Rejestracja i ubezpieczenie odblokowanego skutera

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Rejestracja i ubezpieczenie odblokowanego skutera

Ten temat zawiera 10 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Pietro Pietro 8 lata, 6 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 11 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #27540
    Zdjęcie profilowe kaszkiet
    kaszkiet
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Cześć

    Załóżmy taką sytuację – mam prawo jazdy A i odblokowany skuter.
    Chcę go zarejestrować i ubezpieczyć zgodnie z prawem – czy ktoś z Was w ogóle robił coś takiego? Jakie to są koszta w porównaniu do zablokowanego i rejestrowanego jako motorower?

    #27543
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Jeśli zarejestrujesz jako motocykl, zapłacisz większą stawkę OC i przeglądy musisz robić co rok, w przypadku motorowera, co 2 lata. Ale są też plusy; możesz wjechać na autostradę i ekspresówkę (czasem trzeba przejechać nawet krótki odcinek), poza tym w razie „odpukać” kolizji, z twojej winy, ubezpieczyciel pokryje koszty szkody, a nie ty z własnej kieszeni 😉

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Zimowy przegląd w ASO Honda do 25% taniej

    Nie czekaj w kolejce na serwis wiosną. Skorzystaj z zimowego przeglądu w ASO Honda i zyskaj do 25% na olej, części i serwis.W akcji biorą udział wszystkie autoryzowane stacje obsługi Honda. Umów się na wizytę u lokalnego dealera pomiędzy 14 października, a 21 grudnia 2019.
    #27573
    Zdjęcie profilowe chaffinch
    chaffinch
    Użytkownik
    • Postów: 122

    A co z homologacją (lub poprzednim dowodem rejestracyjnym), w których nadal będzie jak wół 50ccm? Urzędnicy lubują się w dokumentacji, obawiam się, że to nie tylko kwestia „zarejestrujesz jako motocykl”…

    Pzdr,
    Chaffinch
    #27576
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Chaffinch, myślę że wystarczy pokwitowanie z serwisu o odblokowaniu skutera i na tej podstawie referat komunikacji, będzie mógł wymienić dowód, i tablicę rejestracyjną.

    #27578
    Zdjęcie profilowe chaffinch
    chaffinch
    Użytkownik
    • Postów: 122

    Może ja nie doceniam urzędników 😉

    Pzdr,
    Chaffinch
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

    Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.
    #27579
    Zdjęcie profilowe HugoBoss
    HugoBoss
    Użytkownik
    • Postów: 3 266
    #27582
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Hugo, w zamieszczonym linku nie ma nic nowego.. Sprawa jest banalnie prosta:
    – nie trzeba nowej homologacji, bo homologacja już jest wraz ze skuterem,
    – pojemności nie trzeba zwiększać, bo w myśl przepisów, pojazd (może być o poj.silnika do 50ccm), który osiąga prędkość powyrzej 45km/h jest motocyklem, czyli zablokowany skuter, poprzez wstawienie blokad, z motocykla stał się motorowerem, wystarczy zdjąć blokady i mamy motocykl.

    Reasumując; zainteresowany zmianą statusu prawnego swojego skutera (motorowera), udaje się do serwisu, najlepiej autoryzowanego, celem zdjęcia blokad, następnie z pokwitowaniem odblokowania skutera, do właściwego Urzędu i dokonuje wymiany dowodu rejestracyjnego wraz z tablicą. Oczywiście, fakt zmiany kategorii pojazdu, trzeba zgłosić również u ubezpieczyciela i dokonać ewentualnej dopłaty do nowej polisy OC.

    #27583
    Zdjęcie profilowe roomcajz
    roomcajz
    Użytkownik
    • Postów: 1 073

    a jaki największy cylinder da się wsadzić zamiast 50 ccm? 90 ccm?

    #27584
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    roomcajz napisał:

    a jaki największy cylinder da się wsadzić zamiast 50 ccm? 90 ccm?

    Do silnika 2T – 80ccm,
    do 4T, bez rozwiercania karterów 90ccm.

    #27586
    Zdjęcie profilowe roomcajz
    roomcajz
    Użytkownik
    • Postów: 1 073

    Pietro, a czy to tylko wymiana tłoka z cylindrem czy wydech, gaźnik itd też musi być zmieniony?

    chodzi o 4t

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 11 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie