Quad Aeon Cobra 150cc GY6

Witam tak jak w temacie mam Quada Aeon Cobra niestety kupiłem bo w złym stanie zaczynając od silnika po ramę i elektrykę na samym początku musiałem wymienić cylinder więc zabrałem stary i poszedłem do sklepu intercars (mając złe dane co do pojemności miało być 180 oryginalnie był ale poprzedni właściciel wymienił na 110 tańszy)po oględzinach i numerze seryjnym stwierdzili że będzie pasował cylinder 150cc kupiłem i zacząłem montaż niestety okazało się ze był problem z ustawieniem rozrządu na znaki nie bardzo chciał współpracować metodą prób i błędów odpalił i pracował bardo dobrze do czasu pracował coraz słabiej i słabiej aż przestał współpracować rozebrałem go ponownie i okazało się że luz zaworowy jest ogromy (co mi trochę zajęło z powodu braku doświadczenia) ale ustawiłem po czym musiałem ustawić rozrząd (tym razem palił na znaki) palił ale było takie strzelanie przy rozruchu domyślałem się że zawory zostały uszkodzone po jakimś czasie dosyć szybko pojawił się problem że zawory się blokowały (były już uszkodzone) kupiłem nową głowicę z zaworami (wiem że trzeba lekko dotrzeć zawory do gniazd) i założyłem na chwilę jeszcze na starej uszczelce żeby nie niszczyć nowej i tu pojawił się inny problem ciśnienie w komorze spalania jest prawdopodobnie zbyt duże (nie mam odpowiedniego przyrządu żeby sprawdzić) z wkręconą świecą rozrusznik nie może przełamać poluzowanie napinacza łańcuszka rozpadu nic nie pomaga bez świecy kręci jak szalony (nie blokuje się o świecę opór jest podczas sprężania przynajmniej tak sądzę) proszę o pomoc nie jestem zbyt doświadczony ale chciał bym się nauczyć dbać i naprawiać swój sprzęt za wszelkie opinie z góry dziękuję

Moja opinia jest taka, żebyś oddał to do ogarniętego serwisu. Nie umiesz ustawić układu rozrządu? Składasz go metodą prób i błędów? Co z dziurą w tłoku? Ustawiłeś luz zaworowy, a potem ustawiasz rozrząd? Jak i po co? Luzujesz napinacz łańcucha rozrządu? Świetnie.

Nie masz ani podstawowej wiedzy, ani podstawowego wyposażenia. Jeśli nie chcesz narobić sobie jeszcze większych wydatków to oddaj to do naprawy komuś co się na tym zna.

Jeżeli sprężanie jest zbyt duże to dobiera się tłok nie wypukły a wklęsły a najlepiej kupuje się cały zestaw. Jeżeli nie da się ustawić rozrządu oznacza to, że jednak ten cylinder nie pasuje. Znajdź w necie serwisówkę i kup taki cylinder jaki powinien być. Jeżeli tłok uderzył o zawory to może być konieczna wymiana wału lub centrowanie, do sprawdzenia łożysko korbowodu.

Kupiłem cały zestaw w sklepie tłok pierścienie cylinder tak wszystko pasuje na starych zaworach był problem teraz ustawiony jest na znaki tak jak powinno być na tym cylindrze uważam staram się nie zepsuć ciśnienie jest duże kopniakiem idzie części nie są drogie dlatego próbuje samemu popsuję to trudno ale zawsze czegoś się nauczę

“Dziękuje za pomoc” silnik działa bardzo dobrze po drobnych poprawkach z kopniaka pali ładnie bez gazu muszę tylko wyregulować gaźnik by trzymał obroty okazało się że sprężyny w nowej głowicy i nowe pierścienie tworzyły zbyt duże ciśnienie dla starego (przypalonego) rozrusznika wymiana jest konieczna jego i bendyksu nikt nie staje się naukowcem ani mechanikem trzeba się uczyć samemu fajnie jest coś zrobić samemu zwłaszcza ze jest mało wpisów o tym quadzie