QUANTUM RS 2T [50ccm] – wymiana oleju przekładniowego

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #51597
    Czarek
    Użytkownik
    • 12
    • 75Postów:

    Witam!

    Szukając w necie porady nt. własnoręcznej wymiany oleju w przekładni w moim Quantumie napotkałem na kilka instrukcji opatrzonych fotkami i opisami. Niestety, odnosiły się one do innych skuterów, które nie były nawet Zippami..
    Ostatnio sfotografowałem odpowiedni fragment, w którym mniej więcej się wymienia olej przekładniowy. Spróbuję to jakoś dołączyć. Jednak stąd kieruję pytanie, która śruba odpowiada za zlanie starego oleju a która za nalanie nowego?

    #51598
    klekocix
    Użytkownik
    • 54
    • 485Postów:

    Nie wiem czy to wygląda tak u Ciebie, ale teraz wiesz gdzie szukać 🙂

    Wyżej jest wlew oleju, niżej spust.

    #51599
    andrzej2310
    Uczestnik
    • 0
    • 315Postów:

    Uploaded with ImageShack.us
    Jak masz inaczej to daj fotkę,

    #51601
    Czarek
    Użytkownik
    • 12
    • 75Postów:

    Dzięki za szybki odzew i naprowadzające fotki! Widać pewne analogie między Zipp’em a Kymco 😉
    Oto fotka mojego Q RS i omawiane śruby. Jedna z nich jest jakby plastikowym czarnym korkiem i to uważam za miejsce na nowy świeży olej przekładniowy [dobrze myślę?]. Gorzej ze spustem starego – jest tam kilka ‘dolnych’ śrubek ale która to ta właściwa? Oczywiście chciałbym uniknąć metody ‘prób & błędów’, bo nie chce sobie czegoś w środku poluzować lub całkowicie rozkręcić 😉

    Uploaded with ImageShack.us

    #51616
    Maniek_smolarek
    Użytkownik
    • 2
    • 559Postów:

    Pierwsza od lewej śruba ta najniżej 😉 to jest spust 😉 na 99,9% 😛
    Spokojnie jak odkręcisz jedną i nie poleci olej i wkręcisz ją z powrotem i odkręcisz drugą to nic nie poluzujesz 😉

    Ale tak jak napisałem wyżej 😉 spust oleju to ta pierwsza od lewej na samym dole 😉

    #52027
    Czarek
    Użytkownik
    • 12
    • 75Postów:

    Zgadza się – najniższa śrubka 1-sza od lewej jest faktycznym spustem. Wlewem jest wyróżniający się czarny plastikowy korek wkręcany. Gdy się go wykręci, to jest tam takie wyprofilowanie gwintu, że idealnie i szczelnie można przyłożyć tubkę z nowym olejem [85w-90 Zipp] do otworu aplikacyjnego, więc może poza 1 kroplą 0 strat!-)

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button