Romet 727 139QMB stukanie przekładnia

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #672825
    kamil39
    Uczestnik
    • Postów: 10

    Po odpaleniu skutera słychać taki oto dzwięk o co może chodzić?

    #672827
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 780

    to nie stuka przekładnia – bo przekładnie to masz z tyłu. To są stuki z wału lub z tych resztek wariatora.
    Zgaś silnik i ruszaj wałem w lewo w prawo i staraj sie wyczuć czy nie ma luzu gdzieś

    REKLAMA

    Poznaj Suzuki Hayabusa. Maszyna doskonała powraca

    Odkryj legendę na nowo. Suzuki Hayabusa powraca. Nowe wcielenie mechanicznej doskonałości. Doznania zarezerwowane dla najbardziej śmiałych. Odważysz się?

    Advertisement

    #672829
    kamil39
    Uczestnik
    • Postów: 10

    Żadnego luzu na wale na którym chodzi wariator itd nie ma

    #672830
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 780

    no to jeszcze masz opcje stukajcego magneta po drugiej stronie , pękniętego pierścienia lub tłoka walącego o zawory

    #672835
    kamil39
    Uczestnik
    • Postów: 10

    dźwięk typowo na 90% wydobywa się z okolic przekładni CVT. Czy jest możliwość, że jakiś tryb/zębatka w przekładni się odkręcił lub ząb się urwał? Dodam, że jak jechałem do domu z pracy (17km) to skuter stanął i zablokował kopkę. Po kilku próbach kopania stopniowo się kopka odblokowywała

    #672836
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 780

    proponuje żebyś najpierw zrozumiał jaki mechanim usiłujesz naprawiac i jak on działa a potem żebys sie nauczył co gdzie masz i jak sie te elemnty nazywają.
    Filmik zatytułowałeś „problem w przekładni” ale jedyne przełozenie jakie tam masz teraz to jest przy tylnym kole – a ta część stoi i sie nie rusza.
    teraz piszesz o stukani z przekładni CVT ale nie masz zielonego pojęcia co to jest.
    przekładnia CVT to zespół składający sie z wariatora z rolkami, paska i korekora napędu z tyłu ze sprezyną centralną. A na twoim filmie tylne koło z korektorem stoi, paska nie ma a z wariatora pozostało tylko wspomnienie.

    Wiec może skup sie na elementach które jeszcze w silniku masz bo to którys z nich stuka. Został ci wał z korba i tłokiem i to co jest po przeciwnej stronie wariatora czyli magneto z wentylatorem lub z pompa wody (jak masz chłodzenie cieczą)

    #672849
    Przemysław
    Uczestnik
    • Postów: 35

    Stuka wariator bo jest niekompletny i jest to normalne. Załóż pasek, poskładaj wszystko tak jak ma być a dopiero potem słuchaj czy coś stuka. Na pewno nie jest to odgłos wału ani korby.

    #672870
    kamil39
    Uczestnik
    • Postów: 10

    Możliwe, że to tłok bije o zawory, lecz po dodaniu gazu i odpuszczeniu słychać tak jakby grzechot zza wału na którym chodzi wariator.

    #672871
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 780

    nie wysiliaj sie – nikt nie zgadnie co to ze 100% pewnością. trzeba rozkładac i oglądać

    #672908
    Szumek811
    Uczestnik
    • Postów: 910

    Jeżeli grzechocze to mogło się wysypać jedno z łożysk, na korbie, na wale, główki korbowodu itd

    #673080
    kamil39
    Uczestnik
    • Postów: 10

    Jak chwycę za wał nad którym chodzi wariator itd i jak poruszam do siebie to ewidentnie ma luz, a jak na boki to nie ma luzu, więc może to był wina tego luzu jak ciągnę do siebie i z powrotem?

    #673082
    Szumek811
    Uczestnik
    • Postów: 910

    Może tak być, duży jest ten luz ?

    #673083
    Szumek811
    Uczestnik
    • Postów: 910

    I czy łatwo można nim ruszać przód tył, czy stawia opór? Na pewno nie jest to normalne, że ten wał chodzi w łożyskach w poprzek

    #673085
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 780

    a na poprzedniej stronie pisałes że żadnego luzu nie ma…
    a trafiłem w pierwszej odpowiedzi.

    #673098
    kamil39
    Uczestnik
    • Postów: 10

    Szumek811 stosunkowo łatwo wystarczy, że złapie ręką i pociągnę do siebie i z powrotem. Dodam jeszcze, że jak to robię nie przerwanie np. 5 sekund to dzwięk bardzo podobny tylko cichszy co wydaję skuter właśnie na filmiku. (stukanie)

    Wombat sorrka za pomyłkę 😉

    #673101
    Szumek811
    Uczestnik
    • Postów: 910

    To masz odpowiedź, wymiana łożysk, uszczelniaczy i wału Ci się szykuje. Wał nie ma prawa z luzem poruszać się w poprzek. Łożysko powinno ciasno siedzieć w karterach jak i na wale i tam nic nie ma prawa ruszać się na boki. Opcja jest też taka, że łożyska się już bardzo zużyły i przesunięcie występuje tylko na łożysku. Nie dowiesz się jak nie rozbierzesz

    #673133
    kamil39
    Uczestnik
    • Postów: 10
    #673170
    Szumek811
    Uczestnik
    • Postów: 910

    Być może, nie wiem czy one są do 139QMB, tam są chyba 6204 i 6303. Ale kup łożyska SKF lub inne dobre, nie kupuj Chińskich łożysk bo daleko nie pojedziesz. Możesz kupić łożyska 2rs czyli z gumkami i gumki ściągnąć. Pamiętaj aby wziąć łożyska z luzem najlepiej c3. Do tego Uszczelniacze 16.4-30-5 i 19.8-30-5. Najlepiej rozbierz i zmierz te łożyska lub odczytaj symbol z nich

    #673172
    Szumek811
    Uczestnik
    • Postów: 910
    #673173
    Szumek811
    Uczestnik
    • Postów: 910

    Po rozebraniu silnika sprawdź dokładnie gdzie występuje ten luz, jeżeli na wale to wymień wał no i oczywiście łożyska. Najprościej łożyska założysz mrożąc wał, powinny same wejść 😉

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button