pytanie dotyczące 110cc po przeróbce 139FMB

Witam mam pytanie ponieważ mam zamiar kupić Łosia 50cc.
I chciałbym zwiększyć mu pojemność do 110cc, ale słyszałem że często wydmuchuje uszczelkę pod głowicą.
Ktoś na jakimś forum zrobił uszczelkę z puszki po piwie i niby mu pomogło. I tu nasuwa się pytanie, co jakbym kupił arkusz aluminium z allegro o grubości 0,3mm i wyciął taką uszczelkę pod głowicę jakie były by tego skutki ?
Jak się nie mylę to oryginalna uszczelka ma chyba około 1,5mm, więc żeby nie zwiększyć stopnia kompresji to zastosować np. 2 warstwy tego arkuszu z alu ?

kombinujesz jak kuń pod górke.
nie dość że uszczelka z alu, to jeszcze samodzielnie ją wykonasz, i jeszcze złożysz z tego tzw “kanapkę” czyli kilka warstw (zawsze jest łatwiej przedmuch na kanapce uzyskać nawet stosując markowe uszczelki ze wzmacnianymi rantami).

więc co w takiej sytuacji zrobić ?

załozyć poprawie cylinder z odpowiednią głowica i odpowiednia uszczelką

okej załóżmy że kupię cały kit na swapa 110cc z allegro “firmy” moretti. Założę wszystko poprawnie, dokręcę bardzo mocno głowicę z uszczelką którą dają w komplecie i po np. 1000km wydmucha uszczelkę to lepiej iść w stronę 72cc ? Bo wkładanie silnika 125cc mi się narazie nie widzi bo nie mam skończonego prawka A2 narazie samo B.

a wg ciebie czym sie rózni wsadzony cylinder 110 od “kupionego” 125?
to taki sam nielegal

pomińmy sprawę legalności przypuśćmy ze będe jezdził po terenie prywatnym więc sprawa prawka nie gra roli.
wróćmy do tego czy jak wydmucha uszczelke to lepiej montować 72cc i tak smigać ?

czym ty sie martwisz na zapas. załóż komplet i nic ci nie wydmucha. a głowicy nie dokręcaj z całej siły tylko tyle ile trzeba.

a co dokładnie potrzeba do złozenia 110cc ? oprócz:
-cylindra
-głowicy
-tłoka
-wału
-łańcuszka rozrządu
-gaźnika do 110
lub co można jeszcze zmodyfikować by nic nie ograniczało silnika

może dla ciebie to głupie pytania ale jestem informatykiem i o motoryzacji mało wiem :stuck_out_tongue:

też jestem informatykiem co mi nie przeszkadza czytać o innych dziedzinach. skoro jesteś informatyk to opis swapa powiniennes znaleźć w necie milion razy

ciężko jest coś znaleść o tym jak rozwiazac ten problem wydmuchaniu uszczelki w 110
dlatego chyba pójdę w 72 cc i zmienię zębatkę z tyłu na mniejszą i pokombinować z mocą

usiłujesz rozwiązać problem którego nie masz. o ilu tych przypadkach z wydmuchaną w 110 cm uszczelką wiesz?