Regulacja napedy i gaźnika

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Tuning Regulacja napedy i gaźnika

Ten temat zawiera 11 odpowiedzi, ma 7 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Dziadek100 Dziadek100 6 lata, 11 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 12 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #67652
    Zdjęcie profilowe ferro605
    ferro605
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Witam posiadam ferro 2t (zipp quantum) i po zmianie wydechu skuter ma muła do 50 km/h potem dostaje kopa.Jaki setup byście doradzili??Obecnie siędzą:rolki 4,5g tlumik laser x pro,dysza 80.Z góry dzięki

    #67660
    Zdjęcie profilowe Fubu2PL
    Fubu2PL
    Użytkownik
    • Postów: 593

    Daj Dysze 85 oraz spręzyne cenralną 30% lub 40 lub zwyż 🙂

     
    Czytaj
    REKLAMA

    SŁONECZNA OFERTA SUZUKI

    AdvertisementStreet czy Adventure? Teraz w tej samej cenie!
    #67675
    Zdjęcie profilowe ferro605
    ferro605
    Użytkownik
    • Postów: 2

    dysza byla seryjna 70 zmieniłem na 80.A i jeszcze jedno pytanko spręzynki zostawić jakie były?Obecnie mnie niema w domu wiec nwm jaka mam centralke i sprezynki

    #74456
    Zdjęcie profilowe Dziadek100
    Dziadek100
    Użytkownik
    • Postów: 802

    Pomóżcie koledzy zrozumieć jak to jest z tym tuningiem ?.Po kolei – Wymieniam tłumik na sportowy,rozumiem że tłumik sportowy nie jest tak „Zablokowany” jak fabryczny – czyli silnikowi lżej bo nie musi tych spalin przepychać na „siłę”.Czesto na forum czytam że konieczna jest regulacja gażnika – moje pytanie brzmi – co regulować ?,mieszankę ?,wolne obroty ?,nie bardzo rozumiem po co jak przedtem załóżmy że skuter palił dobrze,nie kopcił itp.Jaki jest powód regulacji gaznika ?,sama wymiana wydechu nie ma żadnego wpływu na ustawienie mieszakni,chyba że się mylę ?.Nie rozumiem tego że „Po wymianie wydechu zrobił się muł”,jak to rozumieć ?,że tłumik sportowy jest gorszy od fabrycznego ?.

    #74457
    Zdjęcie profilowe Stiopa
    Stiopa
    Użytkownik
    • Postów: 121

    Zbytnie odetkanie wydechu powoduje to, że razem ze spalinami, cylinder opuszcza część świeżej mieszanki. Skutkuje to zwiększeniem spalania i pogorszeniem osiągów. W silnikach 2t zwłaszcza małej pojemności jest to szczególnie odczuwalne.

    Wszystkim, którzy chcą poprawić osiągi swoich skuterów proponuję książkę pana Tomasza Sałka pt. „Tuning- zwiększanie sprawności silników spalinowych”. Nie jest tania, ale w porównaniu z kosztami eksperymentów i tak się opłaca.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #74460
    Zdjęcie profilowe Dziadek100
    Dziadek100
    Użytkownik
    • Postów: 802

    Stiopa napisał:

    Zbytnie odetkanie wydechu powoduje to, że razem ze spalinami, cylinder opuszcza część świeżej mieszanki. Skutkuje to zwiększeniem spalania i pogorszeniem osiągów.

    Rozumiem że taki jest „urok” silników 2T.Żadna regulacja gażnika nie spowoduje tego że część mieszanki przestanie uciekać ze spalinami.Mniemam że tłumiki sportowe renomowanych firm są tak skonstruowane że nie ucieka zbyt wiele mieszanki ze spalinami ? ;).Nadal nie wiem w jakim celu regulować gażnik po wymiane wydechu na sportowy ? 🙂

    #74473
    Zdjęcie profilowe agentmb
    agentmb
    Użytkownik
    • Postów: 295

    Dziadek100 napisał:

    Mniemam że tłumiki sportowe renomowanych firm są tak skonstruowane że nie ucieka zbyt wiele mieszanki ze spalinami ? 😉

    Wydech sportowy wykorzystuje inną cechę silnika dwusuwowego, mianowicie niespalone paliwo cofa się z powrotem do cylindra, jest powtórnie spalane.

    Co do regulacji, gdy zamontujesz sportowy wydech poprawia się moc silnika. Tyle, że tę moc trzeba jeszcze móc wykorzystać. Czasami istnieje potrzeba zwiększenia dawki mieszanki, innym razem trzeba dać więcej powietrza. Silnik ma inne parametry, w rezultacie potrzebuje innej dawki paliwa.

    #74474
    Zdjęcie profilowe tmielcarz
    tmielcarz
    Użytkownik
    • Postów: 147

    Po wymianie wydechu często nie trzeba w ogóle dotykać gaźnika, natomiast na pewno trzeba regulować napęd, czyli rolki i sprężynki sprzęgła, ponieważ zmienia się dopasowanie wydechu do silnika, więc zmienia się jego charakterystyka, np. maksymalny moment obrotowy przesuwa się wyżej.

    Honda NC700S
    Yamaha Neos | Malossi Sport 70cc | LeoVince ZX | Malossi Multivar | Malossi Fly Clutch | Dellorto 17,5 – SPRZEDANY
    Keeway Speed 150 – SPRZEDAM
    #74508
    Zdjęcie profilowe Dziadek100
    Dziadek100
    Użytkownik
    • Postów: 802

    Ok,mniej więcej wiem o co w tym wszystkim chodzi :).Mój skuter zaczyna „jechać przy 4000 tyś/obr i nie do końca odpowiada mi ta charakterystyka.Chciałbym aby napęd zaczał reagować wcześniej,powiedzmy że przy 3000 tyś/obr.Co trzeba uczynić aby napęd zaczął działać wcześniej ?,wystarczy zmienić sprężynki w sprzęgle na bardziej miękkie ?.Jak to jest z tą kolorystyką sprężyn ?.Które są miękkie,a które twarde ?.Czy konieczna jest ingerencja w wariator ?

    #74517
    Zdjęcie profilowe barteklodz
    barteklodz
    Użytkownik
    • Postów: 783

    chcesz mieć użyteczne obroty niżej to załóż seryjny wydech.

    teraz jak masz „kopa” powyżej 4tys t musisz tak napęd dostroić żeby utrzymywał te obroty.
    napewno twardsze sprężynki sprzęgła do poprawy ruszania i lżejsze rolki
    pod warunkiem że gaźnik nie jest za mały

    „Po wymianie wydechu często nie trzeba w ogóle dotykać gaźnika”
    -Przy każdej ingerencji w silnik wymagana jest korekta ustawień

    Kymco B&W 170
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 12 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie