elektronicznymi to dzwon z trzema wypustkami na impulsy , wystarczy kupic starszy typ który ma tylko 1 wypustkę i teoretycznie skuterek ma odcięcie przy 130/godz tyle wyczytałem a sprawdzę pewnie niedługo tzn na pewno nie do 130 ale aby tylko jechał te 60 to by mnie zadowoliło .

Wg Elektrody.pl właściciele skuterów Torq Vivo i Torq Formax tak zrobili. Może wszystkie Torq Cośtam mają impulsator poprowadzony od dzwonu?! Tanio, szybko i przyjemnie. Inni chyba nie mają tyle szczęścia.

Ciekaw jestem czy Romet727s już coś wykombinował?

Ja na razie ze sprzedazy detalicznej mam to - ok. 400zł z przesyłką:

W hurcie:
W Chinach są dostępne prosto z Alibaby po minium 100 szt. ( ok. 150 zł za sztukę ):
https://www.alibaba.com/product-detail/ZNEN-Spare-Part-DELLORTO-Unlimited-ECU_60810469401.html
lub od producenta minimum po 50 szt. - fracht i cena do negocjacji - ktoś może zrobić mały biznes :).
https://www.sonoramotor.com/znen-motorcycle-part/56665258.html

Przypominam, że powyższe POWINNY pasować do kilku modeli SYM / Peugeot i Romet. Inne skutery mogą mieć inne ECU.
Ja sprawdzam zgodność tu:
https://motor-x.pl/ecu-sterownik-silnika-falcon-euro-4,p.html - 290 zł ale niestety zablokowany.
Mam nadzieję, że z czasem stanieją.
Miłych poszukiwań Panie i Panowie. Wally.

Skutery Torq Vivo ma najprawdopodobniej druga blokadę na ilość obrotów silnika. Po zamianie na 80ccm jest moc ale prędkość bez zmian, max 65 licznikowe ja na 50ccm. 2/3 obrotu manetki max prędkość dalej bez przełożenia na osiągi.
Kombinowałem z wariatorem oraz podmieniłem gaźnik na stary model do 80ccm (bez euro 4). Na dyszy 88 spalanie ze 5/100 i otwarty filtr bo się dusił ale najlepsza moc. Dysza 80 spalanie troszkę mniejsze, filtr zamknięty i odczuwalnie słabszy ale i tak o wiele mocniejszy niż na 50ccm.
Co ma odblokowane odblokowany Sterownik ECU?, również ilość obrotów silnika?

Cześć Michał i wszyscy.
Poniżej postęp urakietowienia mojego 727s:

  1. oryginał: 8200 obr/min - 45 km/h ( wszystkie prędkości GPS )
  2. odblokownie ECU 250zł - 9500 obr/min - 52 km/h
  3. stoczenie pierścienia na tulei wariatora z 5 na 2 mm 10 zł - 8200 - 58 km/h

Łatwo osiąga się 52 - 55 przy obrotach 7500 - 8000 obr. ( cichutko i przyjemnie ) - potem to już trudno się rozpędzać.
Najwięcej po płaskim 62, z górki 78 km/h - czuć że 50 ccm to “trochę” za mało na moje 98 kilogramów.
W mieście na ulicach z ograniczeniem 50 jeździ się bezstresowo na 70-siątkach zdecydowanie strach.

W planie cylinderek 60, co by pod górkę lepiej jechał i jestem OK.
Pozdrawiam.Wally.

Czesc Wally. Mialem pisac do Ciebie.
Ja zrobiłem to co Ty + wrzuciłem cyklinder 70 cc(nowy 160 zł od syma znajdziesz na I’am ready stronie , głowica zostaje stara). + gażnik do większych pojemności.

V max ok 64, ale przyspieszenie fajne.

Wariator na polini next year moze zrobie + zabawa z rolkami i sprężynkami. Pozdrawiam