Junak 903 – redukcja biegów.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motorowery Junak 903 – redukcja biegów.

Ten temat zawiera 4 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe TheMiqlaq TheMiqlaq 5 lata, 9 miesiące temu.

Oglądasz 5 postów - 1 przez 5 (z 5 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #167415
    Zdjęcie profilowe kacper1231
    kacper1231
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Witam
    Posiadam junaka 903, ale mniejsza z tym, chciałem zapytać, czy mogę zredukować kilka biegów na raz.
    Na przykład, czy dojeżdzając do zakrętu mogę wcisnąć sprzęgło i zredukować z 4 do 2 i puścić?
    Wiem że to technicznie możliwe, ale czy nic nie dzieje się ze skrzynią?

    #167428
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 102

    Możesz śmiało redukować, tylko prędkość nie może być zbyt duża, pilnuj obrotów i będzie OK.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    ZONTES: Odkryj nowości w segmencie 310

    Futurystyczny design i najlepsze wyposażenie w klasie. System bezkluczykowy, wyświetlacz TFT, full LED. Do tego imponujące osiągi i jakość wyrażana każdym detalem.Poznaj nową markę ZONTES. Wkrótce w salonach.
    #167442

    Herosses
    Użytkownik
    • Postów: 115

    Jeśli redukujesz z prędkości,przy której redukujesz zazwyczaj z 3 na 2 to nic się nie stanie 🙂 Ja w swoim 901 rs redukowałem już tak i nic się nie stało podczas takiej zmiany.

    #168201
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 806

    kacper1231 napisał:
    …czy dojeżdzając do zakrętu mogę wcisnąć sprzęgło i zredukować z 4 do 2 i puścić?
    Wiem że to technicznie możliwe, ale czy nic nie dzieje się ze skrzynią?

    To zależy jaką masz prędkość na 4-ce. Jeśli maksymalną, to nie próbował bym zmieniać nawet na ‚3’. Dobrą metodą jest sprawdzić sobie w jakim zakresie prędkości jeździsz na danym biegu. Jeśli powiedzmy ‚2’ to zakres 10…30km/h max. (tylko teoretycznie!), to zwalniając na 4-ce a mając więcej niż max dla dwójki, nie włączaj jej bo możesz posypać tryby. Nawet to że masz wciśnięte sprzęgło (mając włączone ‚4’ i szybkość powyżej maksymalnej dla ‚2’), nie znaczy że tryby 2-jki nie zaczną się kręcić z obrotami nie przeznaczonymi dla niej.
    Zwalniaj z 4-rki, jak zejdziesz do zakresu szybkości odpowiedniego dla ‚3’ – zredukuj na ‚3’. Dopiero jak zejdziesz do szybkości akceptowalnej dla ‚2’, wówczas zredukuj na 2-jkę. Ale nie nastawiaj się, że jak dla 2-jki max to 30km/h, to przy tych 30km/h już wrzucasz 2-jkę (bo wsadzisz ją na jej maksymalne obroty). Ze zmianą biegów się nie śpiesz, bo nic Ci to nie da że zrzucisz o dwa bieg wcześniej nie mogąc na nim jechać, za to możesz rozsypać skrzynię – a na pewno na dobre jej to nie wyjdzie.

    Kymco MILER 125 (bogatsza wersja Grand DINK)
    #168340
    Zdjęcie profilowe TheMiqlaq
    TheMiqlaq
    Użytkownik
    • Postów: 688

    Poczytaj troche o międzygazie. Może ci sie przydać 🙂

    _______________
    W uszach świst,
    Przed oczami mgła,
    Na liczniku 22.

    Tezia :*

     
    Czytaj
    REKLAMA

    -10% na wszystko. Dostawa w 24h bez wychodzenia z domu

    Ponad 30 000 części w Sklep Jednoślad.pl z rabatem 10% przy użyciu kodu K8GI6-Q1DVC-4OJH3. Darmowa dostawa od 290 złotych i ekspresowa realizacja z bezpłatnym zwrotem.
Oglądasz 5 postów - 1 przez 5 (z 5 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie