Regulacja gaźnika 4t 72cc

Witam.
Mam lekki problem z wyregulowaniem tego cudnego wyprodukowanego przez skośnookich gaźnika, a mianowicie to gdy dałem mu dyszę 85 bez filtra i koło było w powietrzu to dusił się i nie dał rady wkręcić się w obroty (kaszlał,strzelał itp.) na dyszy 80 było tak, że w powietrzu jako tako się wkręcał ale już lepiej mu tu szło niżeli na dyszy 85 natomiast gdy wsadziłem dyszę 72 to reakcja na gaz była najlepsza z tych wszystkich dysz.Natomiast problem leży w tym, że podczas jazdy skuterem nie mogę jechać na mniej niż pół gazu (muszę jechać min.35km/h) bo tak to go dusi i dławi.Na dyszy 80 było podobnie.Rozrząd dobrze ustawiony,zawory 0,08 0,10,iskra dobra,nowy zestaw 72cc.Pytanie co mu dolega ? może trzeba po prostu wyregulować go iglicą lub śrubą od jałowych obrotów ?

może po prostu wciąż masz za dużą dysze.
poczytaj które zakresy pracy gaźnika (otwarcia przepustnicy) czym regulujesz i ten zakres poprawiaj.
Jeżeli masz dobrze dobrany gaźnik. Ja dysze 75 to miałem w 19mm gaźniku ale do cylindra co generował 10KM w 2T.
Ale w mniejsze średnice gaźników to ludzie łądują nawet dysze 100+ żeby toto jechało.
To trzeba wszystko dobrze dobrać a nie przypadkowo dobierać elementy i usiłowac to regulować.

Jaki masz ten cylinder i jaki masz gaźnik?

Cylinder i głowica typowo chińskie https://allegro.pl/oferta/cylinder-glowica-komplet-80-cc-skuter-4t-tuning-7841159931?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aqueryandcategory&bi_c=MGRkOWYzZjctOWI0YS00ZDk2LWEzOTktMjkzYTQ0MzdlMDE3AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=b4ffbcbe-68b7-4e72-b93f-ce807433638e a gaźnik został seryjny czyli np. taki https://allegro.pl/oferta/gaznik-skuter-4t-gy6-80-ccm-tuning-martinelli-7294026671.Właśnie z tą dyszą nie wiem bo gdy wyjąłem seryjną dyszę nigdy nie wykręcaną która jeździła na 50cc i seryjnym filtrze powietrza to na niej jest napisane chyba 80 bo druga cyfra jest lekko zdarta.Ja bym chyba właśnie obstawiał chyba tą iglicę albo śrubkę od obrotów skoro na 80 i 72 było podobnie w sensie, że nie dało rady jechać mniej niż te 35km/h.

Regulować to iglicą czy może powrócić do seryjnego filtra ?

powrócić do seryjnego filtra, poszukac w necie innych z takim setupem i zobaczyć na jakiej dyszy wyregulowali i jak.

Niestety pojawił się nowy problem… Ten skuter mnie powoli zaczyna denerwować już :smiley: Gdy chciałem go odpalić i zacząłem kopać to jakoś tak trochę ciężko zaczęło chodzić rozebrałem,zobaczyłem i okazało się, że te zęby na półksiężycu są chyba uszkodzone bo tak ciężko chodzi a tak nie powinno być to pewnie przez te szatańskie sprężanie na 72cc :D.No i tu kolejna rzecz jaki zamówić ten półksiężyc, żeby przeżył trochę więcej niż te jedne kopnięcie bo już nie mam zamiaru bawić się w te chińskie części.I zauważyłem też jeszcze, że pokrywa jest lekko pęknięta to jeśli mógłbyś to podaj mi coś co jest z lepszego materiału chyba, że to wszystkie części klepane są z gównolitu.

wszystkie są podobne. fartownie dobrze trafisz to bedziesz miał.

Tylko właśnie znalazłem oprócz chiny części TEC’a.Jak u nich z jakością ?

Założyłem seryjny filtr i nagle problem jak ręką odjął tylko zastanawiam się jeszcze nad dyszą bo gdy dałem mu 72 to szedł fajnie, szybko się wkręca no ogólnie fajnie idzie.Jak dałem mu 80 to gdy jadę na pół gazu i dam full manete to czuć takiego muła jakby pewnie za dużą dawkę dała jeszcze pompka przyspieszająca czyli dysza ewidentnie za duża.Natomiast czy dysza 72 nie jest jakby za mała do 72cc ? bo były takie przypadki, że skuter jeździł miał moc a nagle się zacierał bo za mała dysza była.

Masz pomysł Wombat :confused: ?