Rhon silnik 139QMB ciągłe kłopoty

Oglądasz 5 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #164857 Odpowiedz
      mirek26021977
      Członek
      • Postów: 14

      Witam opisze problem dokładnie-skuter przebieg 5500 po wymianie na 80cm-nigdy nie chciał odpalać z rozrusznika taki urok z kopki palił- po ostatnim wyjeździe po zgaszeniu już nie odpalił-świeca,zapłon,iskra,paliwo-wszystko ok moduł cewka inne na sprawdzenie podpinane i nic -padła mi kopka wiec po zdjęciu pokrywy próbowałem odpalenia za pomocą wiertarki efekt żaden-ale pomyliłem raz obroty i do tyłu odpalił dziwny głos ale zagadał-nie jestem młody już niestety wszystko robione bez pospiechu i nic nie gada – możne coś doradzicie pozdrawiam

    • #164881 Odpowiedz
      Deep_Nothingness
      Członek
      • Postów: 538

      Słyszałem, że kiedyś jak w Syrenkach padł zapłonu się pochrzanił, to potrafił odpalić silnik w odwrotnym kierunku. Wtedy miało się 4 biegi w tył 1 w przód. Ze skuterem, to jeszcze nigdy nie słyszałem. No, ale pora wrócić do tematu. Jeżeli chodzi o odpalanie z rozrusznika, to podejrzewam, że sam rozrusznik Ci padł. Nie ma czego takiego jak „taki urok”. Jeżeli maszyna jest w pełni sprawna, to odpali zawsze, bez względu na to czy ma 1k czy 11k przebiegu. A w skuterach, podobnie jak w aucie, szczotki w rozruszniku ulegają starciu. Dziwi mnie, że odpalił do „tyłu” a normalnie już nie chce. Może jednak moduł jest niesprawny i nie daję mu iskry w odpowiednim momencie.

      Było, ale się zmyło:
      Zipp Quantum RS
      Toros F16
      Keeway Hurricane
      Obecnie lata:
      Romet K125
    • #164883 Odpowiedz
      Chinol_180
      Participant
      • Postów: 638

      Zacznę chyba wklejać same linki do takich tematów. 😀

      Świeżynka…

      http://www.skuterowo.com/forums/topic/romet-rxl-trzy-problemy-i-co-dalej

      http://www.skuterowo.com/forums/topic/zwiekszenie-pojemnosci-zipp-otis

      I podobne problemy…

      http://www.skuterowo.com/forums/topic/kingway-coliber-rex-nie-chce-odpalic/page/2#post-166293

      W pierwszym linku masz namiar na czytelną instrukcję serwisową do obsługi silnika 4T GY6 139 QMB.

      Właściwie złożony w całość i wyregulowany silnik ma odpalać od jednego strzału kopnikiem lub bezproblemowo startować z rozrusznika. Tak brzmi teoria, ale ja teorię stosuję w praktyce, a jakiekolwiek anomalie są przeze mnie szybko eliminowane, a też popylam 139 QMB (chińskie 72 cm3 z dedykowaną do takiej pojemności głowicą i wałkiem rozrządu).

      Urok urokiem, ale samo się pewnie nie naprawi. Trzeba sprawdzać wszystko po kolei i być nawet w tym dość skrupulatnym. I się wiekiem nie przejmuj, bo ja mam kilka wiosen więcej od Ciebie. Grzebaj, to ma jeszcze jeździć, a części zamienne do chinoli są tanie jak… żurek z jajkiem. 😉

      [img]http://r9.fodey.com/2313/8a55b5f6e435427db5f8043862c087cb.0.gif[/img]
    • #164884 Odpowiedz
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 738

      ogara tego starego też szło odpalić do tyłu

      ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    • #164891 Odpowiedz
      Chinol_180
      Participant
      • Postów: 638

      No popatrz! A takiego… ES-ka już się nie dało. 😉

      I jeszcze większy kaliber…

      A ludzie sobie z takimi małymi chińczykami nie radzą. ;D

      [img]http://r9.fodey.com/2313/8a55b5f6e435427db5f8043862c087cb.0.gif[/img]
    • #164976 Odpowiedz
      mirek26021977
      Członek
      • Postów: 14

      Witam problem rozwiązany -Chinol_180 napisał ze z chińczykami sobie ludzie nie radzą -tak bywa- wymieniłem tylko cewkę zapłonową i maszyna gada na starej iskra tez była ale jak kręciłem dla testu wiertarką do tyłu iskra była bardzo ładna a jak kręciłem odpowiednio iskra dużo słabsza dlaczego tak jest nie mam pojęcia pozdrawiam

Oglądasz 5 odpowiedzi wątku
Odpowiedz na: Rhon silnik 139QMB ciągłe kłopoty
Twoje dane:




Back to top button