Regulacja hamulca bebnowego

Cześć mam trzy pytanka :

1. Czy w przypadku gdy w skurerze z przodu jest tarcza a z tyłu bęben to ten tylni hamulec służy głównie do wytracania prędkości czy tak samo jak przednia tarcza powinien szybko unieruchamiac skuter? Chodzi o to ze przednia tarcza działa idealnie ale bęben choćbym wcisnal klamkę maksymalnie nie unieruchomi skutera przy prędkości powyżej 15-20km/h . Najpierw wytraca prędkość a dopiero potem unieruchamia koło a w przypadku większej prędkości tylko wytraca prędkość czy tak ma być czy powinienem wyregulowac?

2. Jaki jest dopuszczalny luz na manetce lub jaki powinien on być? Chodzi mi o okres w kreceniu manetka, gdy mimo kręcenia nie jest dodawany jeszcze gaz.

3. Czy jeśli wyreguluje wyżej opisany luz na manetce na np 3-5 milimetrów (podczas gdy wczesniej wynosil ponad cenrymetr) to okres dodawania gazu rozlozy się na dłuższy ruch manetki czy będzie taki sam jak wcześniej z tym wyjątkiem ze manetka będzie szybciej reagowala?

Pytania są pewnie dla Was banalne i wiele osób się pewnie takimi rzeczami nie przejmuje ale dla własnej wiedzy o to pytam :)

teoretycznie tylny hamulec służy do takiego samego hamowania jak przedni - i powinien być równie skuteczny.
Ale w chińskim wykonaniu to najczęściej są raczej zwalniacze niż hamulce.
Można trochę potrenować wymianę szczęk na lepsze lub przykładać dużą siłę do klamki - ale wtedy można złamać klamkę.

A regulacja nie pomoże za bardzo? I jak z manetka?

regulacja nie bardzo pomoże.
Manetkę też się reguluje. Luz powinien być własnie 3-5mm a potem powinna zwijać linkę aż do pełnego otwarcia przepustnicy.

Dobra rozumiem a zeby wyregulowac manetke i ten luz wynosił nie centymetr ale te 3-5mm to mam coś odkręcić przy gazniku jakas srubke czy muszę coś przy manetce regulować? Z manetki a raczej z tego elementu na którym są przyciski wychodzi tylko jedna linka i ma ona jakąś możliwość kręcenia tylko czy to od tego?

można sobie kręcić i przy manetce dość często też przy gaźniku

Dobra dzięki z manetka się udało, z bebnem spróbuję ale po odpowiedziach nie liczę na efekt hamowania jak w f1 :)