Regulacja gaźnika (która śrubka)?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Regulacja gaźnika (która śrubka)?

Ten temat zawiera 11 odpowiedzi, ma 7 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe paci paci 5 lata, 8 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 12 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #31857 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe lop16
    lop16
    Użytkownik
    • Postów: 372

    Witam, chcę wyregulować gaźnik lecz nie wiem do czego są te 2 śrubki. Którą regulować? Skuter to atala (fabrycznie zrobiona na silniku z suzuki katany). Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

    Kingway Coliber 4T 50 – <6000km
    #31870 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Jedną regulujesz przepustnicę, drugą skład mieszanki

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.
    #31874 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe lop16
    lop16
    Użytkownik
    • Postów: 372

    Zapewne tą dużą przepustnice. Co to daje? Jeżeli ją dokręcę bądź wykręcę? Może to odegrać się na spalaniu?

    Kingway Coliber 4T 50 – <6000km
    #31877 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Jak dokręcisz śrubkę położenia przepustnicy, zwiększą się obroty silnika

    #31878 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe lop16
    lop16
    Użytkownik
    • Postów: 372

    Dokręciłem tą dużą i jest mniej zrywny chyba.

    Kingway Coliber 4T 50 – <6000km
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

    W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW. Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride
    #31883 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Poszukaj sobie na forum, w jaki sposób przeprowadzić regulację. Ten temat poruszany był kilka razy 😉

    #31895 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe lop16
    lop16
    Użytkownik
    • Postów: 372

    To moja świeca, wydaje mi się że ma odpowiedni kolor.

    http://www.bankfotek.pl/image/999616.jpeg

    Kingway Coliber 4T 50 – <6000km
    #31905 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Suawek
    Suawek
    Użytkownik
    • Postów: 888

    Streszczając, żółta śrubka ma stożkową końcówkę. Wkręcając ją podnosisz przepustnicę, efekt jest identyczny jakbyś troszeczkę podkręcił manetkę gazu. Druga śrubka reguluje stosunek paliwa do powietrza lub powietrza do paliwa, nie wiem jak jest w tym gaźniku.
    Tu masz kompendium wiedzy o gaźnikach.
    http://gilera.com.pl/topic/15-dzialanie-i-regulacja-gaznika/

    #33393 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe nanook
    nanook
    Użytkownik
    • Postów: 30

    Witam

    Podłączam się do tematu, ponieważ nie mam pewności czy dobrze wyregulowałem gaźnik. Robiłem tak jak opisują instrukcje ustawiając skład mieszanki i obroty. Doszedłem do ustawienia, w którym silnik pracuje bardzo równo, mogę mu nawet obniżyć obroty do bardzo niskich i pracuje stabilnie, wręcz idealnie. Wkręca się dynamicznie na obroty i tak samo dynamicznie z nich schodzi. Działa generalnie bardzo dobrze. Moją wątpliwość budzi tylko moment odpalania. Kiedyś na niewyregulowanym gaźniku wystarczyło dotknąć rozrusznika by silnik odpalił. Teraz trzeba chwilkę kręcić rozrusznikiem, trochę gorzej zapala. Po dodaniu gazu łapie od razu. Ale zapala za każdym razem. Może obroty ma za niskie? Nie mam obrotomierza. Świecy nie mogę wykręcić z powodu mocno poskładanych plastików. Wymiękam po prostu próbując je pozdejmować. Czy w tej sytuacji, według Waszych doświadczeń, mogę zostawić tak jak jest? Silnik działa super. Nie wydaje się że coś jest nie tak. Lekko gorzej zapala i automatyczne ssanie nie wkręca tak wysokich obrotów jak przedtem (może dlatego że jest ciepło?). Jaka może być rada? Zostawić czy sprawdzać i dalej regulować?

    #64841 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe reactor
    reactor
    Użytkownik
    • Postów: 55

    Do usuniecioa

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 12 łącznie)
Odpowiedz do: Regulacja gaźnika (która śrubka)?
Informacje o Tobie: