Regulacja gaznika w silniku Moretti 110cc 4T

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #725230 Reply
    DBali
    Uczestnik
    • 5
    • Postów: 12
    • Postów: 17

    Witam nie dawno został zalorzony nowy silnik moretti 110cc w chwili obecnej jest na docieraniu ale przy zmianie biegów 1 na 2 potem na 3 przydusza sie na 4 chodzi w miare próbuje wyregulować gaznik też jest nowy ale od ilu obrotów dawki paliwowopowietrznej musiałbym zacząć by nie dusił sie podczas jazdy i czy regulacja przy przepustnicy ma wiekszy wpływ na moją jazde ustawiłem go na 2000 obr ponirzej tych obrotów gaśnie i nie pracuje równo dopiero przy 2000 obr ładnie wszystko gra dzieki z fóry za pomoc

    #725232 Reply
    Freeb
    Uczestnik
    • 10
    • Postów: 142
    • Postów: 152

    Zacznijmy od tego co to za gaźnik? PZ19?pz20? czy może vm22? Jakie masz w nim dysze? Ustawienie mieszanki paliwo powietrze śrubami ma tylko sens jak masz już odpowiednio dobrane dysze. Jaki masz kolor świecy? Powinna być kawa z mlekiem. Jeśli jest czarna to masz za dużo paliwa; jeśli biała to za mało paliwa. W zależności o wyniku wymieniasz dysze główna. Regulację wolnych obrotów powinno się robić na ciepłym silniku. Jeśli musisz wykręcić śrubę mieszanki na więcej jak 2 pełne obroty zaleca się przełożenie dyszy wolnych obrotów o 1 rozmiar więcej i próbować dalej.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #725233 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 265
    • Postów: 21 320

    to wszystko rady ogólne i niestety zalezne od konstrukcji silnika i gaźnika – a raczej jego dobrania.
    „Mówi sie” że regulacje gaźnika nalezy zaczynac od wstępnego wykręcenia śruby składu o 2,5 obrotu i kręcenie +/- tak 1/4 obrotu max.
    A u mnie w silniku pozycja wyjściowa to wykręcenie o 1.7 obr a w wersji 250cm o 2 obr.
    Wiec to takie rady ogólne które wcale nie muszą być poprawne w konkretnym przypadku.
    Trzeba umieć ocenić sytuacje

    #725243 Reply
    Freeb
    Uczestnik
    • 10
    • Postów: 142
    • Postów: 152

    Wombat wszystko się zgadza ale od czegoś trzeba zacząć. Kolega nic nie powiedział o tym jaki ma filtr powietrza- oraz czy coś tam było zmieniane. Kolejna sprawa to wydech i zawory. Inna sprawa, ze nie wiemy tez czy zmieniany był krócieć dolotowy- bo jeśli został od fabrycznej 50cc to tez może mieć za mały przelot. Patrząc po tym jakie pytanie pojawiają się tu na forum czy na podobnych grupach na FB. Zakładam, ze po przełożeniu silnika- nikt nie wymienił dysz w gaźniku i moto ma teraz zbyt mało paliwa…

    DBali- jak masz moto na N i kreci spokojnie to co czujesz z wydechu? Ostry smród? czy Paliwo? Czy nic z tych rzeczy. To tez byłaby podpowiedź wskazująca na potrzebę wymiany dyszy wolnych obrotów na większa(ostry smród) lub mniejsza(zapach spalin z wydechu)

    #725261 Reply
    DBali
    Uczestnik
    • 5
    • Postów: 12
    • Postów: 17

    Wiec filtr storzek gaznik nie wiem czy 19 czy 20 wszystko jest nowe załorzone prucz tłumika który został od 50cc ale jak był silnik 70cc tłumik ogarniał temat no i motor ladnie jechal swieca koloru czarnego jak odebralem od mechanika to śruba paliwowo powietrzna była wykrecona o 2.5 obr. A od wolnych obrotów ustawiona na tak by na postoju chodził na 2000 obr i tyle wiem ze silnik nowy nie powinien szarpać bardziej mówiąc dusić sie spróbuje od 1.5 obr paliwowo powietrznej i bede zwiekszał o1/3 po każdej trasie i sprawdzał świece może tak dojde do ładu chyba że panowie macie inny sposób

    #725267 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 265
    • Postów: 21 320

    myśle że ci go zalewa na większych otwarciach przepustnicy jeżeli świeca jest czarna. wiec albo dysza za duża albo kompresja za mała

    #725270 Reply
    Freeb
    Uczestnik
    • 10
    • Postów: 142
    • Postów: 152

    Wombat- jest jeszcze kwestia stożka. Jeśli silnik był kręcony tylko na postoju to świeca może być czarna. Ja bym go najpierw zabrał na trasę tak z 10 km i dal szanse się świecy wypalić. Co by faktycznie ocenić jej kolor.

    No i pytanie w która stronę masz ustawiony stożek? Bo widziałem już kilka przypadków, ze były podobne objawy do Twoich przez to ze filtr ustawiony był w kierunku jazdy i na sile wtłaczało powietrze do gaźnika. Kumpel miał taki problem i pomimo zbyt dużej ilości powietrza moto przerywało a świeca była czarna. Dopiero po odwróceniu filtra na silikonowej rurce do tylu poprawiło jazdę+ wyszło na to, ze jeszcze musiał dać 1 rozmiar dyszy głównej większy.

    #725291 Reply
    DBali
    Uczestnik
    • 5
    • Postów: 12
    • Postów: 17

    Stożek jestodwrócony tak że nie jest w kierunku jazdy tyklo odwrotnie myśle sobie o dyszy może dam wiekszą tyko jak ją zmierzyk dać taką by odrazu nie przesadzić

    #725292 Reply
    Freeb
    Uczestnik
    • 10
    • Postów: 142
    • Postów: 152

    przejedz najpierw tak z 7-10km nie palujac silnika i daj sieswiecy wypalic. Po regulacji obrotow i kreceniu na psotojus swieca niemal zawsze jest czarna. Dopiero wtedy bedziesz wiedzial jaki faktycznie masz kolor swiecy. I czy powinienes dac mniejsza czy wieksza dysze.

    Ja po zmianie pojemnosci z 50 na 72cc i usuniecia Airboxa z przejsciem na filtr gabkowy zdejmowalem gaznik 7 razy by dobrac odpowiednio rozmiary dysz. Nic tu w ciemno nie zrobisz.

    #725294 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 265
    • Postów: 21 320

    wstaw fote tej świecy. no i podstawa – świeca dobra i z prawidłowa przerwą. i zmierz kompresje

    #725295 Reply
    DBali
    Uczestnik
    • 5
    • Postów: 12
    • Postów: 17

    Silnik nie jest pałowany moja jazda przy docieraniu opiera sie na jeździe miedzy 50/60kmh robie na spokojnie na postoju przed odpalenie chodzi ok 5 moze kilku minut wszystko ładnie pieknie tylko przydusza mi sie przy zmianie biegów musze dodawac wiecej gazu by nie dusił sie

    #725299 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 265
    • Postów: 21 320

    ale to ma marginalne znaczenie jeżeli masz źle wyregulowany gaźnik lub inne usterki. wiec postaraj sie raczej skupic na tym co sugerujemy.

    zasadniczo masz silnik na dotarciu – czyli w najbardziej krytycznym okresie i jeździsz na źle wyregulowanym gaźniku. to słabo wróży

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Regulacja gaznika w silniku Moretti 110cc 4T
Twoje informacje:




Back to top button