Romet 717 – pytanie od kumpla.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Romet 717 – pytanie od kumpla.

Ten temat zawiera 17 odpowiedzi, ma 5 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe  Anonimowy 5 lata, 3 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 18 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #172129
    Zdjęcie profilowe martin1996a
    martin1996a
    Użytkownik
    • Postów: 546

    Otuż to przy stelażu żerwała mu się tuleja z gwintem oraz zaczeło hałąsować mu prawdopodobnie łożysko ramy z przodu. Romet to 717 2t ciecz Skuter jest na gwarancji i otóż pytanie czy to podlega gwarancji ?

    #172130
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 690

    raczej tak, chyba że mu udowodnią nieprawidłową eksploatację

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Junak 126 teraz za 279,95 zł miesięcznie

    Wybierając nowego Junaka 126 możesz skorzystać z promocyjnego finansowania RSSO 0% bez ukrytych kosztów i wpłaty własnej. Już za 279,95 zł miesięcznie (20 rat 0%) możesz wyjechać z salonu nowym motocyklem Junak 126!
    #172132
    Zdjęcie profilowe martin1996a
    martin1996a
    Użytkownik
    • Postów: 546

    on ma przebieg 2 tysiące i zwykła jazda normalna po mieście a ma jeszcze gdzieś 11 miesięcy na gwarancji (717 serwisowany)

    #172157
    Zdjęcie profilowe martin1996a
    martin1996a
    Użytkownik
    • Postów: 546

    ktoś jeszcze wie ?

    #172212
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 927

    A niby skad mamy wiedzieć!!! A ten kolega to niech pojedzie do serwisu i się dowie czy w ramach gwarancji mu to usuną

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

    Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.
    #172213
    Zdjęcie profilowe martin1996a
    martin1996a
    Użytkownik
    • Postów: 546

    ale on nie chce naprawy poprzez gwarancje tylko wymiany na nowy egzemplarz (tak mówi ) bo się nie zgadza na naprawe , bo prawa konsumenta tak działają ,

    #172218
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 2 986

    a jakie ma znaczenie czy część jest na gwarancji skoro on chce wymiany skutera ze względu na niezgodność towaru z umową….?

    #172225
    Zdjęcie profilowe B4rtek
    B4rtek
    Użytkownik
    • Postów: 257

    Z tego co się orientuję to usterka nie jest tym samym co niezgodność towaru z umową. Zresztą zwykle stosuje się pojęcie „zgodność towaru z opisem” i dotyczy sprzedaży internetowej. Jeśli osobiście oglądasz towar i kupujesz w sklepie po zapoznaniu się z jego wyglądem/opisem to już tylko w dobrym geście sklepu jest czy pozwoli Ci go później zwrócić/wymienić na tej podstawie. Mimo że w prawie konsumenta wspominają o niezgodności towaru z umową jednak to dotyczy usterek wyraźnie wskazujących na nieprzydatność towaru do tego do czego został stworzony (masło maślane ale tak w skrócie)
    Tu by trzeba wnikliwie przeanalizować prawo konsumenta ja nie znam go na pamięć i szczegółowo 🙂
    Niezależnie od tego na wymianę bym nie liczył na miejscu kolegi. Na pewno potrzebna będzie ekspertyza u producenta czy „towar” był użytkowany zgodnie z przeznaczeniem (bo to też jemu przysługuje i często z tego korzysta, głównie dla tego że połowa zgłaszających się ma problem z rozstaniem na tak długi okres więc rezygnuje z reklamacji przyjmując wadę i żyjąc dalej z problemem) i dopiero jeśli wynikiem ekspertyzy będzie wada fabryczna, wadliwy materiał czy cokolwiek oprócz złej eksploatacji to reklamacja zostanie uwzględniona i dopiero wtedy będą podejmowane decyzje odnośnie wymiany lub naprawy gwarancyjnej. Wymiana na miejscu to zwykel dobra wola sklepu bo producentowi zawsze przysługuje ekspertyza sposobu użytkowania.

    #172227
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 2 986

    Niezgodność towaru z umową…
    .
    http://sprzedaz.konsumencka.edu.pl/niezgodny.html
    http://www.konsument.gov.pl/uploads/File/Ustawy/Ustawa%20o%20szczegolnych%20warunkach%20sprzedazy%20konsumenckiej.pdf
    .
    Przy sprzedaży na odległość istnieje również prawo „odstąpienia od umowy zawartej na odległość”, konsument ma prawo zwrócić nabytą rzecz w terminie 10 dni od zakupu, wystarczy, że oświadczy sprzedającemu swój zamiar. Sprzedający wcale nie musi wykazywać się dobrą wolą przyjmując taki zwrot, jest to jego psi obowiązek.

    #172231
    Zdjęcie profilowe B4rtek
    B4rtek
    Użytkownik
    • Postów: 257

    Lucek ale ja to czytałem przed napisaniem postu, teraz przeczytałem po raz kolejny i przecież to nic innego jak rozwinięcie dwóch krótkich stwierdzeń:
    1. towar musi być użytkowany zgodnie z jego przeznaczeniem (obowiązek konsumenta)
    2. towar musi nadawać się do konkretnego określonego celu (obowiązek producenta)
    Czyli „nie nadaje się do celu do jakiego się go zwykle używa”

    Ale znowu zbaczamy z tematu – nie uważasz że naiwnym trzeba być by wierzyć że wymienią mu skuter na miejscu na nowy ? 🙂 Bo o tym był wątek. Ja tylko pisałem że raczej te 14 dni sobie poczeka bo producent zawsze chce sprawdzić przyczynę (choćby to daje mu szansę na wykrycie ewentualnej wady fabrycznej).

    Art.8 pkt 1 – kupujący może zarządać wymiany chyba że wymiana wymaga nadmiernych kosztów

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 18 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie