Pytanie odnosnie "woziciela" do pracy

Siema wszystkim,
na poczatek witam wszystkich , bo wlasnie sie 1st time zalogowalem :mrgreen:. Prosze o dobre slowo na temat "woziciela" do pracy, bo temu ma sluzyc mi 50-tka. Facet dzieciaty, 120 kg, wzrost 176 cm. Trasa w jedna manke to okolo 15 kilosow. Rozgladam sie nad jakas 50-tka, ale nurtuje mnie podstawowe pytanie , jak to bedzie sie poruszac pode mna....ogladalem chinole (Ferro 901, benzera) , ale czytalem tez ze z jakoscia to u nich nie najlepiej. Ogladalem tez w necie Aprille rs 50. Co byscie mi polecili? Tylko prosze nie odsylajcie mnie do archiwum. Z gory dzieki za wszelkie opinie

pozdro
Rav_lcj

Najpierw musisz określić czy sprzęt ma być dwusuwem czy czterosuwem. Wtedy będzie jakiś punkt odniesienia. Ponadto jaką ilość gotówki chcesz zainwestować i czy ma to być skuter nowy czy używany.

Dużo zależy jeszcze od tego co oczekujesz od skutera. Czy ma on służyć jedynie do dojazdów do pracy czy planujesz jakieś traski lub na jakieś zakupy. Wolisz bardziej sportowy czy turystyczny skuter ?

Ja od razu bym uprzedził,abyś kolego żadnego chińszczaka nie kupował nawet nówki.Po prostu prędzej czy później zacznie coś szwankować albo nie daj boże rama się złamie (były już takie przypadki-sam widziałem).Polecił bym kupno jakiegoś używanego włocha,japońca albo kymco z który na tym forum jest bardzo popularny :wink:

Właśnie, potrzba abyś coś napisał. Czy chcesz 2T czy 4T, czy w manualnej skrzyni, czy w automatycznej. Czy coś sportowego, czy bardziej turystycznego. Ile pieniędzy zamierzasz wydać na zakup skutera.

Popatrz sobie na kymczaki :mrgreen:
http://kymco.pl/?page_id=4
Bo kymco robi dobre, bardzo dobre skutery, jak na ich cenę ;)

tak, zobacz na kymkacze
Myślę że jak tylko do do roboty w 1 osobę to koledze najlepiej będzie kupić agility lub zx, w racji twojej wagi bardziej w stronę zx, ale agility spali 2 litry z małym hakiem a zx jako 2T trochę więcej+olej

a wiec tak ( "a wiec tak" wyrzucamy, jak mawiała moja polonistka setki lat temu) wolałbym manuala. A to z tego powodu ,ze nadal "zdaje" na A, i tak sobie pomyślałem,ze manualna trochę mi pomoże w tym temacie (ceny jazd w szkołach jazdy ciągle rosną). Silnik? raczej 4T - bo jakoś mi się nie uśmiecha dolewanie oleju, chociaż priorytetem jest ekonomia (i tak dokładnie nie wiem który taniej wychodzi w eksploatacji). Wygląd? raczej chyba bym wolał wygląd klasyczny motocykla, ale jest to temat otwarty. Kasa ? jak najmniej,ale schodząc na ziemię to do 3000 tysi albo coś w ten deseń.
A BDW jaka jest różnica między sportowym a turystycznym w wyglądzie?

pozdro

rav_lcj (rafał)

PS: dzięki za odzew

W takim razie, może coś takiego: http://kymco1.webd.pl/?page_id=240 ?

zdecydowanie 4T, ja płace aktualnie 12 zł za 100 km
Jak ci nie przyszkadza półautomat to kup nexxona, a jak muśi być fulll manual to słynnego ogara 900 (ale to juz lepiej w stronę kymkacza) lub rometa crs supermoto 4T

ale słyszałem, że romety to g.... więcej stoja niż jeżdżą?

zależy jak się dba, te ogarki to raczej bardziej jeżdżą, choć activ zapewne solidniejsze, wykonanie, z właśnych doświadczeń powiem że te 2 heble w nexxonie już nie raz uratowały mi dupę jak jechałem dość szybko i jakiś dupek mi się władował, polecam też ze względu na koła z duraluminium, nie trzeba szprych naciągać i nie rdzewieją
ja za 3 koła brałbym activa
Tu masz nawet taniej:http://pilarmet.moto.pl/cms/445/kymco_activ_50_4t

mistubishi napisał:

Tu masz nawet taniej:http://pilarmet.moto.pl/cms/445/kymco_activ_50_4t

Chyba raczej o 1000zł drożej. Na stronie kymco on kosztuje 2990zł ;) Coś chyba przekręciłeś :D :mrgreen:

aha, no fakt,
Na stronie motor landu jest test nexxona - poczytaj sobie, to to samo co activ tylko różni sie plastikami i wyposażeniem

mistubishi napisał:

aha, no fakt,
Na stronie motor landu jest test nexxona - poczytaj sobie, to to samo co activ tylko różni sie plastikami i wyposażeniem

Może jednak Romet? model Trial City...bardzo fajnie się prezentuje ;)

a co sądzicie o Romecie Zetka 50? Jak z awaryjnością, spalaniem i wrażeniami...jesli ktos takie posiada

ta cała zetka ma jakiś inny silnik niż wszystkie pozostałe 4T , ciężko powiedzieć
A ten trial city to taka szybsza motorynka w skuterowych plastikach, ma to więcej wspulnego z ogarem 900 niż ze skuterem, dobry(i szybki) byłby zadbany (a o takiego trudno)sr 50

zapomnialem jeszcze spytac jako laik o jedna rzecz...gdzie trzymacie swoje skutery?bo ja za bardzo nie mam koncepcji poza "pod blokiem". Jakie zabezpieczenia stosuje sie w skuterach?

może jakiś znajomy ci udostępni skrawek miejsca w garażu
Zabezpieczenia:(przykładowe)
blokada tarczy z alarmem,(xena) gruby łńcuch z porządną kłódką(oxford)

Ja mam super i trzymam motorower w garażu, ale gdybym nie miał garażu i mieszkał w bloku to poszukałbym pobliskiego parkingu strzeżonego, albo postarałbym dogadać się z właścicielem jakiegoś domku, żeby pozwolił wjeżdżać mi na podwórko. Często starsi ludzie za małą opłatą zgadzają się na to i mają parę groszy więcej do renty czy emerytury.

Jak skuter ma stać pod chmurką to polecam pokrowiec. Ja stosuję zabezpieczenia: blokada kierownicy, blokada na tarczy hamulca i łańcuch. Mam też wykupione AC.