Regulacja wolnych obrotów-4t

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #677544
    Kiler
    Uczestnik
    • Postów: 252

    Cześć mam problem z regulacją wolnych obrotów w „chinolu” 4-suwowym.Skuter po wykręceniu mieszanki o 1,5 obrotu ma świece czarno osmoloną.Czy w tych silnikach gaźnik reguluję się bardziej na słuch czy jednak sugeruje się swiecą ?

    #677545
    Szumek811
    Uczestnik
    • Postów: 1 001

    Każdy skuter inaczej reaguje na regulację. Opuść iglicę

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #677560
    Kiler
    Uczestnik
    • Postów: 252

    Co rozumiesz poprzez „opuszczenie” iglicy ?

    #677567
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    Jeżeli masz rowki na iglicy to przełóż zabezpieczenie wyżej no chyba że nie masz a tak też się zdążą w 4t gy6 to zmień duszę na mniejszą

    #677571
    Kiler
    Uczestnik
    • Postów: 252

    Zawleczka iglicy była najwyżej jak się dało.Dysza wolnych obrotów ma rozmiar 28(przynajmniej tak na niej pisze), a śruba mieszanki tak jak pisałem była wykręcona o 1,5 obrotu i skuter chodził z 10 min i świeca czarna.A może to przez to, że za słabo się rozgrzał na postoju ?

    W każdym bądź razie spróbuję teraz dać delikatnie większe spalanie na iglicy czyli „podnieść” iglicę.

    #677606
    Kiler
    Uczestnik
    • Postów: 252

    Byłem i ustawiałem skład mieszanki na dyszy wolnych obr. 34:
    -0,5 obrotu od max. dokręcenia-skuter chodzi dość stabilnie
    -1,5 obrotu od max. dokręcenia-skuter faluje i ma tendencję do gaśnięcia
    -2,5 obrotu od max. dokręcenia-skuter pochodzi 1min i gaśnie

    A teraz moje pytanie o co może chodzić ? Zostawiałem skuter na każdym ustawieniu przez ok. 10min i po każdym odkręcaniu mieszanki patrzyłem na świecę i w każdym przypadku była czarna.Bardzo proszę o pomoc

    #677607
    Szumek811
    Uczestnik
    • Postów: 1 001

    Jak pisał Paci, mniejsza dysza. Jaką masz teraz ? Ale ty zmień dyszę główną a nie wolnych obrotów 🙂 Dyszę wolnych obrotów zostaw narazie w spokoju 🙂 Jeszcze jedna kwestia po regulacji nie zostawia się skutera na wolnych obrotach tylko się jedzie sprawdzić jak silnik reaguje i po przejażdżce sprawdzasz świecę. Ma się szybko wkręcać na wyższe obroty i szybko z nich schodzić nie gasnąc przy tym. Pamiętaj, że gaźniki różnie reagują. Np. u mnie jest tak, że regulacja zaczyna się po wykręceniu śrubki składu mieszanki o 2 obroty i dopiero od tego punktu skuter zaczyna reagować na regulację.

    #677610
    Kiler
    Uczestnik
    • Postów: 252

    Ale co ma dysza główna do ustawienia wolnych obrotów ?

    #677619
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 911

    to że iglica nie zamyka jej nigdy w 100% albo przepustnica nie jest zamknieta w 100% (na zderzaku) i zawsze coś przez nią leci.

    #677632
    Szumek811
    Uczestnik
    • Postów: 1 001

    Wiesz co reguluje śrubka wolnych obrotów ???

    #677633
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    Tak z ciekawości,filtr powietrza masz czysty w tym 4t?

    #677638
    Kiler
    Uczestnik
    • Postów: 252

    Gaźnik prawdopodobnie jest za przeproszeniem spierdzielony i trzeba będzie go wymienić bo nie reagował lub dziwnie reagował na zastosowane zmiany 😀

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button