Romet 727 S odblokowanie elektroniczne problem

Wyświetlanie 29 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #670995
      Romet727s
      Uczestnik
      • Postów: 5

      Dzień dobry, jestem nowym użytkownikiem i potrzebuje pomocy. Mam skuter Romet 727 S (2018) i zdjęto mi blokady mechaniczne, nie zdjęto zaś elektronicznej blokady. Powiedziano mi, żebym kupił odblokowany moduł i wstawił. Nie widzę jednak takowych modułów do tego modelu (przyp: skuter jest na wtrysku elektr.). Jak można odblokować elektronicznie ten skuter? Z góry dzięki za pomoc, Michał

      • Ten wątek został zmodyfikowany 1 year, 4 months temu przez Romet727s.
      • Ten wątek został zmodyfikowany 1 year, 4 months temu przez Romet727s.
    • #671019
      Felek
      Uczestnik
      • Postów: 94

      Jeśli nie ma modułu pod ten konkretny model to albo ich jeszcze nie ma na rynku albo za mało szukałeś.
      Można w teorii wgrać odpowiednie oprogramowanie na obecny moduł ale to musisz iść do kogoś kto się na tym zna i mieć jeszcze mapy wtrysku do swojego skuterka odpowiednio dobrane i ustawione. Nie taki łatwy proces i raczej kosztowny.
      W samochodach to koszt raczej 200+ złotych.
      W motocyklach zablokowanie poprzez moduł i mapy wtrysku to nawet kilkaset złotych.
      Nie wiem ile by wzieli za taką usługę dla skutera. Może nie być problemu z samą usługą a będzie problem ze znalezieniem gotowej mapy wtrysku i konieczność jej stworzenia to już ileś godzin pracy czyjejś – koszty.

      • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 year, 4 months temu przez Felek.
      • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 year, 4 months temu przez Felek.
    • #671052
      Romet727s
      Uczestnik
      • Postów: 5

      Dzięki za merytoryczną i wyczerpującą odpowiedź Felek. Może na forum jest ktoś kto umiał by zaprogramować ten moduł sterujący? Moduł szukałem na necie na wszelkie możliwe sposoby i nie znalazłem niestety

    • #671053
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 741

      200zł lub więcej za wgranie map do ECU w samochodzie? Chyba dużo więcej – tak z 1600+ 🙂

      W przypadku skuterków w gre wchodzi raczej wymiana całego sterownika – i raczej jeszcze takich na rynku nie ma.

    • #671613
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 10

      Witaj Michał. Właśnie zakupiłem Romecika 727S – możesz mi podpowiedzieć ile Ci dało zdjęcie blokad mechanicznych? Rakiety ze swojego nie chcę robić, ale stwierdziłem że 45 km/h jest niebezpieczne. Chciałbym uzyskać ok. 60. Jak skończę docierać ( na wiosnę chyba 🙂 ) też będę szukać rozwiązań. Z góry dzięki, pozdrawiam. Wally.

    • #671618
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 741

      a gdzie sie doczytałes że on pozdejmował te blokady?

    • #671670
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 10

      Tutaj:
      „Mam skuter Romet 727 S (2018) i zdjęto mi blokady mechaniczne, nie zdjęto zaś elektronicznej blokady”

    • #671671
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 741

      no słusznie. tylko mało mu to dało bo za morde ten silnik trzyma elektronika

    • #671674
      Romet727s
      Uczestnik
      • Postów: 5

      zgadza się, skuter ma zdjęte blokady mechaniczne, ale blokuje go elektronika, także nic to nie daje a nawet powiedział bym, że wolniej się rozpędza do v max (45 km/h). Także nie polecam tego robić dopóki nie będzie opcji przeprogramowania sterownika. Trzeba czekać i tyle, pozdrawiam

    • #671677
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 10

      Dzięki Michał, jak coś znajdę to też dam znać. Pozdrówka. Wally.

    • #671689
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 10

      Michale, tak z ciekawości, czy masz to rozłączone ( wymontowane )

      ?
      To będzie pierwsze co chcę zrobić tylko jeszcze nie wiem czy istnieje w 727S. Chcę przeciąć i zrobić na kostkę, ale jak mówię po dotarciu. Mam nadzieję, że to jest w naszym skuterze i coś pomoże ( filmik ma 2 misiące – świeży ). Pozdrawiam.Wally

      • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 year, 3 months temu przez Wombat.
      • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 year, 3 months temu przez Wombat.
    • #671691
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 741

      to jest czujnik prędkości obrotów sprzęgła (czyli koła) czyli słynny „różowy kabelek”.
      I on zawsze jest rozłączany w okolicach modułu. Jak masz tam kabelek pod napędem w okolice sprzęgła – to to jest to
      W prostych modułach skutkuje to tym że moduł nie ma informacji o obrotach i zakłada że to jest 0 wiec nic nie odcina.
      Tylko że wtryski bez tego czujnika mogą wywalić błąd.

    • #671692
      Romet727s
      Uczestnik
      • Postów: 5

      jak rozkręciłem kanapę i wyjąłem złącze od modułu to nie mogłem doszukać się tego różowego kabla kiedyś z tego co pamiętam. tak jak napisał kolega wyżej, to wtrysk więc tutaj ja bym nie bawił się w takie rzeczy bo może wywalić błąd. Gadałem z jednym serwisem i ponoć wysłali do Rometu zapytanie i jeszcze nie dostali odp. czy i kiedy będzie można odblokować go. Myślę, że sprawa może wyglądać tak jak np. z autem na gaz. Mam BRC. Jade do gościa, podłącza się komputerem do sterownika i programuje na podstawie jazdy i zapisuje. Wówczas, gdyby taką czynność zrobić na odblokowanym mechanicznie skuterze, mogło by hulać. Ale może się mylę. Chyba lepiej 125ke kupić jeżeli chce się szybciej śmigać.
      pozdrawiam wally

    • #671699
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 10

      Wielkie dzięki za odpowiedzi Panowie, ale mina mi zrzedła. No cóż, pojeździmy trochę i wymianka 125, chyba ,że pojawią się jakieś cuda. Pozdro. Wally.

    • #672032
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 10

      Znalazłem tyle ciekawego w temacie:

      https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3575166.html#18179353
      http://roller123.de/Merlin/Merlin.html

      1.Warsztat z przerobieniem zapłonu podliczył na 650 zł – odpada – nie chcę przeróbek, za ładnie to chodzi.
      2.Romet – kicha, choć odpowiedzieli.
      3.Z Niemiec ze sterownikiem Merlin, może jak by tylko odblokowac predkosć bez dodatkowych przeróbek to bym na to poszedł ( nie chcę przerabiać mapy silnika ani innych bzdur tylko odblokowac predkość ) ale bez dodatkowych części na filmikach nie zawsze odpala – wyjdzie na końcu drożej niż nowy silnik 80cc.
      4.Myślałem podstawieniu sterownika Dellotro od skutera 727 Premium z kołami 10″ 2,7KM, ale nie wiadomo jaki będzie efekt bo okazalo się, że ten sam sterownik wg jakiegoś sklepu montują też do Romet Valentine 50 12″ 5KM więc mój laicki spokój został mocno zachwiany i wypowiedziałem parę brzdkich słów.
      5.Elektroda jest ‚The best’ czysto praktyczne podejście do świata.
      NAJWAŻNIEJSZE – STEROWNIK NIE ODPOWIADA ZA PRĘDKOŚĆ MAX. – zbiera tylko informacje i przetwarza na skład mieszanki paliwowej.
      Ja sobie wymienię tylne kółko na jak największe ( jakiś szrot dorwę prędzej czy później – zobaczę co się zmieści ) trochę zapłacę przyśpieszeniem ale nadrobię prędkością i zobaczę potem co można rozbebeszyć wg elektrody. Jest tam właściciel Rometa RXL 50 Euro 4 – wygląda to obiecująco.
      Może za rok będziemy tuningowali skutery Euro 4 z poziomu smartfona. Nie wiem po co producenci tak się silą na blokowanie. Homologacja jest i jala! To jak by mi ktoś zabronił łyżką kroić 🙂 . Te poszukiwania to była dobra zabawa.
      Czego i Wam życzę, Uff, ale się rozpisałem. Mickiewicz.

    • #672774
      berthold61
      Uczestnik
      • Postów: 28

      Cały wic z tymi blokadami elektronicznymi to dzwon z trzema wypustkami na impulsy , wystarczy kupic starszy typ który ma tylko 1 wypustkę i teoretycznie skuterek ma odcięcie przy 130/godz tyle wyczytałem a sprawdzę pewnie niedługo tzn na pewno nie do 130 ale aby tylko jechał te 60 to by mnie zadowoliło .

    • #672776
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 10

      Wg Elektrody.pl właściciele skuterów Torq Vivo i Torq Formax tak zrobili. Może wszystkie Torq Cośtam mają impulsator poprowadzony od dzwonu?! Tanio, szybko i przyjemnie. Inni chyba nie mają tyle szczęścia.

      Ciekaw jestem czy Romet727s już coś wykombinował?

      Ja na razie ze sprzedazy detalicznej mam to – ok. 400zł z przesyłką:
      https://www.chinascooteronderdelen.nl/product/ecu-dellorto-onbegrensd-sym-modellen-sym-allo-50-sym-cello-sym-fiddle-2-sym-jet-sym-x-pro-kopie/

      W hurcie:
      W Chinach są dostępne prosto z Alibaby po minium 100 szt. ( ok. 150 zł za sztukę ):
      https://www.alibaba.com/product-detail/ZNEN-Spare-Part-DELLORTO-Unlimited-ECU_60810469401.html
      lub od producenta minimum po 50 szt. – fracht i cena do negocjacji – ktoś może zrobić mały biznes :).
      https://www.sonoramotor.com/znen-motorcycle-part/56665258.html

      Przypominam, że powyższe POWINNY pasować do kilku modeli SYM / Peugeot i Romet. Inne skutery mogą mieć inne ECU.
      Ja sprawdzam zgodność tu:
      https://motor-x.pl/ecu-sterownik-silnika-falcon-euro-4,p.html – 290 zł ale niestety zablokowany.
      Mam nadzieję, że z czasem stanieją.
      Miłych poszukiwań Panie i Panowie. Wally.

    • #695259
      rafal2804
      Uczestnik
      • Postów: 2

      Skutery Torq Vivo ma najprawdopodobniej druga blokadę na ilość obrotów silnika. Po zamianie na 80ccm jest moc ale prędkość bez zmian, max 65 licznikowe ja na 50ccm. 2/3 obrotu manetki max prędkość dalej bez przełożenia na osiągi.
      Kombinowałem z wariatorem oraz podmieniłem gaźnik na stary model do 80ccm (bez euro 4). Na dyszy 88 spalanie ze 5/100 i otwarty filtr bo się dusił ale najlepsza moc. Dysza 80 spalanie troszkę mniejsze, filtr zamknięty i odczuwalnie słabszy ale i tak o wiele mocniejszy niż na 50ccm.
      Co ma odblokowane odblokowany Sterownik ECU?, również ilość obrotów silnika?

    • #695649
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 10

      Cześć Michał i wszyscy.
      Poniżej postęp urakietowienia mojego 727s:
      1. oryginał: 8200 obr/min – 45 km/h ( wszystkie prędkości GPS )
      2. odblokownie ECU 250zł – 9500 obr/min – 52 km/h
      3. stoczenie pierścienia na tulei wariatora z 5 na 2 mm 10 zł – 8200 – 58 km/h

      Łatwo osiąga się 52 – 55 przy obrotach 7500 – 8000 obr. ( cichutko i przyjemnie ) – potem to już trudno się rozpędzać.
      Najwięcej po płaskim 62, z górki 78 km/h – czuć że 50 ccm to „trochę” za mało na moje 98 kilogramów.
      W mieście na ulicach z ograniczeniem 50 jeździ się bezstresowo na 70-siątkach zdecydowanie strach.

      W planie cylinderek 60, co by pod górkę lepiej jechał i jestem OK.
      Pozdrawiam.Wally.

    • #695650
      Michał
      Gość
      • Postów: 89 724

      Czesc Wally. Mialem pisac do Ciebie.
      Ja zrobiłem to co Ty + wrzuciłem cyklinder 70 cc(nowy 160 zł od syma znajdziesz na I’am ready stronie , głowica zostaje stara). + gażnik do większych pojemności.

      V max ok 64, ale przyspieszenie fajne.

      Wariator na polini next year moze zrobie + zabawa z rolkami i sprężynkami. Pozdrawiam

    • #695873
      berthold61
      Uczestnik
      • Postów: 28

      Gdzieście te moduły po 250 zł zdobyli ??? był na forum ktoś kto oferował przeprogramowanie ale dostał bana czyżby forum pilnowało interesów czyichś ?

    • #695875
      Romet727s
      Uczestnik
      • Postów: 5

      ja za 200 to zrobiłem. priv

      to nie do końca „odblokowanie” modułu, tylko wgranie najmocniejszej mapy/ustawień. Da Ci to w tym modelu 5 km/h. Tuleja wariatora bez pierścienia ograniczającego kolejne 8km/h (łącznie ok 13 km/h). Polecam brać konkretnie do tego modelu silnika 1P37QMB(ja z motor-x brałem) a nie do GY6 bo jest minimalnie inny rozmiar. Myślę, że dało by się zaprogramować na hamowni ten moduł dellorto na nowo na nowych bebechach (większy cylinder itp.) i wtedy byłby efekt. Tak mi jeden mechanik mówił.

      Cylinder 70cc sporo daje mocy, pod górkę daje radę. Gaźnik myślę, że nie musicie zmieniać. Zobaczcie jak na starym idzie. Ja zmieniłem na GY6 dla pojemnością 60-90cc. Działa (jedynie check engine miga bo nie da się wpiąć złączki do gaźnika elektronicznego). Wypiąłem również jeden kabel idący do modułu (taką mniejszą złączkę, większa jest wpieta) i lepiej zachowuje się.

      Ciekawi mnie sprawa tłumika, który w tym modelu ma sondę lambda. Na razie nie ruszam go 🙂
      Wariator zmieniłem na Naraku Gy6 o takiej samej wadze rolek, ale nie do końca pasował (v max spadła o 10km/h) więc włożyłem z powrotem fabryczny. Myśle że Polini dedykowany do tego modeli + zabawa z rolkami i sprężynkami może sporo dać).

      Zostaje jeszcze kwestia regulacji mieszanki, aby była lux. Ale to kosztowna sprawa w relacji do ceny skutera więc szukam chłopaków, którzy tanio to zrobią (nie mówię o śrubce paliwo-powietrze, tylko o odpowiednim doborze dyszy itp. i sprawdzeniu jak w jeździe się sprawuje).

      powodzenia!

    • #695881
      Anonim
      Nieaktywny
      • Postów: 10

      Hejka Berthold61.
      Ja za 250 zł, co mi „Romet727s” polecił. Obywatel pytał się tylko czy moje Dellorto ECU nie było poprzednio ruszane. Moje ECU było „dziewicze”, więc wysłałem pocztą i za parę dni później dostałem przeprogramowane/odblokowane – czy cholera wie co. W każdym razie „facet” przez telefon powiedział, że mogę wkładać: cylindry/silniki – przeróbki jakie tylko chcę.
      Zmiana na gorzej – czasem zgaśnie na światłach ale pali od pierwszego przycisku (czasami obroty po prostu spadną za nisko )
      Zmiana na lepsze – samopoczucie – 58 km/h GPS 8200 obr/min.
      Prędkość max.? jak schudnę i silnik się wkręci na 9500 obr/min :))
      Pozdro.Wally.

    • #695979
      berthold61
      Uczestnik
      • Postów: 28

      To podaj adres tego gościa , może na priv bo znów ktoś uzna że to be i zbanuje czy coś w ten deseń , nie lubię jak ktoś za mnie myśli a przecież forum po to aby poprawiać co tylko się da a nie pitolić o naklejkach czy tłumikach .

    • #695997
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 741

      Już spieszę ci wyjaśnić.
      Forum jest częścią działalności gospodarczej (czyjejś). Ktoś włożył (i wkłada cały czas) dużo czasu i pieniędzy po to żeby to istniało w takiej formie w jakiej jest, wysoko się indeksowało w wyszukiwarkach, było łatwo dostępne…itd. To kosztuje. Jak wszystko.
      I teraz – jeżeli jesteś użytkownikiem forum to zasadniczo albo przychodzisz tu po wiedze albo tą wiedze masz (bo najcześciej działasz w tym temacie zawodowo) i się nią dzielisz (tzw. know how). Jeżeli sie nią dzielisz i „coś tu zostaje” (dla innych użytkowników) to wtedy przymyka się oko na reklamy tych swoich działalności/warsztatów w podpisie lub treści bo i tak obecność takiej osoby „wzbogaca merytorycznie forum” i poniekąd korzyść jest obustronna.
      A zupełnie inaczej jest jak wpada ziomek i zaczyna agresywnie się reklamować nie wnosząc nic. To tak trochę nie fair.
      Skoro tak postrzega forum – tylko jak miejsce gdzie sie bedzie promował bo to co nasmaruje znajdzie sie na górze wyników wyszukiwarek) to niech zapłaci za reklame i dostanie nawet baner na górze.
      Inaczej bedzie to wycinane równo przy ziemi. Wydaje mi się to uczciwe.
      Ja np. tu nie pracuje, nic z tego nie mam, pracuje zawodowo w zupełnie innej branży i robie to czysto hobbystycznie ale tak sytuacje oceniam.

    • #696025
      berthold61
      Uczestnik
      • Postów: 28

      Ale z drugiej strony ileż mamy fachowców co coś potrafią i niechby nawet na tym cos zarobił ale poziom podskakuje od razu na wyższy level bo nie każdemu odpowiada dyskusja o naklejkach czy kolorze jego skuterka , ma być ogień i tyle ale my go gasimy w zarodku a szkoda .

    • #696029
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 741

      to mu opłać reklame. nie widze problemu. I niech zarabia ile wlezie.
      widzisz – bardzo łatwo jest korzystać z cudzej pracy. A poziom nie podskoczy do chwili aż ktoś wiedzy nie opublikuje. A nie opublikuje bo na tym zarabia i nie jest zainteresowany dzieleniem sie wiedzą. Jest zainteresowany tylko zaistnieniem z ofertą.

    • #696383
      berthold61
      Uczestnik
      • Postów: 28

      Nie trafia do mnie ta logika , wejdź kiedyś na forum VW czy stare forum audi 80 , tam podane jest dosłownie wszystko na tacy i każdy poradnik opisany łącznie ze zdjęciami jak ustawić pompę wtryskową aby lepiej auto jechało który chip wylutować i wlutować zaprogramowany dosłownie wszystko od a-z , pzdr

    • #696388
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 741

      ale tu człowiek nie opisał JAK tylko dał do siebie namiar i cene. Widzisz róznice?

    • #696438
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 741

      od teraz za wszystkie wpisy które nie sa merytoryczne (nie dotyczą tematu dyskusji) bedę kasował posty lub konta.

Wyświetlanie 29 odpowiedzi wątku
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button