Rejestracja motoroweru 110/50 na 125 ?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #304732
    marek789
    Użytkownik
    • Postów: 160

    Witam ostatnio nurtuję mnie pytanie odnośnie czy mojego Zippa Pro 50 przerobionego na 110 można przerejestrować na 125? Mało jest takich tematów odnośnie właśnie takiej rejestracji. Dlatego chciałbym się zapytać co bym potrzebował do przerejestrowania na 125? Pozdrawiam

    #304733
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 965

    Stempelka z badania technicznego ze stacji kontroli pojazdów – a tego raczej nie dostaniesz bez opinii rzeczoznawcy
    a on raczej nie wystawi opinii jeżeli przeróbki nie dokonał na fakturę uprawniony do tego warsztat specjalistyczny.

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #304741
    marek789
    Użytkownik
    • Postów: 160

    Czyli bym potrzebował opinie rzeczoznawcy następnie pieczątkę ze stacji kontroli pojazdów a potem miałbym iść do wydziału komunikacji pod dowód rejestracyjny? Jakie mogą być przybliżone koszty rzeczoznawcy?

    #304743
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 965

    450 netto w górę.

    #304753
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • Postów: 2 361

    Już dziesiątki razy temat przerabiany. Summa summarum wychodzi na to, że taniej sprzedać to co się ma, dołożyć i kupić prawilne 125 z normalnymi papierami.

    #304774
    marek789
    Użytkownik
    • Postów: 160

    Ok dzięki za rozwianie moim wątpliwości. Pozdrawiam

    #304809
    robbo2k
    Uczestnik
    • Postów: 80

    Sama zmiana silnika w motocyklu nie jest żadnym problemem. Problemem który uniemożliwia realizacje takiej zmiany w tym wypadku jest taki drobny fakt jak ZMIANA KATEGORII POJAZDU z L1 na L3. To praktycznie wymaga uzyskania nowego CoC dla pojazdu chyba ze dany pojazd ISTNIEJE w wersji 125cm i przerabiany pojazd po zmianie silnika będzie tożsamy z nim.

    To jest punkt który zabija cały pomysł:
    – w przypadku zmian konstrukcyjnych dotyczących zmiany mas i nacisków osi – oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi,

    Zasadniczo mamy wiec tylko jeden przypadek który da sie zrealizować w miarę tanio
    – Jesli model jest homologowany w wersji 50 i 125 to wymiana silnika z 50 na 125 będzie osiągalna (potrzebna faktura przedsiębiorcy uprawnionego do zmiany kategorii pojazdów + oświadczenie producenta/sprzedawcy iż pojazd o parametrach jakie mamy po zmianie silnika występuje w wersji homologowanej co defacto wymaga zgodności typu silnika oraz mas.) Co ważne istotne jest by homologacja dotyczyła OBU wersji 50 i 125 co raczej nie jest praktykowane.

    Podsumowanie:
    ….. zawsze musisz mieć fakturę uprawnionego przedsiębiorcy (w zakresie zmiany kategorii pojazdu) , do tego musisz mieć
    oświadczenie importera/sprzedawcy iż pojazd o parametrach „takich to i takich” jest homologowany na L3 z podaniem numeru CoC.

    Wtedy obejdzie sie bez rzeczoznawcy, a jedynie kilkadziesiąt złotych za przegląd.

    Wszystkie inne przypadki maja duze szanse przewyższyć wartość motoroweru 🙂

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button