Romet 727 139QMB stukanie przekładnia

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #672825 Reply
    kamil39
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 7
    • Postów: 10

    Po odpaleniu skutera słychać taki oto dzwięk o co może chodzić?

    #672827 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 387
    • Postów: 21 442

    to nie stuka przekładnia – bo przekładnie to masz z tyłu. To są stuki z wału lub z tych resztek wariatora.
    Zgaś silnik i ruszaj wałem w lewo w prawo i staraj sie wyczuć czy nie ma luzu gdzieś

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #672829 Reply
    kamil39
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 7
    • Postów: 10

    Żadnego luzu na wale na którym chodzi wariator itd nie ma

    #672830 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 387
    • Postów: 21 442

    no to jeszcze masz opcje stukajcego magneta po drugiej stronie , pękniętego pierścienia lub tłoka walącego o zawory

    #672835 Reply
    kamil39
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 7
    • Postów: 10

    dźwięk typowo na 90% wydobywa się z okolic przekładni CVT. Czy jest możliwość, że jakiś tryb/zębatka w przekładni się odkręcił lub ząb się urwał? Dodam, że jak jechałem do domu z pracy (17km) to skuter stanął i zablokował kopkę. Po kilku próbach kopania stopniowo się kopka odblokowywała

    #672836 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 387
    • Postów: 21 442

    proponuje żebyś najpierw zrozumiał jaki mechanim usiłujesz naprawiac i jak on działa a potem żebys sie nauczył co gdzie masz i jak sie te elemnty nazywają.
    Filmik zatytułowałeś „problem w przekładni” ale jedyne przełozenie jakie tam masz teraz to jest przy tylnym kole – a ta część stoi i sie nie rusza.
    teraz piszesz o stukani z przekładni CVT ale nie masz zielonego pojęcia co to jest.
    przekładnia CVT to zespół składający sie z wariatora z rolkami, paska i korekora napędu z tyłu ze sprezyną centralną. A na twoim filmie tylne koło z korektorem stoi, paska nie ma a z wariatora pozostało tylko wspomnienie.

    Wiec może skup sie na elementach które jeszcze w silniku masz bo to którys z nich stuka. Został ci wał z korba i tłokiem i to co jest po przeciwnej stronie wariatora czyli magneto z wentylatorem lub z pompa wody (jak masz chłodzenie cieczą)

    #672849 Reply
    Przemysław
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 34
    • Postów: 35

    Stuka wariator bo jest niekompletny i jest to normalne. Załóż pasek, poskładaj wszystko tak jak ma być a dopiero potem słuchaj czy coś stuka. Na pewno nie jest to odgłos wału ani korby.

    #672870 Reply
    kamil39
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 7
    • Postów: 10

    Możliwe, że to tłok bije o zawory, lecz po dodaniu gazu i odpuszczeniu słychać tak jakby grzechot zza wału na którym chodzi wariator.

    #672871 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 387
    • Postów: 21 442

    nie wysiliaj sie – nikt nie zgadnie co to ze 100% pewnością. trzeba rozkładac i oglądać

    #672908 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • 18
    • Postów: 1 057
    • Postów: 1 075

    Jeżeli grzechocze to mogło się wysypać jedno z łożysk, na korbie, na wale, główki korbowodu itd

    #673080 Reply
    kamil39
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 7
    • Postów: 10

    Jak chwycę za wał nad którym chodzi wariator itd i jak poruszam do siebie to ewidentnie ma luz, a jak na boki to nie ma luzu, więc może to był wina tego luzu jak ciągnę do siebie i z powrotem?

    #673082 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • 18
    • Postów: 1 057
    • Postów: 1 075

    Może tak być, duży jest ten luz ?

    #673083 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • 18
    • Postów: 1 057
    • Postów: 1 075

    I czy łatwo można nim ruszać przód tył, czy stawia opór? Na pewno nie jest to normalne, że ten wał chodzi w łożyskach w poprzek

    #673085 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 387
    • Postów: 21 442

    a na poprzedniej stronie pisałes że żadnego luzu nie ma…
    a trafiłem w pierwszej odpowiedzi.

    #673098 Reply
    kamil39
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 7
    • Postów: 10

    Szumek811 stosunkowo łatwo wystarczy, że złapie ręką i pociągnę do siebie i z powrotem. Dodam jeszcze, że jak to robię nie przerwanie np. 5 sekund to dzwięk bardzo podobny tylko cichszy co wydaję skuter właśnie na filmiku. (stukanie)

    Wombat sorrka za pomyłkę 😉

    #673101 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • 18
    • Postów: 1 057
    • Postów: 1 075

    To masz odpowiedź, wymiana łożysk, uszczelniaczy i wału Ci się szykuje. Wał nie ma prawa z luzem poruszać się w poprzek. Łożysko powinno ciasno siedzieć w karterach jak i na wale i tam nic nie ma prawa ruszać się na boki. Opcja jest też taka, że łożyska się już bardzo zużyły i przesunięcie występuje tylko na łożysku. Nie dowiesz się jak nie rozbierzesz

    #673133 Reply
    kamil39
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 7
    • Postów: 10
    #673170 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • 18
    • Postów: 1 057
    • Postów: 1 075

    Być może, nie wiem czy one są do 139QMB, tam są chyba 6204 i 6303. Ale kup łożyska SKF lub inne dobre, nie kupuj Chińskich łożysk bo daleko nie pojedziesz. Możesz kupić łożyska 2rs czyli z gumkami i gumki ściągnąć. Pamiętaj aby wziąć łożyska z luzem najlepiej c3. Do tego Uszczelniacze 16.4-30-5 i 19.8-30-5. Najlepiej rozbierz i zmierz te łożyska lub odczytaj symbol z nich

    #673172 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • 18
    • Postów: 1 057
    • Postów: 1 075
    #673173 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • 18
    • Postów: 1 057
    • Postów: 1 075

    Po rozebraniu silnika sprawdź dokładnie gdzie występuje ten luz, jeżeli na wale to wymień wał no i oczywiście łożyska. Najprościej łożyska założysz mrożąc wał, powinny same wejść 😉

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Romet 727 139QMB stukanie przekładnia
Twoje informacje:




Back to top button