Romet 727 139QMB stukanie przekładnia
- This topic has 19 odpowiedzi, 4 głosy, and was last updated 1 year, 3 months temu by
Szumek811.
-
AutorWpisy
-
1 listopada 2019 dnia 16:41 #672825
Po odpaleniu skutera słychać taki oto dzwięk o co może chodzić?
1 listopada 2019 dnia 18:38 #672827to nie stuka przekładnia – bo przekładnie to masz z tyłu. To są stuki z wału lub z tych resztek wariatora.
Zgaś silnik i ruszaj wałem w lewo w prawo i staraj sie wyczuć czy nie ma luzu gdzieśPoznaj Suzuki Hayabusa. Maszyna doskonała powraca
Odkryj legendę na nowo. Suzuki Hayabusa powraca. Nowe wcielenie mechanicznej doskonałości. Doznania zarezerwowane dla najbardziej śmiałych. Odważysz się?
1 listopada 2019 dnia 22:06 #672829Żadnego luzu na wale na którym chodzi wariator itd nie ma
2 listopada 2019 dnia 00:25 #672830no to jeszcze masz opcje stukajcego magneta po drugiej stronie , pękniętego pierścienia lub tłoka walącego o zawory
2 listopada 2019 dnia 03:47 #672835dźwięk typowo na 90% wydobywa się z okolic przekładni CVT. Czy jest możliwość, że jakiś tryb/zębatka w przekładni się odkręcił lub ząb się urwał? Dodam, że jak jechałem do domu z pracy (17km) to skuter stanął i zablokował kopkę. Po kilku próbach kopania stopniowo się kopka odblokowywała
2 listopada 2019 dnia 05:37 #672836proponuje żebyś najpierw zrozumiał jaki mechanim usiłujesz naprawiac i jak on działa a potem żebys sie nauczył co gdzie masz i jak sie te elemnty nazywają.
Filmik zatytułowałeś „problem w przekładni” ale jedyne przełozenie jakie tam masz teraz to jest przy tylnym kole – a ta część stoi i sie nie rusza.
teraz piszesz o stukani z przekładni CVT ale nie masz zielonego pojęcia co to jest.
przekładnia CVT to zespół składający sie z wariatora z rolkami, paska i korekora napędu z tyłu ze sprezyną centralną. A na twoim filmie tylne koło z korektorem stoi, paska nie ma a z wariatora pozostało tylko wspomnienie.Wiec może skup sie na elementach które jeszcze w silniku masz bo to którys z nich stuka. Został ci wał z korba i tłokiem i to co jest po przeciwnej stronie wariatora czyli magneto z wentylatorem lub z pompa wody (jak masz chłodzenie cieczą)
2 listopada 2019 dnia 16:27 #672849Stuka wariator bo jest niekompletny i jest to normalne. Załóż pasek, poskładaj wszystko tak jak ma być a dopiero potem słuchaj czy coś stuka. Na pewno nie jest to odgłos wału ani korby.
2 listopada 2019 dnia 23:22 #672870Możliwe, że to tłok bije o zawory, lecz po dodaniu gazu i odpuszczeniu słychać tak jakby grzechot zza wału na którym chodzi wariator.
2 listopada 2019 dnia 23:24 #672871nie wysiliaj sie – nikt nie zgadnie co to ze 100% pewnością. trzeba rozkładac i oglądać
4 listopada 2019 dnia 19:12 #672908Jeżeli grzechocze to mogło się wysypać jedno z łożysk, na korbie, na wale, główki korbowodu itd
7 listopada 2019 dnia 15:33 #673080Jak chwycę za wał nad którym chodzi wariator itd i jak poruszam do siebie to ewidentnie ma luz, a jak na boki to nie ma luzu, więc może to był wina tego luzu jak ciągnę do siebie i z powrotem?
7 listopada 2019 dnia 15:43 #673082Może tak być, duży jest ten luz ?
7 listopada 2019 dnia 15:44 #673083I czy łatwo można nim ruszać przód tył, czy stawia opór? Na pewno nie jest to normalne, że ten wał chodzi w łożyskach w poprzek
7 listopada 2019 dnia 16:07 #673085a na poprzedniej stronie pisałes że żadnego luzu nie ma…
a trafiłem w pierwszej odpowiedzi.7 listopada 2019 dnia 16:52 #673098Szumek811 stosunkowo łatwo wystarczy, że złapie ręką i pociągnę do siebie i z powrotem. Dodam jeszcze, że jak to robię nie przerwanie np. 5 sekund to dzwięk bardzo podobny tylko cichszy co wydaję skuter właśnie na filmiku. (stukanie)
Wombat sorrka za pomyłkę 😉
7 listopada 2019 dnia 17:44 #673101To masz odpowiedź, wymiana łożysk, uszczelniaczy i wału Ci się szykuje. Wał nie ma prawa z luzem poruszać się w poprzek. Łożysko powinno ciasno siedzieć w karterach jak i na wale i tam nic nie ma prawa ruszać się na boki. Opcja jest też taka, że łożyska się już bardzo zużyły i przesunięcie występuje tylko na łożysku. Nie dowiesz się jak nie rozbierzesz
8 listopada 2019 dnia 15:05 #6731338 listopada 2019 dnia 15:27 #673170Być może, nie wiem czy one są do 139QMB, tam są chyba 6204 i 6303. Ale kup łożyska SKF lub inne dobre, nie kupuj Chińskich łożysk bo daleko nie pojedziesz. Możesz kupić łożyska 2rs czyli z gumkami i gumki ściągnąć. Pamiętaj aby wziąć łożyska z luzem najlepiej c3. Do tego Uszczelniacze 16.4-30-5 i 19.8-30-5. Najlepiej rozbierz i zmierz te łożyska lub odczytaj symbol z nich
8 listopada 2019 dnia 15:36 #673172Łożysko 6303 C3:
https://allegro.pl/oferta/lozysko-skf-6303-c3-wal-korbowy-jawa-jawka-50-ogar-58607097266204 C3:
https://allegro.pl/oferta/lozysko-6204-c3-koyo-wal-korbowy-simson-s51-mz-etz-8244295344
Uszczelniacze : https://allegro.pl/oferta/skuter-4t-139qmb-uszczelniacze-walu-korbowego-7076783860
Są to dobre markowe łożyska i sporo zniosą 🙂
8 listopada 2019 dnia 15:38 #673173Po rozebraniu silnika sprawdź dokładnie gdzie występuje ten luz, jeżeli na wale to wymień wał no i oczywiście łożyska. Najprościej łożyska założysz mrożąc wał, powinny same wejść 😉
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.