Regulacja mieszanki

Czy jeżeli kręcę śrubką od regulacji mieszanki w prawo - zgodnie z ruchami zegara to zwiększam czy zmniejszam paliwo do mieszanki?

Zwiększasz :)

izdebski12 napisał:

Czy jeżeli kręcę śrubką od regulacji mieszanki w prawo - zgodnie z ruchami zegara to zwiększam czy zmniejszam paliwo do mieszanki?

Kręcąc w prawo zmniejszasz dopływ powietrza,a co za tym idzie mieszanka jest wtedy tak zwana /"bogatsza"/
Tak na marginesie śrubką regulujesz powietrze,kręcąc w prawo zmniejszasz ilość powietrza,kręcąc w lewo zwiększasz.

Bo słuchajcie nowy toros f16 mulił, i na zimnym silniku nie chciał palić, jak się już go odpaliło, zgasiło i od razu zaczęło odpalać, to za pierwszym strzałem odpalał. Sprawdziłem świece - była cała czarna, tylko końcówka tej blaszki co iskrę daję była troszkę brązowa. Podkręciłem tą śrubkę w prawo (z pół pełnego obrotu) i już normalnie odpala stanu świecy nie sprawdzałem. Czy przez ten zabieg zwiększy mi się dramatycznie spalanie?

nie powinno. z odpalaniem bedziesz mial łatwiej a stan świecy świadczył ze miałeś zbyt ubogą mieszanke. ile do tej pory ci palil?

Jak świeca była czarna to oznacza że mieszanka była zbyt bogata.Powodem czarnej świecy może być też zła kondycja silnika.Regulacja gażnika polega na tym aby powietrza było jak najwięcej a paliwa jak najmniej a silnik reagował na dodanie gazu jak najszybciej bez zbędnego opóżnienia.Nie jest to trudne ale trzeba poświęcić tej czynności trochę czasu.Skoro skuter na zimnym silniku nie chciał palić to może powodem jest żle działające ssanie ?.Wracając do twojego pytanie odnośnie spalania - spalanie być może odrobinę wzrośnie.

KrzysiekP napisał:

nie powinno. z odpalaniem bedziesz mial łatwiej a stan świecy świadczył ze miałeś zbyt ubogą mieszanke. ile do tej pory ci palil?

Chyba raczej zbyt bogatą mieszankę.

Skuter ma już 50km przebiegu. Nie wiem ile palił przed tą modyfikacją. Ssanie dobrze działa, bo jak się już udało go odpalić to widać, że trzyma na ssaniu a po 15 sekundach schodzi z ssania.
Czyli polecacie trochę odkręcić tą śrubkę w lewo?

Co robisz że udaje Ci się uruchomić silnik ?.Rozumiem że normalnie nie chce zapalić ?

wg mnie przy takim przebiegu nie powinieneś nic ruszać przy 300 możesz poregulować

Nie chciał zapalać do póki nie pokręciłem śrubką. Teraz jeździ jak marzenie i odpala, jednak boje się, że teraz będę miał spalanie powyżej 3, i z czasem będzie gorzej jeździło

Coś trzeba zrobić skoro są problemy z odpaleniem zimnego silnika.

moze byc ze rozregulowal ci sie i na zimno ma problemy z odpaleniem daj mu mniej powietrza czyli wkrec srube mieszanki 0,5 do 1 obrotu i z odpalaniem nie powinno byc problemu jezeli dobrze pali i po kilku sekundach nie dusi go po dodaniu stopniowym gazu to nie bedzie wiecej palil

Zobaczymy czy jutro po nocy na dworze odpali ze startera. Jak odpali i wszystko będzie działać to pokręcę troszkę tą śrubką w lewo.

do momentu az nie bedzie zaraz po odpaleniu dlawil po dodaniu gazu mozesz wykrecic
zakladam ze problem z odpalaniem minal

izdebski12 napisał:

Nie chciał zapalać do póki nie pokręciłem śrubką. Teraz jeździ jak marzenie i odpala, jednak boje się, że teraz będę miał spalanie powyżej 3, i z czasem będzie gorzej jeździło

jak kupiłem swojego 4T to 1 bak wystarczył na 90km ;) czyli spalił ponad 5/100 później palił 2

Czyli podkręciłeś śrubkę w prawo co spowodowało że mieszanka jest teraz bogatsza w paliwo i skuter odpala bez problemów.Kolor świecy jednak świadczy że skuter nie ma najlepszego spalania,wygląda na to że mieszanka jest zbyt bogata.Może być kilka powodów że skuter przestał odpalać na zimnym silniku.Skoro ssanie działa prawidłowo powodem może być jakiś paproch w gażniku który skutecznie ogranicza dopływ paliwa dodatkowym /"kanałem"/ - ssanie.Skuter na zimnym silniku powinien zapalać bez dotykania manetki,jeśli jest inaczej to oznacza że coś jest nie tak jak powinno.

Teraz na zimnym aby go odpalić to delikatnie przy odpalaniu dodaje gazu i trzeba go potrzymać na malutkim gazie z 2 sekundy, potem włącza się ssanie, i po wyłączeniu wszystko chodzi elegancko. Jak silnik jest ciepły to odpala jak mu się nie da w gaz, jednak jak na ciepłym silniku przy odpalaniu dam mu trochę gazu to nie odpali.

wyluzuj , pojeździj i nastukaj troche km potem zobacz czy jest ok ;)

okej. Troszkę w lewo dam jutro tą śrubkę i dam temu spokój. Jeszcze takie inne pytanko: Czy polecacie teraz odpiąć kabelek od blokady i docierać go bez blokady z różnymi prędkościami - 50km/h - 55km/h - 60km/h - 65km/h, czy na spokojnie jeździć te 40-45km/h i po 400km odpiąć kabelek, tak aby śmigać już nim ~60km/h