Qingqi Rhon / Kingway Koyot problem z blokadami.

Witam, dostałem od kumpla skuter do naprawy, dolegał mu brak mocy i powolne zbieranie się. Wymieniłem wariator i sprzęgło na sportowe. Założyłem także lżejsze rolki, teraz skuter rusza od najniższych obrotów, lecz przyspieszenie nie jest zadowalające. Przebieg to 6tys.
Odblokowałem gaźnik, cyrkulacja spalin zatkana, filtr przeczyszczony, żadnych zwężek, filtr paliwa także. Czytając wszystkie poradniki o blokadach, wychodzi na to że wszystkich mechanicznych się pozbyłem, na stopce skuter wkręca się na 8tys obrotów, spada do 7 i idzie poza zakres który konczy się na 10 tysiącach. Gdy jadę to idzie do 8 tysięcy, spada do 7 i więcej nie chce pójść, nawet z górki, trzyma się na tych 7 tysiącach. Co to może być? Moduł CDI ? Jedynie tego nie ruszałem, i wogole nie ma różowego kabelka w nim, jest wtyczka 6 pin, a kabelków jest 5.
Pozdrawiam i z góry dziękuje na odpowiedz ;)

modułprawie na pewno.kabelek nie musi być rózowy,może być niebiesko biały spod obudowy napędu (spod kopki).Może też go wcale nie być a moduł jest zablokowany na obroty

Przed chwilą sprawdziłem ze gdy schodzi na te 7 tys obrotów z 8 to wariator ustawia najwyższe położenie paska. Jest możliwe, że skuter nie ma mocy wejść na wyższe obroty przy takim przełożeniu?

Silnik 139QMB książkowo kręci się po zdjęciu blokad do 6,5 tyś ob/min
przynajmniej u mnie tak pisało.

no to jak innym taki sam skuter leci 70-80 na 9-10tys wg obrotomierza a mi tylko 50 i nic wiecej ?
Może być też to wina świecy ? Bo nie wiem, możliwe że jest ta sama od nowości.

moi koledzy jechali obok siebie chinolami jeden jechał 60 drugi 70

ale mam pytanie czy jak jedziesz z jakim kumplem zbliżonym sprzętowo to jest jakaś wyraźna różnica w mocy przyspieszeniu

Tak, kuzyn ma ten sam silnik 139qmb i zbiera mu sie dużo lepiej i v-max ma na poziomie 70 z kierowcą o masie 120kg.

Z prędkość i moc odpowiada kilka czynników. Moduł, stan tłoka, pasek i jego stan, ustawienia gaźnika (mieszanka, dysza, jego zużycie), ciężar rolek, grubość okładzin na sprzęgle. Możecie sprzętowo posiadać identyczne skutery, ale wystarczy, że jeden będzie miał kilka elementów bardziej zużytych i już widać różnicę.

No to moduł jest seryjny, na dniach ma przyjść w pełni odblokowany, stan tłoka nieznany - seria około 6-7kkm, pasek nówka, gaźnik dobrze wyregulowany, ciężar rolek dobrze dobrany, sprzęgło nówka. Czy jakbym kupił nowy tłok lub zestaw cylinder i tłok 60ccm, skuter odzyska swoją moc ?

Jak kupujesz to 72ccm, 60 to prawie to samo co 50.

Do 72ccm trzeba nową głowicę. A mi zależy zeby jeździło to jak na odblokowany skuter przystało czyli około 70.

Przed chwilą skoczyłem sobie na trasę 9km i zauważyłem ze jak juz osiągnie te 50km/h i obroty spadną do 7tys to moge o połowe odjąć gaz a on tak samo jedzie, nie zwalnia. Jakieś sugestie czemu nie chce się dalej rozpędzać? Na stopce bez problemu przekręca obrotomierz...