redukcja biegów

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #112571
    Szymko9881
    Użytkownik
    • 4
    • 16Postów:

    Witam

    Wiem jak zmieniać biegi w motorowerze/motocyklu, ale nie wiem, jak poprawnie redukować. Podam sytuacje: Jadę motorowerem, na 5 biegu i nagle hamuje, to biegi się jak zmienia? Jak się zatrzymam to macham nogą w dół? Czy podczas hamowania?

    PS To pytanie jest z czystej ciekawości 🙂

    #112573
    MarSen
    Użytkownik
    • 11
    • 260Postów:

    No ja zawsze podczas hamowania trzymam sprzęgło i gdy już mam jechać to zmieniam na potrzebny mi bieg, LECIUTKO dodaję gazu i powoli puszczam sprzęgło w celu uniknięcia tego „szarpnięcia” przy redukcji i jadę dalej :). Jeżeli mam się zatrzymać np. na światłach i jadę na 4 to hamuję trzymając sprzęgło i podczas ostatnich metrów jazdy zrzucam na 1, zatrzymuję się i stoję 🙂

    #112575
    OstRy
    Użytkownik
    • 10
    • 465Postów:

    Ja w mieście hamulców używam praktycznie tylko do zatrzymania do zera , a tak to biegami hamuje , zasada prosta , sprzęgło dodajesz gazu w tym samym czasie zbijasz bieg i puszczasz sprzęgło , tylko nie dawaj za dużo gazu bo zamiast hamować to ci moto wystrzeli 🙂

    #112598
    dychul
    Uczestnik
    • 8
    • 971Postów:

    Jeżdżę motocyklami kilka dobrych lat. Oglądając może ze dwa lata temu program w TVN Damian Śmigielski i ktoś jeszcze w tym lub innym programie mówili, że prawidłowa redukcja biegów winna odbywać się z lekkim dodaniem gazu. To wpływa na przedłużenie żywotności głównie skrzyni biegów. Zmniejszone są siły działające na elementy skrzyni. Stosuje się do tej zasady chociaż nie dosiadam ścigaczy tylko damskiego choppera.

    #112600
    OstRy
    Użytkownik
    • 10
    • 465Postów:

    @Dychul ja dosiadam sciga i wiem jak wazna jest prawidłowa zmiana biegów z „przegazówką” nie dam gazu przy redukcji = skrzynia zgrzyta i przy puszczeniu sprzęgła koło na lekko sie przyblokowuje ( w złożeniu niebezpieczne ) , dam za duzo gazu to moto ucieka z spod tyłka

    jedyne co zostaje to trening 🙂 ale zasada prosta podnosimy o okolo 1500 obr ( w jednym moto wiecej w innym mniej, zalezy)

    AA Marsen staraj sie nie hamować z wciśniętym sprzęgłem tylko wciskaj je w momencie redukcji ( dasz pożyć dłużej sprzęgłu i szybciej wyhamujesz )

    #112604
    Nomad
    Użytkownik
    • 3
    • 98Postów:

    Najkrócej mówiąc redukując bieg robisz „przegazówkę”. Oczywiście potrzeba wprawy, żeby robić to szybko i płynnie.

    #113724
    DeelBeat
    Użytkownik
    • 15
    • 340Postów:

    Okey, od wczoraj jestem posiadaczem DT 80 LC2 z 94.
    Myślałem, że będzie to wszystko trudne, a tu… „O kur**, jak to pięknie idzie!” 😀

    Cóż. Porównując do skutera to DT ma ogromną moc! 😀

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button