Regulacja wolnych obrotów-4t

Cześć mam problem z regulacją wolnych obrotów w “chinolu” 4-suwowym.Skuter po wykręceniu mieszanki o 1,5 obrotu ma świece czarno osmoloną.Czy w tych silnikach gaźnik reguluję się bardziej na słuch czy jednak sugeruje się swiecą ?

Każdy skuter inaczej reaguje na regulację. Opuść iglicę

Co rozumiesz poprzez “opuszczenie” iglicy ?

Jeżeli masz rowki na iglicy to przełóż zabezpieczenie wyżej no chyba że nie masz a tak też się zdążą w 4t gy6 to zmień duszę na mniejszą

Zawleczka iglicy była najwyżej jak się dało.Dysza wolnych obrotów ma rozmiar 28(przynajmniej tak na niej pisze), a śruba mieszanki tak jak pisałem była wykręcona o 1,5 obrotu i skuter chodził z 10 min i świeca czarna.A może to przez to, że za słabo się rozgrzał na postoju ?

W każdym bądź razie spróbuję teraz dać delikatnie większe spalanie na iglicy czyli “podnieść” iglicę.

Byłem i ustawiałem skład mieszanki na dyszy wolnych obr. 34:
-0,5 obrotu od max. dokręcenia-skuter chodzi dość stabilnie
-1,5 obrotu od max. dokręcenia-skuter faluje i ma tendencję do gaśnięcia
-2,5 obrotu od max. dokręcenia-skuter pochodzi 1min i gaśnie

A teraz moje pytanie o co może chodzić ? Zostawiałem skuter na każdym ustawieniu przez ok. 10min i po każdym odkręcaniu mieszanki patrzyłem na świecę i w każdym przypadku była czarna.Bardzo proszę o pomoc

Jak pisał Paci, mniejsza dysza. Jaką masz teraz ? Ale ty zmień dyszę główną a nie wolnych obrotów :slight_smile: Dyszę wolnych obrotów zostaw narazie w spokoju :slight_smile: Jeszcze jedna kwestia po regulacji nie zostawia się skutera na wolnych obrotach tylko się jedzie sprawdzić jak silnik reaguje i po przejażdżce sprawdzasz świecę. Ma się szybko wkręcać na wyższe obroty i szybko z nich schodzić nie gasnąc przy tym. Pamiętaj, że gaźniki różnie reagują. Np. u mnie jest tak, że regulacja zaczyna się po wykręceniu śrubki składu mieszanki o 2 obroty i dopiero od tego punktu skuter zaczyna reagować na regulację.

Ale co ma dysza główna do ustawienia wolnych obrotów ?

to że iglica nie zamyka jej nigdy w 100% albo przepustnica nie jest zamknieta w 100% (na zderzaku) i zawsze coś przez nią leci.

Wiesz co reguluje śrubka wolnych obrotów ???

Tak z ciekawości,filtr powietrza masz czysty w tym 4t?

Gaźnik prawdopodobnie jest za przeproszeniem spierdzielony i trzeba będzie go wymienić bo nie reagował lub dziwnie reagował na zastosowane zmiany :smiley: