Pytanie nt blokady w chinolu

Witam!

Posiadam chiński skuter Longjia 50cc, 2T.
Przejechałem nim ponad 4000km, zawsze prędkość maksymalna wynosiła 45-50km/h na 3/4 manetki gazu, na całym gazie prędkość nie wzrasta, tylko obroty słychać większe.
Ponad rok temu kupiłem niby odblokowany moduł, po założeniu wiele się nie zmieniło, jedynie z górki nie odcina mi przy 45km/h tylko ledwo ledwo wyciąga ponad 60km/h.
Od tamtego czasu jeździłem nim bardzo sporadycznie gdyż zdałem prawo jazdy. Teraz chciałbym jeszcze spróbować coś z niego wycisnąć i tu nasuwa się moje pytanie, a mianowicie gdzie jeszcze mogę mieć blokady w moim skuterze? Dodam, że na kolanku mam odnogę i gumową rurką spaliny były prowadzone spowrotem do filtra powietrza, ale ściągnąłem ją z filtra i teraz bierze sobie tylko czyste powietrze a rurka jest wystawiona do tyłu jako powiedzmy "druga końcówka wydechu" :D
Czytałem co nie co o tych blokadach i jedyne co mi się wydaje że może mi tak ograniczać prędkość to ta jakaś blokada na wariatorze? Nie znam się na tym za bardzo, ale na zdjęciach widać jakby pierścionek grubości 1-1,5mm który lata tam sobie po tej tulejce jak chce. Czy pozbycie się go zwiększy vmax?



Z góry dzięki wielkie za odpowiedź! :D

Pozdrawiam serdecznie ! :D

Nie wiem czy napisałem w odpowiednim miejscu, w razie czego proszę o przeniesienie tematu.

Wkleiłeś fotki. Wszystko widać jak na tacy.
Tak, to jest właśnie ta tulejka blokująca. Wyklucza pełną pracę wariatora i to widać, nawet po śladzie paska napędowego na powierzchniach kosza i przeciwtalerza. Usunięcie jej i okazyjne sprawdzenie stanu rolek oraz paska przy takim zabiegu, powinno rozwiązać twój problem.

ta, ten pierścionek to blokada prędkości maksymalnej (a w zasadzie maksymalnego przełożenia).
Do tego skoro już wymieniłeś moduł to zapewne kabelek z czujnika dzwonu sprzęgła jest olewany - ale na wszelki wypadek zobacz czy masz wypustkę z magnesem na dzwonie sprzęgła i czujnik w pokrywie obok (kabel wychodzi w doł). Jak masz to go odłącz. To tzw słynny różowy kabelek ale u mnie on był niebiesko-biały. Zresztą jaki by kolor nie był to jest tam tylko jeden
Ostatnie co zostaje to usunąć taką 10mm rurkę którą filtr powietrza zasysa powietrze i ew całość wyregulować po usunięciu rurki. Możesz wstępnie tego nie ruszać i zobaczyć co dam sam pierścień wariatora
Prędkość max powinna oscylować w okolicy realny 70-75km/h

Czy to jest pierścionek czy to jest już obrączka, hardo usuń to w cień, zapomnij o tym i... znowu ciesz się życiem. ;-)

Wielkie dzięki wam koledzy za szybkie odpowiedzi na temat :D Jak tylko ogarnę trochę czasu to zabiorę się za ściągnięcie tego pierścienia i zobaczymy ile wykrzesze jeszcze z niego km/h :D Teraz tylko będę musiał jakoś odkręcić nakrętkę przy tym talerzu, jak nie załatwię pneumata to jakoś inaczej sobie poradzę :D

Jeszcze raz dzięki!

Pozdrawiam :D

A więc tak, pierścień został ściągnięty i obecny v-max wynosi 65km/h ;/ Myślałem że da rade więcej no ale zawsze coś.
Czy ktoś się orientuje czy da rade jeszcze coś zrobić żeby ten skuter osiągał większe prędkości po prostej?
Przy okazji sprawdziłem rolki, zdjęcia poniżej. Słyszałem że mogę mieć również blokady w tłumiku, ktoś potwierdzi?
A i pasek po ściągnięciu dekla dałem rade złączyć ze sobą góre i dół, czy to oznaka ze czas na wymiane? Ogólnie nie wygląda na zajechany.