regulator napięcia - pali tylną pozycyjną

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #187075 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 313
    • Postów: 21 368

    jak w tytule. Przez 3 tygodnie 2 żarówki (tzn na tylu go złapałem).
    Myślę że w czasie kiedy po przewróceniu skutera zrobiły sie problemy z konketorem przednich świateł regulator brał dużo na siebie kiedy przednie żarówki sie odpinały. Chyba za dużo.
    teraz styk konektora jest pewny a spalił żarówkę. Wiec tak sobie mysle że może w chwili przłączania świateł długie/krótkie albo pozycyjne/mijania na działającym silniku jest taki skok napięcia że wywala tylną żarówkę (włókno od stopu zostaje).
    Mam taki regulator

    CHYBA 4-ro pin. W każdym razie przeszukałem allegro i takie (takie same z wyglądu radiatora) są opisywane jako 4T – wiem że nie robi.
    Są jakieś lepsze jakościowo co by pasowały? Nie takie za 10zł?

    #187086 Reply
    Jam
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 103
    • Postów: 108

    ja zamoj dalem chyba z 35 i innych takich jak moj nie bylo 🙂
    co do zarowek to zarowki te skuterowe dzialaja i psuja sie tez na pewno w taki sam sposob jak te samochodowe (to zreszta te same zarowki)
    zarowki czesto padaja nie z powodu przepalenia takiego typowego ze sie wyzazylo wlokno tylko z powodu rozciagniecia tego tez wlokna spowodowanego temperatuja ktora to pochodzi po prostu od normalnej pracy zarowki (swiecenia) a nastepnie wlukno sie zrywa gdy wjedziemy w jakas dziure lub od innego wstrzasu. To dla tego czesto np przepala sie swiatlo mijanai a drogowe zostaje. Problem zazwyczaj znika po zainwestowaniu w dobre zarowki. o ile w autach miekkich mozna dzikowac na wertepach na zarowkach z tesco o tyle w aucie bardziej sportowym ze sztywnym zawieszeniem takie zarowki koncza sie bardzo szybko 🙂

    Wg mnie na poczatek jesl ichcesz sie bawic i uwazam ze plote glupoty to podlacz miernik do stykow kostki albo oprawki zarowki i przelaczaj swiatla czy co tam uwazasz ze w jakim momencie cos sie dzieje nie tak i zoabcz czy beda jakies skoki napiecia, a potem kup dobre zarowki 🙂
    Co do regulatora to pewnie i by sie dalo dopasowac jakis od markowego sprzetu. 139QMB to kopia jakiejs hondy chyba czy aprilli? Gdzies mi to chyba mignelo kiedys na forum wiec moze od takiego by pasowal. Tylko czy warto? Taki regulator pewnie bedzie kosztowal 5-10x tyle co prawdziwy chinczyk a nie wiadomo czy rzeczywiscie bedzie „lepszy” ale rozumiem twoja chec aby wszystko bylo na tiptop 🙂

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #187088 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 313
    • Postów: 21 368

    nie musi być tip top tylko bym chciał żeby czarny skuter z tyłu wieczorem inni widzieli. Lubie swoje plecy.
    We wstrząśnięcie żarówki jakoś nie wierze. Zwłaszcza że wstrząsały by sie razem z żarówką oświetlenia tablicy rejestracyjnej – która pada równocześnie.
    Żarówkę jest wbrew pozorom dość trudno zerwać wstrząsem.
    Zainwestuje w LEDę z tolerancją 12-24V i na prąd zmienny. Regulator bym wymienił profilaktycznie.

    #187092 Reply
    Druid
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 2 876
    • Postów: 2 876

    Wombat, a obmierzałeś go kiedykolwiek, przy różnych zakresach obrotów?

    #187095 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 313
    • Postów: 21 368

    nie. ale nie bardzo czuję potrzebę bo co innego może palić żarówki z tyłu?
    przednich nie pali, liczników nie pali, ładuje prawidłowo.

    #187096 Reply
    Jam
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 103
    • Postów: 108

    Ledy to chyba dobra opcja choc te najtansze tez nie zawsze chca wspolpracowac
    Tez o tym myslalem choc bardziej z powodu obnizenia poboru pradu aby juz nigdy dla akumulatora nie zabraklo 😉
    Mamy podobne skutery wiec daj linka jak znajdziesz odpowiedniego leda na tyl to odpadnie mi szukanie na allegro i tez sobie kupie 🙂

    #187098 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 313
    • Postów: 21 368

    korespondowałem jakiś czas temu z gościem – zdajesie że to ten ale musze potwierdzić. podobno te chodzą na AC. do tego mają wysoką tolerancje napięciową. tanie to nie jest
    http://sklep.led-car.pl/283-zarowka-led-dwuwloknowa-p215w-16-led-cree-czerwona.html
    ale ciągnięte zza kałuży nie wychodzi wiele taniej.
    jutro do niego zadzwonię.
    jest też potencjalnie inny problem. wyczytałem że regulator napięcia w tych skuterach jest wpięty bocznikowo w obwód. im mniej biorą żarówki tym więcej przetwarza na ciepło regulator działając jako sztuczne obciążenie dla stratora(dlatego obwód świateł w pozycji „wyłączone” jest przepinany na oporniki robiące tą samą robotę.
    Ja mam ledy na przód – no zostało pomalować lampy po nowej przeróbce i założyć.. Pobór to 2×1.7A a 35W H4 miały 2x3A (około). Teraz wymienię tylną i sie może okazać że ugotuje regulator napięcia.

    #187113 Reply
    Jam
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 103
    • Postów: 108

    przy tej cenie to chyba jednak taniej wymieniac zarowki albo zmienic ten regulator
    Jesli jest tak jak mowisz z instalacja to moze sie okazac ze nie mozna miec ledow albo mozna zalozyc ledy ale trzeba bedzie meic caly czas wpieta ladowarke do telefonu 😉 To ja chyba podziekuje

    #187115 Reply
    Berg
    Uczestnik
    • 45
    • Postów: 772
    • Postów: 817

    Z tym przepalaniem się żarówek to przypomina mi się problem w rowerach z dynamem:
    Dynamo dawało 6V i 3W mocy. Z przodu była żarówka 6V/2,4W, z tyłu 6V/0,6W. W sumie obciążenia było to tyle ile dawało dynamko – 3W. Gdy z przodu np. odłączyła się żarówka (zły kontakt, zerwany kabelek), to tylna od razu przepalała się w parę sekund. Napięcie bez obciążenia przodem podskakiwało i tył szedł w maliny. Przednia się nigdy (prawie) nie spaliła gdy nie było tyłu; ale odwrotnie ten numer nie przechodził.
    Możliwe że tu też jest wyrównana moc dostarczana przez prądnicę do mocy jaką pobierają żarówki przód-tył. Gdy przód Ci się rozłączył to tył się pali (tył ma 5W, przód ponad 20W). Gdyby zasilanie świateł nie szło bezpośrednio z prądnicy ale z akumulatora, to nie było by tego problemu, bo na aku napięcie Ci nie skoczy czy go obciążysz czy nie; zawsze będzie 12V.
    Napięcie z prądnicy na żarówki nie idzie przez żaden regulator. Ten tylko pilnuje żeby nie ugotować akumulatora, ale na światła idzie pełna moc na przód i tył. Przód siądzie, całość idzie na słabszy tył i kaplica.
    Co bym sprawdził, to wszystkie połączenia na kostkach i przełącznik świateł długie-krótkie. Możliwe że w chwili przełączania jest chwilka gdy jedno włókno jest odcięte od zasilania a drugie jeszcze nie podpięte. W tym czasie cały prąd idzie na tył i… po żarówce. STOP Ci się nie przepala bo zasilany jest z… akumulatora 🙂
    Zakup tylnej żarówki LED też będzie dobrym pomysłem, bo LED ma (powinien mieć) wbudowany własny stabilizator i ew. skok napięcia nie powinien zrobić jej krzywdy. Odpięcie wówczas przodu nie spowoduje spalenia tyłu. Możesz się zainteresować tymi —> http://tnij.org/8zcowh8 (chodzi o podwójne: 21W/5W w kształcie walca (LED na czole żarówki i na jej obwodzie))

    #187118 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 313
    • Postów: 21 368

    ty mi nie tłumacz jak to działa bo ja to samonapisałem.
    Problem z żarówkami lED w tylnej pozycji jest taki że STOP działa w stałonapięciowej instalacji (DC, aku) a pozycja w zmiennej (AC) -tej samej co przednie lampy.
    Ta żarówa jest taka droga bo może działać w AC. Tak sie upiera pan sprzedawca.
    No i stosunek mocy przód-tył jest znacznie większy.Ja nie mam jednej 20W BA20 tylko 2x35W H4 a z tyłu klasycznie 5W na pozycji. Wiec jak sie przód odpina albo sie przełacza światła to szpilka ma 70W.

    #187125 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812
    #187126 Reply
    Berg
    Uczestnik
    • 45
    • Postów: 772
    • Postów: 817

    Ta cena jest chyba z czapy wzięta. A że pan sprzedawca zapewnia to wiadomo – tez bym Cię zapewniał jakby miało mi wpaść w łapy 143zł 🙂 . A jakbyś przyszedł z reklamacją że się spaliła, to zawsze znajdzie się wytłumaczenie że źle użyłeś, złe napięcie etc. I kolejne 143zł dla pana sprzedawcy.
    Ja bym spróbował z podwójną żarówką za 5zł i pokombinował jak zmusić jej połowę do działania w AC. Mało to poradników/pomocy w necie? A jakby się spaliła to tylko 5zł w plecy a nie 143.

    #187133 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 313
    • Postów: 21 368

    paci ale a ten instalacji już są oporniki. no i który mam założyć? ten 5W czy ten 30W ?

    Berg, kombinowałem z prostowaniem prądu na przednią lampę – wiem ile to jest roboty, części i zachodu. Stanowczo wole zredukować ten czas o 100zł :).

    #187135 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    do peugeota założyłem [mam takiego elektromechanika pijaka] ten 30W i świecą ładnie a nie pali żarówek [założyłem profilaktycznie] i na tył i na przód i gitara.Tyko taki bo oszczędny jestem[chytry:D] obciąłem kostkę wlutowałem i gra.
    http://allegro.pl/opornik-rezystor-swiatel-2t-4t-zipp-zumico-quest-i5047171873.html

    #187384 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 313
    • Postów: 21 368

    a ten rezystor wsadziłeś szeregowo w kabel żarówki tzn jeden czerwony to wlot a drugi to wylot czy on oba te czerwone zwiera do masy i ma być do masy (ramy) przykręcony?

    #187386 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    zdejmę budę to ci powiem jak on to założył.Ale na 90% tak jak napisałeś.
    edit;jak ku..a przestanie lać to zobacze.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: regulator napięcia - pali tylną pozycyjną
Twoje informacje:




Back to top button