Reguła na regulacje zaworów 139QMB

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #128695 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    Tak jak w temacie. Jaka jest reguła na regulacje zaworów w tym silniku (139qmb) cylinder 50cm3? Co ile km trzeba ją wykonywać? Jak poznać, że to już teraz trzeba to wyregulować? Na ile mm ssący, i na ile mm wydechowy. Który ssący, który wydechowy? Czym kręcić?
    Dzisiaj przykręciłem gaźnikowi na bardzo wolne niskie obroty, tak abym słyszał pracę silnika, i coś stuka w silniku od strony właśnie pokrywy z zaworami. Dodatkowo skuter w ostatnim czasie bardzo dużo stracił na przyśpieszeniu. Przebieg 3770, czy to już teraz?

    A, i nie proszę „fachowców” o pisanie postów, że jak piszę o zaworach to na pewno muszę je wyregulować. To nie jest temat typu „Straciłem pół dupy, czy muszę mieć implant straconej połówki dupy?”.
    Pozdrawiam.

    #128697 Reply
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Zawory regulujemy co 4000km. Ssący ustawiamy na 0.05mm, wydechowy na 0.07mm. Zawór ssący jest u góry, a wydechowy na dole. Regulujesz wtedy jak je dość zauważalnie słychać, chociaż akurat w 139QMB i tak słychać rozrząd. Jak zdejmiesz pokrywę zaworów to zobaczysz nakrętkę a w jej środku malutki kwadracik. Odkręcasz nakrętkę, wkładasz szczelinomierz o odpowiedniej grubości pod nią, i tym małym kwadracikiem dokręcasz palcami do oporu. Potem kontrujesz nakrętką i wyjmujesz powoli szczelinomierz. Powinien wychodzić z lekkim lecz dobrze wyczuwalnym oporem.

    #128699 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    a jakie są objawy, że trzeba regulować?

    #128717 Reply
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Jeżeli zawory cicho cykają, wtedy jest ok. Jak zaczynają głośniej klekotać to wtedy trzeba regulować.

    #128722 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    Nie słychać ich, ale tak jak pisze – troszkę zmniejszyłem wolne obroty, aby ciszej pracował, i chyba to one stukają. Jakieś 1300 km temu zmieniłem pasek napędowy, i od tamtego czasu strasznie spadło przyśpieszenie. Można powiedzieć, że z dnia na dzień jest coraz słabsze. No, i rozważam 2 opcje:
    1. Rozregulowane zawory – w końcu to już prawie 3800 km, a nigdy nie regulowane.
    2. Pasek nie wchodzi na samą górę wariatora/Pasek nie wchodzi na sam dół sprzęgła. (Możliwe, że zbyt za gruby).

    #128726 Reply
    Sparrow93
    Użytkownik
    • 7
    • 298Postów:

    To zdejmij pokrywę przekładni i sprawdź, czy wchodzi na samą górę

    #128727 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    Bez obciążenia wszystko ładnie wchodzi, nie wiem jak jest z obciążeniem. Wyregulował bym te zawory, bo i tak pewnie nie długo trzeba będzie to zrobić. Czy ma ktoś w Warszawie pożyczyć szczelinomierz na sobotę z blaszkami 0.05 i 0.07? 🙂

    #128729 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • 2 406Postów:

    Poszukaj, jest nawet na skuterowo.com artykuł napisany przeze mnie 🙂

    #128734 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    Okej, dzięki. Jeszcze tylko zdobyć szczelinomierz 😀

    #128735 Reply
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Ja mam, jak chce Ci się podjechać w weekend do Piastowa to nie ma sprawy.

    #128737 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    Dzięki, mogę podjechać. Podaj tylko adres. Czy mógłbym od razu gdzieś tam u ciebie wyregulować te zawory, aby nie jeździć 2 razy w celu oddania szczelinomierza?:)

    #128985 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    Zakupiłem przez allegro szczelinomierz. Jutro jadę odebrać pod hutę. I wyreguluje zawory. Jeżeli nic nie pomoże to będę kombinował w przekładni.

    #129024 Reply
    Mario1
    Użytkownik
    • 0
    • 1 223Postów:

    po pierwsze to w 50 zawory reguluje się co 2 tyś. ale można o wiele później – na to nie ma zasady , tak jak napisał

    Michalk001

    Jeżeli zawory cicho cykają, wtedy jest ok. Jak zaczynają głośniej klekotać to wtedy trzeba regulować.

    co do luzów to i ssący i wydechowy mają być na 0,05 , ewentualnie wydechowy na 0,06 – nic się nie stanie

    #129025 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    Czy ubytek przyśpieszenia może być spowodowane rozregulowanymi zaworami, czy tylko jak się rozregulują to głośniej cykają i tyle?

    #129101 Reply
    pawelek1991
    Użytkownik
    • 20
    • 124Postów:

    Ja u siebie w baotianie bt49qt-9 też miałem stuki próbowałem doszukiwać się skąd to słychać i okazało się że zawory stukają. Wyregulowałem je na 0,05mm wydechowy i ssący i od razu się wszystko poprawiło. Przyspieszenie znacząco i prędkość maksymalna. Przed regulacją jechał około 60 teraz po regulacji jedzie 80. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale w serwisie mi mówili że zawory reguluje się tylko na zimnym silniku.

    #658363 Reply
    Mikolaj
    Uczestnik
    • 1
    • 10Postów:

    Mam ptanie jak mam obrucic klawiature zaworuw bo nie pamientam jak tam bylo obrucone w skuteże 4t kigwy coliber

    #658365 Reply
    MotoMen
    Uczestnik
    • 14
    • 26Postów:

    W serwisówce napisane jest że co 1500 km ale jeśli nie klepią to można to przełożyć. Uważaj tylko żebyś nie miał za małego luzu i ci się zawory nie podpadły.

    Reguła:
    Ssący: 0,06
    Wydechowy: 0,08
    Magneto na pozycję T silnik zimny

    #660167 Reply
    Mikolaj
    Uczestnik
    • 1
    • 10Postów:

    Witam niewiem co mam zrobic wymienilem glowice i pasek i regulowalem zawory i skuterek muli

    #660169 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 494Postów:

    wyregulować naprawić? poprawić?
    a skąd my chłopie mamy wiedzieć w czym i na co i jak to wymieniłes?

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Reguła na regulacje zaworów 139QMB
Twoje informacje:




Back to top button