Rejestracja skutera z niemiec

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #89525 Reply
    danielek155
    Użytkownik
    • 24
    • Postów: 54
    • Postów: 78

    Witam kupiłem skuter w sprowadzony z Niemiec przez polaka i mam takie pytanie. Co mam zrobić jeśli od niego dostałem tylko dowód rejestracyjny niemiecki bez tablic i nawet umowy z niemcem, że on go tam kupił od niego. I nie mam żadnej umowy ? 🙁

    #89529 Reply
    DooOminO
    Użytkownik
    • 56
    • Postów: 1 554
    • Postów: 1 610

    Skuter mogl byc np kradziony i takiego raczej nie zarejestrujesz.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #89533 Reply
    dychul
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 963
    • Postów: 971
    #89553 Reply
    danielek155
    Użytkownik
    • 24
    • Postów: 54
    • Postów: 78

    Nie bardzo zrozumiałem ten artykuł dlatego zapytam was. Jeśli dostałem tylko dowód rejestracyjny bez tego o wyrejestrowaniu to zarejestruje w kraju ? Bo w artykule napisane jest, że na motor do pojemności 125 ccm nie potrzebne ten zielony Brief.

    #89554 Reply
    danielek155
    Użytkownik
    • 24
    • Postów: 54
    • Postów: 78

    wiem, że do rejestracji muszę sporządzić fikcyjną umowę z niemcem ale na skąd mam wziąć dane niemca ? Wymyślić ?

    #89557 Reply
    DooOminO
    Użytkownik
    • 56
    • Postów: 1 554
    • Postów: 1 610

    Nie zarejestrujesz tego.. omg

    #89562 Reply
    danielek155
    Użytkownik
    • 24
    • Postów: 54
    • Postów: 78

    a nie da się jakoś załatwić tego briefu, że został wyrejestrowany w niemczech ?

    #89563 Reply
    DooOminO
    Użytkownik
    • 56
    • Postów: 1 554
    • Postów: 1 610

    W niemczech to zapewne zostal on skradziony lub wywalony na zlom.

    #89566 Reply
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • Postów: 1 609
    • Postów: 1 620

    Jak dobrze poszukasz, to kupisz ramę z papierami za tanie pieniądze. Potem przełożysz wszystko do kupionej ramy i bez problemu zarejestrujesz. To częste praktyki na naszym rynku.

    #89567 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • Postów: 2 957
    • Postów: 2 984

    Trzeba było pytać przed zakupem, a nie teraz kombinować.

    #89611 Reply
    danielek155
    Użytkownik
    • 24
    • Postów: 54
    • Postów: 78

    ale jak mógł być wywalony skoro jest z niego dowód reje.?

    #89613 Reply
    DooOminO
    Użytkownik
    • 56
    • Postów: 1 554
    • Postów: 1 610

    No to byl skradziony omg czy to jest takie istotne?

    #89617 Reply
    danielek155
    Użytkownik
    • 24
    • Postów: 54
    • Postów: 78

    z dowodem? 🙂

    #89621 Reply
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • Postów: 1 609
    • Postów: 1 620

    Wiele osób trzyma papiery w schowkach swoich skuterów. To częste przypadki. Czasami ktoś zostawi na chwile skuter z kluczykami, i po chwili już maszyny nie ma… Takie rzeczy się zdarzają.

    #89626 Reply
    danielek155
    Użytkownik
    • 24
    • Postów: 54
    • Postów: 78

    nno to chyba rozwiazanie mamy 😀 dlatego stacyjka jest nieoryginalna 😀 i klucz nie pasuje do kufra 😀

    #89643 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • Postów: 2 957
    • Postów: 2 984

    Benekpe dał Ci najsensowniejsze rozwiązanie, rama z papierami i przekładka części. Powód dla którego tych papierów nie ma jest nieistotny, mam nadzieje, że kupiłeś go za grosze i nie dałeś oszukać.

    #140670 Reply
    piter37
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 6
    • Postów: 6

    witam sprowadziłem skuter z niemiec od niemca mam tylko dowód papiery o przegladach i umowe cyz z tymi papierami bede mogł zarejestrowac bez problemu skuter innych nie dostałem papierów dał mi wszytko co miał wiec nie wiem a pisza ze trzeba miec jeszcze jakies pytałem sie i powiedział mi ze wszytko co miał na temat skutera to mi dał a wy co o tym myslicie nie bedzie zadnej lipy

    #140684 Reply
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • Postów: 1 609
    • Postów: 1 620

    Nie powinno być problemu.
    Najważniejsze, czy pojazd został wyrejestrowany w Niemczech?
    Musisz mieć tłumaczenie przez biegłego przysięgłego wszystkich papierów jakie dostałeś.
    Udajesz się ze wszystkim do WK, dostaniesz czasową tablicę rejestracyjną i dowód rejestracyjny na nią, by móc pojechać pojazdem na przegląd techniczny. Musisz od razu ubezpieczyć pojazd – na te czasowe blachy.
    Musisz zapłacić kasę w urzędzie skarbowym.
    Z ważnym przeglądem znowu udajesz się do WK, dostajesz miękki dowód rejestracyjny i normalne tablice – przepisujesz polisę OC na nowe numery rejestracyjne. Po dwóch tygodniach odbierasz dowód rejestracyjny.
    Oczywiście zawsze i wszędzie bulisz kasę.
    Myślę, że w przedziale 500-1000zł się zmieścisz.

    #140694 Reply
    piter37
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 6
    • Postów: 6

    tzn bo dostałem kilka kartek znajomy mi powiedział ze to sa kartki niemca co robił przeglady sa to 3 sztuki takich kartek i dowód i umowa kupno sprzedarz no prawdopodobnie tak został wyrejestrowany

    #140695 Reply
    piter37
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 6
    • Postów: 6

    bo byłem w sprawie tłumaczen i mi powiedziała ze naj warzniejsze z tego co przyniosłem to umowa i dowód niemca zeby przetłumaczyc jak chcesz zrobie ci fotke papierów i pokaze ci jakie mam no jeden jest taki jak paragon fiskalny tylko nie da sie juz przeczytac a drugi taka karta mała biała

    #140703 Reply
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • Postów: 1 609
    • Postów: 1 620

    Idź z tymi papierami do WK – tam Ci wszystko wytłumaczą.

    #140707 Reply
    piter37
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 6
    • Postów: 6

    ok dzieki za info pozdrawiam a tak zapytam w dowodzie niemieckim nie ma wpisanej pojemnosci bo kolega mnie sie raz spytał jak by sciagał skuter 125 czy było by cos tam wpisane ze to 125 i czy by mogł on zarejestrowac na 50 bo mowił ze jak cos to ma znajomego w przegladach

    #140708 Reply
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • Postów: 1 609
    • Postów: 1 620

    Chyba musisz mieć przetłumaczone świadectwo homologacji – tam jest wszystko opisane.

    #140756 Reply
    piter37
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 6
    • Postów: 6

    ale mam taka wielka kartke cos podobnego do dowodu pisze na niej (Gutachten zur erlangung der betriebserlaubnis) to moze jest to

    #141123 Reply
    piter37
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 6
    • Postów: 6

    mam pytanie moj brat chce sobie tez kupic skuter ma tylko silnik i ma na oku juz rame do niego ale silnik ma 50 a rama jest zarejestrowana na 125 czy moze jakos to zrobic zeby to było na 50 no musi dac do tłumaczenia ale w dowodzie ma ze 124 jest na przykład a jak pojdzie na przeglad to wyjdzie mu ze 50 da sie to jakos zmienic no zeby nie wyszło nie wiem co bo chce sobie złorzyc skuter tak wiec pytam was co o tym myslicie i da sie to jakos zrobic po prostu legalnie zeby było

    #173541 Reply
    cigano
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 8
    • Postów: 9

    Witam, jestem świeżo po załatwianiu spraw związanych z rejestracją. Jestem więc „na świeżo”. Z tego co zauważyłem jest też kilka niedomówień i kontrowersji a propos Vatu itp. Jako że dopiero przed kilkoma dniami skończyłem tę procedurę mogę się podzielić własnymi doświadczeniami.

    1. Skuter Yamaha 125. Dostałem od handlarza z papierami niemieckimi: dowodem rejestracyjnym (tutaj są dane poprzedniego użytkownika pojazdu; tak to wygląda: http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/10/2168/25238686/zulassungsbescheinigung-teil-1-7197973253544006238.JPG ) oraz drugim dokumentem (tak on wygląda: https://media.essen.de/media/wwwessende/bilder/aemter/ordner_33/zulassungs_und_fahrerlaubnisbehoerde/ZB_II_62515.jpg ). Od niego dotałem informację żeby spisać sobie umowę na te dane z dow. rejestracyjnego. Najlepiej umowę dwujęzyczną.

    Uwaga! Żeby uniknąć problemów z opłatami i VATEM najlepiej umowę sporządzić w Polsce. Tzn. na umowie musi być napisane że podpisano ją w Polsce a skuter przywiózł tu Niemiec np. na lawecie. Dzięki temu nie trzeba składać VAT-24 w Urzędzie skarbowym.
    Jeśli kwota za którą kupujemy skuter nie przekracza 1000zł (na umowie) to nie musimy również składać formularza PCC-3 czyli nie płacimy podatku.

    2. Tłumacz. Wszystkie dokumenty niemieckie oraz umowę dajemy do tłumacza. Ważne by na umowie również przybił pieczątkę potwierdzając zgodność. To koszt ok. 80zł za całość.

    3. Urząd Skarbowy. Tu dokonujemy opłaty skarbowej w wysokości 17zł i składamy Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego brak obowiązku uiszczenia podatku od towarów i usług z tytułu nabycie środka transportu. Nie jest to Vat-24! Vat-24 składamy tylko w wypadku gdy umowa została podpisana za granicą – wtedy dochodzą dodatkowe opłaty.

    Czekamy około tydzień na to zaświadczenie w tym czasie czyszcząc i doglądając naszego skutera w garażu… 🙂

    4. Gdy już uzyskamy to zaświadczenie to udajemy się na przegląd. Tu Uwaga! Musicie mieć stare tablice zamontowane na skuterze bo inaczej diagnosta nie zrobi Wam przeglądu. Ewentualnie możecie iść najpierw do Urzędu Miasta by dostać rejestracje tymczasowe tylko po to by dojechać na przegląd… Ja miałem to szczęście że handlarz załatwił mi przegląd na samym początku, w dzień zakupu.

    5. Ze wszystkimi papierami i starymi tablicami rejestracyjnymi udajemy się do Urzędu Miasta do działu rejestracji. Tam oddajemy wszystkie dokumenty:
    – niemieckie papiery,
    – tłumaczenia,
    – zaświadczenie z US
    – stare tablice rej.
    – papiery z przeglądu

    Wnosimy opłatę ok 120zł i dostajemy nowe tablice oraz tzw. tymczasowy dowód rej. który należy wymienić po ok. 2 tygodniach.

    Ja miałem dodatkowy problem bo nie dostałem starych tablic rejestracyjnych. W okienku dowiedziałem się że bez tych tablic diagnosta nie powinien robić mi przeglądu… Przegląd załatwił handlarz prawdopodobnie po znajomości. Doszliśmy więc do wniosku z miłym panem w okienku że w drodze z przeglądu do Urzędu miasta tablice gdzieś zaginęły… po drodze się zgubiły. Trzeba napisać oświadczenie o tym – mają tam formularz.

    6. Ostatnia rzecz to ubezpieczenie. Trzeba je zrobić w ten sam dzień co rejestracja. Ubezpieczenie w PZU jeśli nie macie żadnych zniżek to koszt 230zł (!) – jeśli macie jakieś zniżki to będzie taniej.

    #692441 Reply
    Anonim
    Gość
    • 4 512
    • Postów: 85 324
    • Postów: 89 836

    Witam..mam skuter kupiony w Niemczech, tylko umowa kupna z Niemcem i tablice rejestracyjne,

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Rejestracja skutera z niemiec
Twoje informacje:




Back to top button