Pytanie odnośnie Malaguti F12.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Co Wybrać? Pytanie odnośnie Malaguti F12.

Ten temat zawiera 4 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Walecu Walecu 5 lata, 9 miesiące temu.

Oglądasz 5 postów - 1 przez 5 (z 5 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #169411
    Zdjęcie profilowe Walecu
    Walecu
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Witam mam pytanie. Otóż w te wakacje będę dysponował kwotą ok 2 tys zł. I pojawia się pytanie. Czy wartko kupić malaguti f12 jako pierwszy motorower i lepszy chłodzony cieczą czy powietrzem. Proszę o podanie „+” i „-„. Dodam, że styczność z motorowerami już miałem i nie będzie to pierwszy motorower na jaki wsiądę.

    #169437
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 378

    chłodzony cieczą lepszy eksploatacyjnie bo ma stabilniejsze temperatury- przynajmniej do czasu aż układ chłodzenia działa. Za to jest droższy w naprawach i modyfikacjach.
    To czy warto kupić to zależy od jego stanu. Złomu nie warto a zdrowy warto.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    ZONTES: Odkryj nowości w segmencie 310

    Futurystyczny design i najlepsze wyposażenie w klasie. System bezkluczykowy, wyświetlacz TFT, full LED. Do tego imponujące osiągi i jakość wyrażana każdym detalem.Poznaj nową markę ZONTES. Wkrótce w salonach.
    #169440
    Zdjęcie profilowe H2O
    H2O
    Użytkownik
    • Postów: 269

    Stabilniejsze, czyli, że wolniej się to nagrzewa i wolniej przy tym stygnie. Fajnie. 😉
    *
    Każda teoria jest dobra, właściwa mieszanka paliwowo-powietrzna to jest przy tym pikuś, podobnie jak i temperatura zasysanego powietrza do takiej mieszanki (-20 st.C. do +50 st.C). Nevermind.
    *
    Skoro te… *cieczowe* zawsze radzą sobie lepiej, to *powietrzaki* zawsze będą przegrywać, chyba, że mają… 17 litrów oleju silnikowego w swojej misce olejowej (wzorem Porsche).
    *
    Żeby to wszystko było takie proste. Ehh. 😉

    Nie będę naprawiał twojego świata, bo mam zajęcie z naprawianiem swojego.
    #169444
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 378

    nie przesadzaj, układ z chłodnicą ma większą pojemność cieplną i efektywniej odprowadza ciepło. Stanowczo jest mu łatwiej utrzymać właściwą temperaturę pracy cylindra – jeżeli jest sprawny i dobrze dobrany. Jest za to droższy i bardziej skomplikowany.

    W skuterach powietrzakach z 17 litrami oleju mało to zmienia bo olej jest sobie w misce a nie w płaszczu dookoła cylindra. Ciut niby lepiej sie wychładza ale szału nie ma. No i dmuchawa w porsche (jak i w fiacie 126p) to jest większa niż silnik 🙂

    .
    kto zna ten wie że to zielone z lewej to wentylator i kierownice powietrza a to małe, szare z prawej to silnik 600-650cc

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #169459
    Zdjęcie profilowe Walecu
    Walecu
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Czyli lepiej kupić chłodzony cieczą. Martwi mnie tylko to że droższy w utrzymaniu pod względem napraw. Ja znowu go nie będę katował w nie wiadomo jak długie trasy maks podejrzewam że ok 40 km od mojego miasta. Więc tu się również nasuwa pytanie czy jest sens kupować chłodzony cieczą ?

     
    Czytaj
    REKLAMA

    -10% na wszystko. Dostawa w 24h bez wychodzenia z domu

    Ponad 30 000 części w Sklep Jednoślad.pl z rabatem 10% przy użyciu kodu K8GI6-Q1DVC-4OJH3. Darmowa dostawa od 290 złotych i ekspresowa realizacja z bezpłatnym zwrotem.
Oglądasz 5 postów - 1 przez 5 (z 5 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie