Rejestracja motoroweru 110/50 na 125 ?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Prawo i Przepisy Ruchu Drogowego Rejestracja motoroweru 110/50 na 125 ?

Ten temat zawiera 6 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe robbo2k robbo2k 3 lata, 4 miesiące temu.

Oglądasz 7 postów - 1 przez 7 (z 7 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #304732
    Zdjęcie profilowe marek789
    marek789
    Użytkownik
    • Postów: 160

    Witam ostatnio nurtuję mnie pytanie odnośnie czy mojego Zippa Pro 50 przerobionego na 110 można przerejestrować na 125? Mało jest takich tematów odnośnie właśnie takiej rejestracji. Dlatego chciałbym się zapytać co bym potrzebował do przerejestrowania na 125? Pozdrawiam

    #304733
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 351

    Stempelka z badania technicznego ze stacji kontroli pojazdów – a tego raczej nie dostaniesz bez opinii rzeczoznawcy
    a on raczej nie wystawi opinii jeżeli przeróbki nie dokonał na fakturę uprawniony do tego warsztat specjalistyczny.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Przetestuj wymarzony motocykl na TRIUMPH MOTORCYCLES FESTIVAL 2019

    Atrakcje Triumph Motorcycle Festival 2019:

    • 19 i 20.09.2019 – Motowycieczki (cena: 299 zł)
    • 21.09.2019 – Triumph Motorcycle Festival:
      • jazdy testowe Triumph
      • grill
      • 20% rabatu na odzież
    #304741
    Zdjęcie profilowe marek789
    marek789
    Użytkownik
    • Postów: 160

    Czyli bym potrzebował opinie rzeczoznawcy następnie pieczątkę ze stacji kontroli pojazdów a potem miałbym iść do wydziału komunikacji pod dowód rejestracyjny? Jakie mogą być przybliżone koszty rzeczoznawcy?

    #304743
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 351

    450 netto w górę.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #304753
    Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
    Leszek Śledziński
    Jednoślad.pl
    • Postów: 2 361

    Już dziesiątki razy temat przerabiany. Summa summarum wychodzi na to, że taniej sprzedać to co się ma, dołożyć i kupić prawilne 125 z normalnymi papierami.

    Testuję nowy Sklep Jednoślad.pl. https://sklep.jednoslad.pl
     
    Czytaj
    REKLAMA

    WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
    #304774
    Zdjęcie profilowe marek789
    marek789
    Użytkownik
    • Postów: 160

    Ok dzięki za rozwianie moim wątpliwości. Pozdrawiam

    #304809
    Zdjęcie profilowe robbo2k
    robbo2k
    Użytkownik
    • Postów: 67

    Sama zmiana silnika w motocyklu nie jest żadnym problemem. Problemem który uniemożliwia realizacje takiej zmiany w tym wypadku jest taki drobny fakt jak ZMIANA KATEGORII POJAZDU z L1 na L3. To praktycznie wymaga uzyskania nowego CoC dla pojazdu chyba ze dany pojazd ISTNIEJE w wersji 125cm i przerabiany pojazd po zmianie silnika będzie tożsamy z nim.

    To jest punkt który zabija cały pomysł:
    – w przypadku zmian konstrukcyjnych dotyczących zmiany mas i nacisków osi – oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi,

    Zasadniczo mamy wiec tylko jeden przypadek który da sie zrealizować w miarę tanio
    – Jesli model jest homologowany w wersji 50 i 125 to wymiana silnika z 50 na 125 będzie osiągalna (potrzebna faktura przedsiębiorcy uprawnionego do zmiany kategorii pojazdów + oświadczenie producenta/sprzedawcy iż pojazd o parametrach jakie mamy po zmianie silnika występuje w wersji homologowanej co defacto wymaga zgodności typu silnika oraz mas.) Co ważne istotne jest by homologacja dotyczyła OBU wersji 50 i 125 co raczej nie jest praktykowane.

    Podsumowanie:
    ….. zawsze musisz mieć fakturę uprawnionego przedsiębiorcy (w zakresie zmiany kategorii pojazdu) , do tego musisz mieć
    oświadczenie importera/sprzedawcy iż pojazd o parametrach „takich to i takich” jest homologowany na L3 z podaniem numeru CoC.

    Wtedy obejdzie sie bez rzeczoznawcy, a jedynie kilkadziesiąt złotych za przegląd.

    Wszystkie inne przypadki maja duze szanse przewyższyć wartość motoroweru 🙂

Oglądasz 7 postów - 1 przez 7 (z 7 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie