RECYRKULATOR SPALIN

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery RECYRKULATOR SPALIN

Ten temat zawiera 7 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Berg Berg 1 lat, 10 miesiące temu.

Oglądasz 8 postów - 1 przez 8 (z 8 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #73319
    Zdjęcie profilowe tajne515
    tajne515
    Użytkownik
    • Postów: 42

    Czy jak wywale to dziadostwo to sktuer przyśpieszy ? Czy przy wywaleniu tego trzeba cos regulować ?

    #73321
    Zdjęcie profilowe tajne515
    tajne515
    Użytkownik
    • Postów: 42

    od tego odchodzi jakis wężyk który idzie do gaźnika do czego ona ? można to wszystko wywalić? Prosze o szybka odpowiedz.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    SŁONECZNA OFERTA SUZUKI

    AdvertisementStreet czy Adventure? Teraz w tej samej cenie!
    #73335
    Zdjęcie profilowe tajne515
    tajne515
    Użytkownik
    • Postów: 42

    puk puk, jest tam kto ?

    #73340
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Spokojnie. Ludzie nie żyją tylko komputerem – pracują, jedzą, śpią, uprawiają seks, grzebią przy swoich maszynach, jeżdża nimi…

    Jeśli chodzi o tzw. OES czyli system dopalania spalin to jest chyba po to żeby była spełniona jakaśtam unijna norma emisji spalin, bez czego skuter nie dostałby homologacji. Tak myślę.

    Masz rurkę biegnącą z kolektora wydechowego, która podaje cześć spalin do czegoś, co wygląda jak gaźnik. Druga rurka idzie do gaźnika. Przy odpowiednio dużych obrotach podciśnienie otwiera membranę i idące pierwszym przewodem spaliny podawane są trzecią rurką do filtra powietrza.

    Sądzę, że po wywaleniu tego dziadostwa trzeba będzie wyregulować gaźnik poniewż zmieni się ilość tlenu w mieszance.

    Przewody idące do obudowy filtra powietrza i do gaźnika odłączasz, a króćce zaślepiasz (ja użyłem Poxipolu i papieru i jakoś się trzyma).

    Odłączenie OES-u nie zwiększyło mi prędkości maksymalnej ale sprawiło, że skuter pod górkę mniej zwalnia i jakby stał się żywszy.

    Jeśli jeszcze czegoś nie wiesz – pytaj.

    #73345
    Zdjęcie profilowe tajne515
    tajne515
    Użytkownik
    • Postów: 42

    >stał sie zywszy

    Chodzi ze bardziej zrywny?

    >Sądzę, że po wywaleniu tego dziadostwa trzeba będzie wyregulować gaźnik poniewż zmieni się ilość tlenu w mieszance.

    Potrzebne bedzie wiecej czy mniej tego tlenu ?

    >Przewody idące do obudowy filtra powietrza i do gaźnika odłączasz, a króćce zaślepiasz (ja użyłem Poxipolu i papieru i jakoś się trzyma).

    Do filtra powietrza nie widziałem zadnego przewodu.

    dodam ze jak odlączylem ten wężyk co idzie do gaźnika nie zaślepiajac go skuter stał sie jakby zrywniejszy ale po ~500m zgasł i potem zalozylem tą rurke i odpalił po chwili

     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #73493
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Stał się żywszy czyli jakby mniej przymulony. I musiał zyskać ułamek konia mechanicznego, bo już tak nie zwalniał pod górę.

    Raczej trzeba będzie zwiększyć dawkę benzyny, bo wzrośnie ilość tlenu w spalinch. Ale to bardzo tam niewiele. Jak nic nie będziesz kręcił i ustawiał to też powinno być dobrze. Pamiętam, że ja nic nie regulowałem i było git.

    Jeśli nie zaślepiłeś to się nie dziw, że zgasł. Taki otwór trzeba bezwzględnie zatkać.

    #629654
    Zdjęcie profilowe bmcm
    bmcm
    Użytkownik
    • Postów: 15

    Wywalenie tego szmelcu powinno podnieść osiągi maszyny, ale tylko w określonych sytuacjach i nieznacznie – zauważalnie, ale bez szału.

    Jest to gadżet, który w zależności od konstrukcji i montażu albo ma zasysać świeże powietrze z zewnątrz i mieszać je ze spalinami, w ten sposób je rozrzedzając, dzięki czemu spełniają się mokre sny pływających daleko od rzeczywistości unijnych urzędników w zakresie czystości spalin (usunięcie tego z maszyny zupełnie nic nie daje, najczęściej dotyczy silników 139QMB), albo ma za zadanie podawanie części spalin do filtra powietrza i z powrotem do cylindra (po drodze jest gaźnik), by niejako dopalić pozostały w nich tlen, co też nic nie daje poza zmuleniem silnika – mieszanka powietrza, paliwa i spalin jest znacznie uboższa w tlen, niż mieszanka powietrza i paliwa bez ingerencji recyrkulatora (to rozwiązanie najczęściej spotyka się w silnikach 139FMB). Recyrkulator posiada zawory podciśnieniowe, więc otwiera się w momentach wzmożonej pracy silnika (teoretycznie kiedy mieszanka paliwowo-powietrzna pozostaje niekompletnie spalona) – co mu mocy nie dodaje, a wręcz przeciwnie, zmula jeszcze bardziej i zmusza do zmiany biegu na niższy.

    Podsumowując – usunięcie tego gadżetu da ci trochę mocy (ale nie za dużo, choć pewnie zauważysz małą różnicę) w silniku 139FMB, w przypadku QMB raczej nic nie zauważysz w pracy silnika, spadnie tylko masa pojazdu o 20 dkg (wynika to stąd, że recyrkulator zwykle w najtańszych maszynach jest połączony nie z filtrem powietrza, a z wydechem, co kompletnie mija się z celem, ale pozwala na przejście badania czystości spalin i homologację na UE).

    Pozdrawiam!

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 lat, 10 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe bmcm bmcm.
    To nie my mamy umysł – to umysł ma nas…
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 lat, 10 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe bmcm bmcm.
    #629678
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 803

    To ja wstawię poglądowy rysunek jak toto działa w przypadku dostarczania świeżego powietrza do spalin. Rysunek z jakiejś serwisówki:

    Schemat recyrkulatora spalin

    Kymco MILER 125 (bogatsza wersja Grand DINK)
Oglądasz 8 postów - 1 przez 8 (z 8 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie