Quantum 4t. Jaki wariator, pasek napedowy, sprzeglo i dzwon sprzegla?

Witam.

Aktualnie zabralem sie za tuning mojego Zippa Quantum 4t. Obecnie jestem szczesliwym uzytkowanikiem cylindra Airsal 80. Nastepnym krokiem ma byc uklad napedowy stad moje pytanie jakie Waszym zdaniem czesci powinienem kupic i do jakiej konfiguracji darzyc w moim skuterku.

Pozdrawiam

a jaki jest cel tego tuningu ? prędkość? eksploatacja, ma isc na gume z manetki? latnie po 20 minut maxem?

Nie zależy mi na wyczynowej jeździe czy byciu demonem szybkości ;)

Chciałbym móc dynamicznie jeździć w ruchu miejskim, a więc zależy mi na dobrych przyspieszeniach podczas codziennej jazdy.
Prędkość to sprawa drugorzędna ale 90 km/h mi spokojnie wystarczy.

Tonfik napisał:

...Prędkość to sprawa drugorzędna ale 90 km/h mi spokojnie wystarczy.

Fju fju, ludzie to ale mają ciekawe drugorzędne wymagania ;-)

Tonfik
połóż mi na stole ze 2500zł to ci zrobie spokojnie latające 90km/h 4T z przyzwoitym przyśpieszeniem. No i pojeździ dłużej jak 3 dni.

Cztery... :D
+++
Tonfik, co Ty... tylko 90? Nie ograniczaj się tak bardzo... Byle Maluch Cię przegoni... one idą do 105km/h... ;)))

Dzięki, że mnie wyśmialiście ;)

Jestem zielony w temacie więc proszę o pomoc i opinię bardziej doświadczonych użytkowników forum.
Jeśli 90 km/h to za dużo przy dobrym przyśpieszeniu to jaka będzie optymalna konfiguracja żeby fajnie się zbierał i jeździł nieco szybciej?

Bo aktualnie przy samym Airsalu 80 jedzie licznikowe 75, a zbiera się o niebo lepiej niż na 50ccm

Nooo... nie bierz tego do siebie... zawsze dobrze jest się pośmiać, jak jest okazja... ;)))
Z tym tuningiem, to masz trzy elementy - prędkość, przyspieszenie, trwałość... i każda ich kombinacja oznacza nieco inne efekty... wszystkiego mieć nie możesz. Sądzę, że jeżdżąc w mieście Vmax większy niż 80km/h nie ma sensu, nadwyżkę mocy lepiej wtedy zużyć na przyspieszenie... Jeżeli nie wyżyłujesz tych dwóch parametrów, to i trwałość będzie zadowalająca. Jak przesadzisz... będziesz się grzebał non-stop.
Jeżeli jesteś zielony, to poświęć trochę czasu i poczytaj... w zasobach tego forum znajdziesz wszystkie potrzebne informacje...

licznikowe 75 oznacza dokładnie tyle co nic - że jedzie 75 albo 50 albo 83... może najpierw zweryfikuj sobie osiągi z GPS.