Rejestracja i ubezpieczenie odblokowanego skutera

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #27540
    kaszkiet
    Użytkownik
    • 2
    • 3Postów:

    Cześć

    Załóżmy taką sytuację – mam prawo jazdy A i odblokowany skuter.
    Chcę go zarejestrować i ubezpieczyć zgodnie z prawem – czy ktoś z Was w ogóle robił coś takiego? Jakie to są koszta w porównaniu do zablokowanego i rejestrowanego jako motorower?

    #27543
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Jeśli zarejestrujesz jako motocykl, zapłacisz większą stawkę OC i przeglądy musisz robić co rok, w przypadku motorowera, co 2 lata. Ale są też plusy; możesz wjechać na autostradę i ekspresówkę (czasem trzeba przejechać nawet krótki odcinek), poza tym w razie „odpukać” kolizji, z twojej winy, ubezpieczyciel pokryje koszty szkody, a nie ty z własnej kieszeni 😉

    #27573
    chaffinch
    Użytkownik
    • 9
    • 122Postów:

    A co z homologacją (lub poprzednim dowodem rejestracyjnym), w których nadal będzie jak wół 50ccm? Urzędnicy lubują się w dokumentacji, obawiam się, że to nie tylko kwestia „zarejestrujesz jako motocykl”…

    #27576
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Chaffinch, myślę że wystarczy pokwitowanie z serwisu o odblokowaniu skutera i na tej podstawie referat komunikacji, będzie mógł wymienić dowód, i tablicę rejestracyjną.

    #27578
    chaffinch
    Użytkownik
    • 9
    • 122Postów:

    Może ja nie doceniam urzędników 😉

    #27579
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • 3 265Postów:
    #27582
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Hugo, w zamieszczonym linku nie ma nic nowego.. Sprawa jest banalnie prosta:
    – nie trzeba nowej homologacji, bo homologacja już jest wraz ze skuterem,
    – pojemności nie trzeba zwiększać, bo w myśl przepisów, pojazd (może być o poj.silnika do 50ccm), który osiąga prędkość powyrzej 45km/h jest motocyklem, czyli zablokowany skuter, poprzez wstawienie blokad, z motocykla stał się motorowerem, wystarczy zdjąć blokady i mamy motocykl.

    Reasumując; zainteresowany zmianą statusu prawnego swojego skutera (motorowera), udaje się do serwisu, najlepiej autoryzowanego, celem zdjęcia blokad, następnie z pokwitowaniem odblokowania skutera, do właściwego Urzędu i dokonuje wymiany dowodu rejestracyjnego wraz z tablicą. Oczywiście, fakt zmiany kategorii pojazdu, trzeba zgłosić również u ubezpieczyciela i dokonać ewentualnej dopłaty do nowej polisy OC.

    #27583
    roomcajz
    Uczestnik
    • 17
    • 1 073Postów:

    a jaki największy cylinder da się wsadzić zamiast 50 ccm? 90 ccm?

    #27584
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    roomcajz napisał:

    a jaki największy cylinder da się wsadzić zamiast 50 ccm? 90 ccm?

    Do silnika 2T – 80ccm,
    do 4T, bez rozwiercania karterów 90ccm.

    #27586
    roomcajz
    Uczestnik
    • 17
    • 1 073Postów:

    Pietro, a czy to tylko wymiana tłoka z cylindrem czy wydech, gaźnik itd też musi być zmieniony?

    chodzi o 4t

    #27591
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Tłok z cylindrem, może być głowica z powiększonymi zaworami, kruciec ssący, gazior, przełożenie wtórne. Tłumik nie koniecznie, ale są takie, które również w 4T poprawiają charakterystykę silnika, np. portugalskie Tecno.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button